Announcement

Collapse
No announcement yet.

En hund, två hundar? En hund, en katt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Du får köpa en hund eller katter på 'öppet köp' om nu nån går med på det.

Två innekatter och en utehund kanske. Mjaa jag ska tänka på saken, du får besked sen.

Comment

Originally posted by Bria
      Två innekatter och en utehund kanske. Mjaa jag ska tänka på saken, du får besked sen.
      Visste väl att jag kunde lita på dig Bria!

Comment

Själv har jag haft 5 hundar tillsammans som mest. Och det har aldrig varit några problem. Visst blir det smågräl mellan de ibland precis som det blir mellan oss människor, men de löser det själva.

Man måste bara låta hundarna själva bråka färdigt och själva avgöra var deras rang är.

Har man problem att hunden inte går bra i koppel kan det självklart bli ett problem med en hund till att hålla ordning på när man är ute. Men med dubbelkoppel tycker jag det funkar rätt bra.

Jag har haft hanar ihop och tikar ihop, som sagt de ordnar själva ut vem som bestämmer och om man låter de göra det ifred så blir det sällan bråk.

Sen tycker jag det är skönt att skaffa valp när man har en vuxen hund för den vuxna hunden lär valpen så otroligt mycket och man får mycket gratis, iofs lärs även de dåliga sidorna ut

Har ju 2 hundar och en katt nu och det funkar kanonbra.

Så om det ska bli en katt eller hund beror ju helt och hållet på vad du själv anser.

Hund är självklart mer jobb men jag föredrar ju hundar ändå

Comment

Såg på Oprah häromdagen. Då fick man följa med när hon var iväg och skulle köpa två hundar, två golden... (hon kom hem med tre små urgulliga hunvalpar efter lite tjat på sin man som tvärvägrade, men eftersom män är de svagare könet fick ju hon som hon ville *moahahaha*) iaf..

oprah hade några hundar innan som var äldre, och den ena av de hundarna gillade inte riktigt andra hundar, så O tog med sig en hundpsykolog hem och frågade hur de skulle göra med det absolut första mötet... då sa hundpsykologen att man ska låta den hund som redan bott/bor där få nosa i rumpan på den nya familjemedlemmen UTAN att de har hälsat på varann fäjjs to fäjjs.... för det kan sluta illa om de hälsar på varann med ansiktena, eftersom hundarna kan ta det som lite "inkräktar-någonting" (vad de nu sa?)..

Kom ihåg det mossan!

Jag kan känna dåligt samvete för Gary, han går inne och är helt ensam... men A vill inte ha en till katt...

Ska vi skaffa hund åt Gary? Kanin? Eller ev ett fullblod?

Comment

äsch har man en kan man ha två fast kanske inte värsta stora hunden
            sigpic__________________

Comment

Originally posted by msfantasia
              Sen tycker jag det är skönt att skaffa valp när man har en vuxen hund för den vuxna hunden lär valpen så otroligt mycket och man får mycket gratis, iofs lärs även de dåliga sidorna ut
              Kanske för tidigt att skaffa en jycke till snart? Thello blir ju "bara" åtta månader den 27'e?

Fast å andra sidan, allt det jobbiga på en gång och sen lugn och ro...

Comment

Originally posted by turbotrollet
                Jag kan känna dåligt samvete för Gary, han går inne och är helt ensam... men A vill inte ha en till katt...

Ska vi skaffa hund åt Gary? Kanin? Eller ev ett fullblod?
                Äh, katter är ju inte flockdjur på samma sätt som hundar, skaffa en fisk.

Comment

Originally posted by TequilaLady
                  Äh, katter är ju inte flockdjur på samma sätt som hundar, skaffa en fisk.

Skiter väl i flockmentaliteten ... han ska ha en kompis att leka med! Han kan se så otroligt sorgsen och uttråkad ut ibland...

Comment

Kanske för tidigt att skaffa en jycke till snart? Thello blir ju "bara" åtta månader den 27'e?

Fast å andra sidan, allt det jobbiga på en gång och sen lugn och ro...
                    Jag har inte märkt av att det är någon skillnad hur gammal hunden är, det som kan vara jobbigt är om båda blir könsmogna samtidigt för då får man springa mellan bråken

Men annars så kan det ju vara bra att skaffa en hund till medans thello fortfarande är så pass ung att han tycker det är kul. En äldre hund kan ju tycka att det är jättejobbigt med en ny hund i huset.

Sen beror det på hur mogen Thello är. Håller han fortfarande på att kissa inne, bita på saker osv så kommer han lära den nya hunden att bete sig på samma sätt.

Men är han rumsren och kan bete sig på ett bra sätt så kommer du förhoppningsvis se att han lär den nya valpen allt det positiva.
                    Och hundarna pratar ju med kroppen och lär valpen att bete sig rätt, dvs ligg på rygg om du möter en högre rankad hund, du morrar inte och visar inte tänder för då åker du på stryk skitunge

Det jag märkte när jag skaffade valp med vuxna hundar är att valpen lärde sig att gå utan koppel på direkten.

Jag tog den vuxna hunden i koppel och valpen fick gå lös, den äldre hunden lär valpen att den aldrig får gå först och vips hade jag en hund som gick fint helt utan att jag gjort någonting

Comment

Jag har inte märkt av att det är någon skillnad hur gammal hunden är, det som kan vara jobbigt är om båda blir könsmogna samtidigt för då får man springa mellan bråken

Men annars så kan det ju vara bra att skaffa en hund till medans...
                      Ja, blir som med ungarna då, som jag har 1,5 år mellan, skitjobbigt ett tag men se'n, rena rama semestern.

Tack för dina svar msf.

Skiter väl i flockmentaliteten ... han ska ha en kompis att leka med! Han kan se så otroligt sorgsen och uttråkad ut ibland...
                      Klart Gary skall ha en kompis. Tjata sönder A bara.

Comment

Ja, blir som med ungarna då, som jag har 1,5 år mellan, skitjobbigt ett tag men se'n, rena rama semestern.

Tack för dina svar msf.

Klart Gary skall ha en kompis. Tjata sönder A bara.
                        Sen ska jag kanske tala tyst om 1.5 års och 3 års åldern då för att inte avskräcka dig

Comment

Tycker också att Gary ska få sig en kompis

Så skaffa dig en hund du också

Comment

Sen ska jag kanske tala tyst om 1.5 års och 3 års åldern då för att inte avskräcka dig

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X