Announcement

Collapse
No announcement yet.

Satt och lekte inatt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JessicaRabbit
    Det är både ock. På Emmas bild är det två bakgrunder i två lager, den bakersta, som man skymtar, solnedgången, har jag gjort själv. Men den jag har lagt ovanpå var en bakgrund som fanns inlagt redan i mönstrena. Man lägger raster bara så blir det så där coolt.

Den andra bakgrunden hittade jag på nätet och man fick ladda hem dom och använda dom så det är helt lagligt. Fast man får inte ha dom i kommersiellt syfte förstås. Där använde jag lite klippa o klistra för att få in min bild i tv-testbilden. Och så hittade jag på en ny text förstås, istället för SVT och så där.

Det var skitkul! Knepigt förstås, innan jag kom underfund med hur man gör, men det är ju så man lär sig.

Dina omslag var ju jättesnygga, jag ska också göra ett omslag sen. Ska förbättra det omslag jag har börjat med till diktsamlingen.

Scrapbooking är snyggt, men inget för mej..för pilligt att hålla på med. Sånt har jag inget tålamod med, tyvärr. För det är ju ett skitbra sätt att få ihop minnen på med hjälp av bilder och hårlockar och sånt där. För mycket limmande och klippande och klistrande för hand. Jag försökte när Emmis var bebis, med den där albumboken man ska ha till sina bäbisar. Men jag tappade snart tålamodet. Tyvärr!
    Ja, PS är skitkul! Men som med allt annat går det i perioder.
    Just nu är jag inne i en traderaperiod.. bloggen uppdateras väldigt dåligt oxå.. tråkigt, men har man ingen lust så har man inte.. och jag har bara varit sjuk, inget kul att skriva om..

Väldigt imponerad av dina bilder för att vara bland de första (?)

Kunde inte låta bli att visa två stycken som jag fullkomligt ÄLSKAR!
    Sådär duktig ska jag oxå bli. Synd bara att det kommer bli en dyr hobby.. fotoframkallning, papper, tejp, saxar, skärmaskin, album, stickers, snören, paljetter mm mm mm

Comment

Määäh! Inga objekt att visa stod det bara på den sidan ju. Scrapbooking har blivit trend på sistone, trots att fenomenet funnits i typ 700 år Finns en tjej i stan som har en affär för scrapbookdetaljer. Jaja, med så smal nisch, lycka till. Fast iofs kan man ju använda scrapbookmaterial till andra hobbyer också. Ja, det blir nog dyrt med allt material..bara albumen kostar ju skjortan. Sen ska man ha lim och glitter och sidenband och massa annat rysch. Men det blir nog snyggt!

Ja det är mina första försök. Jag gjorde ju ett par bilder i Paintshop med bakgrund, men det är det enda jag gjort förut. I photoshopen kan man göra mycket mer dessutom.

Har fastnat totalt, men det är som du säger, allt går i perioder. Tradera har jag tröttnat lite på just för närvarande..men vänta bara tills jag har photoshoppat några veckor..då kommer väl en ny traderaperiod eller så är det nåt annat.

Hoppas du blir frisk i halsen snart, inget kul att att vara sjuk ju!

Den här bilden har jag gjort idag (på skoj bara, jag hade en bild över sen jag gjorde min dominaavatar..kommer nog att kasta den sen för jag bara leker nu):

Comment

skitfina bilder ju!! jag själv fattar ingenting om lager och att byta ut bakgrunden... fast jag skulle allt bra gärna vilja kunna det jag med
        Tessan och vildarna i skogås

Comment

Määäh! Inga objekt att visa stod det bara på den sidan ju. Scrapbooking har blivit trend på sistone, trots att fenomenet funnits i typ 700 år Finns en tjej i stan som har en affär för scrapbookdetaljer. Jaja, med så smal nisch, lycka till. Fast iofs kan man ju använda scrapbookmaterial till andra hobbyer också. Ja, det blir nog dyrt med allt material..bara albumen kostar ju skjortan. Sen ska man ha lim och glitter och sidenband och massa annat rysch. Men det blir nog snyggt!

Ja det är mina första försök. Jag gjorde ju ett par bilder i Paintshop med bakgrund, men det är det enda jag gjort förut. I photoshopen kan man göra mycket mer dessutom.

Har fastnat totalt, men det är som du säger, allt går i perioder. Tradera har jag tröttnat lite på just för närvarande..men vänta bara tills jag har photoshoppat några veckor..då kommer väl en ny traderaperiod eller så är det nåt annat.

Hoppas du blir frisk i halsen snart, inget kul att att vara sjuk ju!

Den här bilden har jag gjort idag (på skoj bara, jag hade en bild över sen jag gjorde min dominaavatar..kommer nog att kasta den sen för jag bara leker nu):
          Nu då?

Ja, albumen är sjukt dyra, men räcker tydligen rätt länge.
          Scrapbooking är superpopulärt i USA, och det slog igenom här i sverige för 2-3 år sedan, och växer jättemycket nu!

Andree fick lyssna på en jävla massa suckar och stön när jag började, och jag frågade alltid honom om hjälp! Han var nog rätt trött på mig... hehehehe.
          Där ångrar jag att jag inte valde media i gymnasiet.

Halsen är bra, allt är bra.. men jag kan inte skratta normalt, för då börjar jag hosta.. men det gör inte ont när jag hostar (det var bara en förkyldning) Men jag är lite hes fortfarande!

Comment

Originally posted by Tessan med vildarna
            skitfina bilder ju!! jag själv fattar ingenting om lager och att byta ut bakgrunden... fast jag skulle allt bra gärna vilja kunna det jag med
            Tack Tessan! Det är inte så svårt faktiskt, jag lärde mej genom att dels läsa i Hjälpindex och dels genom att prova mej fram. Likaså med lager...man gör ju fel 234 gånger typ innan det blir rätt och mellan varven får man fram andra effekter av misstag medan man försöker...det är det som är så kul. För då lär man sig saker man inte alls avsett från början. Prova!

Comment

Tack Tessan! Det är inte så svårt faktiskt, jag lärde mej genom att dels läsa i Hjälpindex och dels genom att prova mej fram. Likaså med lager...man gör ju fel 234 gånger typ innan det blir rätt och mellan varven får man fram andra effekter av misstag medan man försöker...det är det som är så kul. För då lär man sig saker man inte alls avsett från början. Prova!
              haha jag har försökt massor men det händer ingenting.. konstiga markeringar bara jag ska ta mig lite tid att testa sen när situationen kräver lite mindre av mig om man säger så
              Tessan och vildarna i skogås

Comment

Originally posted by turbotrollet
                Nu då?
                http://www.scrapbutiken.se/galleri/a...0142/Latte.jpg
                http://www.scrapbutiken.se/galleri/a...-mig-pappa.JPG

Ja, albumen är sjukt dyra, men räcker tydligen rätt länge.
                Scrapbooking är superpopulärt i USA, och det slog igenom här i sverige för 2-3 år sedan, och växer jättemycket nu!

Andree fick lyssna på en jävla massa suckar och stön när jag började, och jag frågade alltid honom om hjälp! Han var nog rätt trött på mig... hehehehe.
                Där ångrar jag att jag inte valde media i gymnasiet.

Halsen är bra, allt är bra.. men jag kan inte skratta normalt, för då börjar jag hosta.. men det gör inte ont när jag hostar (det var bara en förkyldning) Men jag är lite hes fortfarande!
                Ja nuuuuu såg jag dom! Den översta tyckte jag var lite för plottrig, men kul iofs. Den andra var däremot helt i min smak, kanonfin ju!

Det där måste jag lära mej sen känner jag..oooo vad sugen jag blev nu..!! Scrapbooking med PS har jag nog tålamod för, tror jag. Däremot skulle jag inte ha tålamod att sitta och klistra í böcker så där som man egentligen "ska" göra. Ja, scrapbooks har ju funnit hur länge som helst i USA, inget nytt, undrar varför det kommit till Sverige först nu? Nåja..

Skönt att du mår bättre gumman!

Ps: Såg du bilden i mitt förra inlägg? Jag la in den efteråt när jag editerade. *fnissar* Den är fräck..men bara på skoj.

Comment

Originally posted by Tessan med vildarna
                  haha jag har försökt massor men det händer ingenting.. konstiga markeringar bara jag ska ta mig lite tid att testa sen när situationen kräver lite mindre av mig om man säger så
                  Jag vet, jag höll på lääääääänge innan jag kom på hur man gjorde. Snacka om jag var frustrerad!! Hur jag än gjorde hände antingen ingenting, eller så blev det bara schackrutor och andra konstigheter istället för den bakgrund jag hade valt. Men jag är enveten av mej. Och tid har jag ju att sitta också numera.

Förstår att du har annat att tänka på för närvarande! Allt har sin tid.

Comment

Ja nuuuuu såg jag dom! Den översta tyckte jag var lite för plottrig, men kul iofs. Den andra var däremot helt i min smak, kanonfin ju!

Det där måste jag lära mej sen känner jag..oooo vad sugen jag blev nu..!! Scrapbooking med PS har jag nog tålamod för, tror jag. Däremot skulle jag inte ha tålamod att sitta och klistra í böcker så där som man egentligen "ska" göra. Ja, scrapbooks har ju funnit hur länge som helst i USA, inget nytt, undrar varför det kommit till Sverige först nu? Nåja..

Skönt att du mår bättre gumman!

Ps: Såg du bilden i mitt förra inlägg? Jag la in den efteråt när jag editerade. *fnissar* Den är fräck..men bara på skoj.
                    Men det är nog roligare att ha en "äkta" scrapbook i längden, än något på datorn eller ev skriva ut. höhö.

hahaha, ja, nu såg jag den bilden! Den var snygg!

Och ser fram emot ditt omslag! hmm.. blev jag sugen på att göra ett nytt nu kanske?

Comment

Originally posted by turbotrollet
                      Men det är nog roligare att ha en "äkta" scrapbook i längden, än något på datorn eller ev skriva ut. höhö.

hahaha, ja, nu såg jag den bilden! Den var snygg!

Och ser fram emot ditt omslag! hmm.. blev jag sugen på att göra ett nytt nu kanske?
                      Jo det är klart. Det är ju en helt annan känsla att sitta och bläddra i en riktig bok med kort och bling-bling i. Fint textat och snyggt ihopklistrat o allt det där..*ser snyggaste albumet framför mej nu med sammetspärmar och hela konkarongen*

Meeeen..man måste ha lite talang för det då, synd att förstöra boken om man gör det taffligt...och jag kan inte ens göra ett vanligt collage med tidningsbilder så där som man fick göra i skolan. Jag klippte alltid fel och förstörde bilderna. Och hade INGEN känsla för att lägga bilderna så att det blev snyggt arrangerat och textar gör jag heller inget vidare...

Det är därför det är så bra med PS. För ideer kan jag ha när jag är inspirerad, men i PS är det liiiite lättare att utföra dom. På sätt o vis..

Jag har en idé för omslaget, och bakgrund har jag i datorn som jag vill ha, men sen behöver jag hitta lite annat också som jag ska använda. Ska kolla imorrn.

Blev du inspirerad och sugen på att börja med omslagen igen! Kul! Sätt igång bara! *sätter mej här och väntar på att få se lite nya omslag*

Comment

Jo det är klart. Det är ju en helt annan känsla att sitta och bläddra i en riktig bok med kort och bling-bling i. Fint textat och snyggt ihopklistrat o allt det där..*ser snyggaste albumet framför mej nu med sammetspärmar och hela konkarongen*

Meeeen..man måste ha lite talang för det då, synd att förstöra boken om man gör det taffligt...och jag kan inte ens göra ett vanligt collage med tidningsbilder så där som man fick göra i skolan. Jag klippte alltid fel och förstörde bilderna. Och hade INGEN känsla för att lägga bilderna så att det blev snyggt arrangerat och textar gör jag heller inget vidare...

Det är därför det är så bra med PS. För ideer kan jag ha när jag är inspirerad, men i PS är det liiiite lättare att utföra dom. På sätt o vis..

Jag har en idé för omslaget, och bakgrund har jag i datorn som jag vill ha, men sen behöver jag hitta lite annat också som jag ska använda. Ska kolla imorrn.

Blev du inspirerad och sugen på att börja med omslagen igen! Kul! Sätt igång bara! *sätter mej här och väntar på att få se lite nya omslag*

Ja, precis!

Funderade oxå på det där.. man kanske kulle sitta och göra "testalbum" först.. eller helt enkelt sno andras idéer rakt av, så att man får in "känslan", för det gör väl ingenting om man snor andras idéer, eftersom det är till privata album?

Man får vara lite påhittig, tills man får in sin egen stil och kan börja på allvar!

Sen kanske man kan göra i PS oxå, några test, sen göra dem irl! Smartigt va?!

Får vi se dina omslag sedan? Till boken alltså.. för det är väl dem du talar om?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X