Hjälper det överhuvudtaget? Det finns hundar som käkar citron.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Citronhalsband med fjärrkontroll
Collapse
X
-
Fast då kan man väl använda nåt annat än citron, som gör att hunden inte försöker käka upp sig själv efteråt?Originally posted by msfantasiaJa det är ett väldigt effektivt hjälpmedel faktiskt, eftersom det blir en chockeffekt för hunden och den stannar upp i vad den håller på med.
Det är inte citron i sig som är det obehagliga utan själva duschen som hunden får.
-
- Comment
Comment
-
http://hem.passagen.se/wazin/citronh...d/dynavet.html
Längst ner finns länkar till försäljningsställen.
Vilken käck grej för övrigt, har jag aldrig hört talas om. Trodde du skämtade först.
- Comment
Comment
-
-
Eller nej, den med fjärrkontroll var dyrare, 1990 kr.
Hjälp så dyrt.
Hitatde ett på Tradera, men det var utan fjärr. http://www.tradera.com/auction/aid_26413119
- Comment
Comment
-
Ja de ligger runt 2000 kr ungefär, svindyrt men funkar det är det värt varenda krona.
TMM : Ja de flesta halsband är idag bara vatten i utan citron men de från början var citron i just för att även förstärka effekten med en skarp lukt, därför jag fortfarande kallar de citronhalsband
Fast de heter nog bara anti-skäll nuförtiden tror jag.
Tack Mimmit ska kolla dina länkar *kram*
- Comment
Comment
-
Kollade på tradera men hittade inget på citronhalsband, men nu sökte jag på antiskäll och titta:
http://www.tradera.com/auction/aid_26413119
1000 kronor är utgångsbudet.
- Comment
Comment
-
Åh tack, fast tyvärr verkar den vara utan fjällkontroll.Originally posted by JessicaRabbitKollade på tradera men hittade inget på citronhalsband, men nu sökte jag på antiskäll och titta:
http://www.tradera.com/auction/aid_26413119
1000 kronor är utgångsbudet.
NI är så gulliga som hjälper mig
- Comment
Comment
-
Japp svindyrt, just för att i Sverige har man inte riktigt upptäckt hur bra de här halsbanden är.Originally posted by KlossanEtt sånt skulle jag behöva till min mattjuv härhemma...men gu va dyrt det var...
Vet att i Tyskland använder man i stort sett bara såna här halsband för att hjälpa till vid problem.
Själv har jag tänkt att använda det för att få bort min hunds vilja att vilja springa fram till andra hundar. Därför jag måste ha ett med fjärrkontroll
- Comment
Comment
-
Originally posted by msfantasiaJa det är ett väldigt effektivt hjälpmedel faktiskt, eftersom det blir en chockeffekt för hunden och den stannar upp i vad den håller på med.
Det är inte citron i sig som är det obehagliga utan själva duschen som hunden får.
Skulle det funka till alice tro....inte mig då utan hunden
För är hon lös och ser ett rådjur eller hare så sticker hon ju...Så har hon ett ställe där hon börjat hoppa över till grannen för där är det mycket spännande smådjur
där ska det bli bautahäck så fort det går att gräva..
- Comment
Comment
-
Ja halsbandet är till för att hunden gör något den inte får, samtidigt trycker man på utlösaren och vatten sprutas upp över nosen och ansiktet.Originally posted by aliceSkulle det funka till alice tro....inte mig då utan hunden
För är hon lös och ser ett rådjur eller hare så sticker hon ju...Så har hon ett ställe där hon börjat hoppa över till grannen för där är det mycket spännande smådjur
där ska det bli bautahäck så fort det går att gräva..
Det kommer som en chock för hunden att den glömmer bort vad den höll på med.
Sen är det ju inte säkert att alla det fungerar på alla hundar men jag känner iaf att det är helt klart värt att testa.
Bamse väger 55 kg och jag måste få ur honom att dra iväg med mig när han ser andra hundar.
- Comment
Comment
-
Originally posted by msfantasiaJa halsbandet är till för att hunden gör något den inte får, samtidigt trycker man på utlösaren och vatten sprutas upp över nosen och ansiktet.
Det kommer som en chock för hunden att den glömmer bort vad den höll på med.
Sen är det ju inte säkert att alla det fungerar på alla hundar men jag känner iaf att det är helt klart värt att testa.
Bamse väger 55 kg och jag måste få ur honom att dra iväg med mig när han ser andra hundar.
Låter ju perfekt ju...
Apropå hundar så var det en kund hör nyss..jag var tvungen att gå ut och fråga om jag fick hälsa på hunden som satt ibilen för det var nämligen en Sharpei....
Jag har bara sett såna på bild..men guuu vad den hårade
Och den var inte så söt som jag trodde dom skulle vara....den hade så konstig nos..och så var den så liten...trodde det var en större ras....men kul att se på en skrynkel hund
- Comment
Comment

Comment