Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svenska OS-truppen 2012

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Svenska OS-truppen 2012

Nu får vi se hur det går i år i OS Det är bara två veckor kvar.

De här ska medverka http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5027561

Sv: Svenska OS-truppen 2012

Jörgen Persson? Han är ju äldre än vad jag är. Tack för det, nu känner jag mig verkligen vältränad och i god kondition för min ålder ...
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post

Jörgen Persson? Han är ju äldre än vad jag är. Tack för det, nu känner jag mig verkligen vältränad och i god kondition för min ålder ...
      Det krävs inte så mycket för att vara med i Os-truppen. Du kunde anmält dig du med, varför gjorde du inte det.?
      Själv passar jag bättre som domare

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
        Det krävs inte så mycket för att vara med i Os-truppen. Du kunde anmält dig du med, varför gjorde du inte det.?
        Själv passar jag bättre som domare
        Finns det en OS-gren i att sitta still? Där har jag en god chans.

Comment

Finns det en OS-gren i att sitta still? Där har jag en god chans.
          Mja, jag tror inte det finns någon sådan gren, men det kanske kommer i framtiden. Fast jag tror inte det är helt lätt att bara sitta still heller Säkert måste du sitta jättelänge medan någon kittlar dig och du får se på Balotelli som gör lång näsa åt dig
          Men eftersom jag troligtvis kommer vara domare i den grenen så har du säkert en god chans. Även om jag är hård och rättvis

Comment

Såja, nu är det dags för lite "tjuvstart" i OS med damfotbollen.

Frankrike har redan illustrerat det gamla talesättet "Upp som en sol, ned som pannkaka" efter förlust med 2-4 mot USA.
            Frankrike ledde med 2-0 efter 10 minuter.

Nu ska Sverige strax spela mot Sydafrika.

Comment

Det kunde varit en rejäl "upp som en sol" för Sverige också.
              Två ribbträffar, ett stolpskott och ett mål på 11 minuter. Det måste vara något sorts rekord.

Comment

Det kunde varit en rejäl "upp som en sol" för Sverige också.
                Två ribbträffar, ett stolpskott och ett mål på 11 minuter. Det måste vara något sorts rekord.
                Ja, för tillfället ser det bra ut för Sverige. Hoppas vi slipper "ner som en pannkaka" så här första matchen

Comment

Ja, för tillfället ser det bra ut för Sverige. Hoppas vi slipper "ner som en pannkaka" så här första matchen
                  Det ser mycket bra ut. 3-0 i första halvlek.

Nu har jag hittad det första irritationsmomentet i OS.
                  Ingen idrottare dock utan "IT-nissarna" på SVT-play.

Sluta genast med att tvångshöja volymen på min dator när den skamlösa reklamen läses upp. Har jag sänkt volymen så betyder det att jag INTE VILL ha några störande ljud. Det betyder inte att jag enbart vill höra en massa reklam.

Comment

Det ser mycket bra ut. 3-0 i första halvlek.

Nu har jag hittad det första irritationsmomentet i OS.
                    Ingen idrottare dock utan "IT-nissarna" på SVT-play.

Sluta genast med att tvångshöja volymen på min dator när den skamlösa reklamen läses upp. Har jag sänkt volymen så betyder det att jag INTE VILL ha några störande ljud. Det betyder inte att jag enbart vill höra en massa reklam.
                    Ja det där är högst irriterande...men effektiv på sitt sätt.
                    Tänk att reklamen alltid måste vara så högljudd. Kan inte du fixa det du som jobbar med ljudanläggningar

Comment

Ja det där är högst irriterande...men effektiv på sitt sätt.
                      Tänk att reklamen alltid måste vara så högljudd. Kan inte du fixa det du som jobbar med ljudanläggningar
                      Jo, det går att göra rent tekniskt med automatiska nivåkontroller och/eller nivåbegränsare. Men priset är för högt.
                      Resultatet blir total avsaknad av all dynamik i allt ljud i alla program. Det kommer att låta som i Ryska TV-kanaler, fast ännu värre.

Vad jag vet finns det inget enkelt sätt att veta exakt när reklamen sänds och bara aktivera funktionen just då.

Comment

Jo, det går att göra rent tekniskt med automatiska nivåkontroller och/eller nivåbegränsare. Men priset är för högt.
                        Resultatet blir total avsaknad av all dynamik i allt ljud i alla program. Det kommer att låta som i Ryska TV-kanaler, fast ännu värre.

Vad jag vet finns det inget enkelt sätt att veta exakt när reklamen sänds och bara aktivera funktionen just då.
                        Ja, då är det väl inget annat för dig än att försöka stå ut med det Du får gorma och skälla så du får ut din ilska, så går det nog bra ska du se.

Det kommer säker värre grejer att irritera sig på

Comment

Ja, då är det väl inget annat för dig än att försöka stå ut med det Du får gorma och skälla så du får ut din ilska, så går det nog bra ska du se.

Det kommer säker värre grejer att irritera sig på
                          Haha, ja det gör det säkert.

Men inte idag, 0-0 mot Japan finns det ingen anledning att gorma över.

Comment

Jaha, idag åkte Jörgen ur fort som attan i pingisen och i cyklingen blev det heller ingen medalj. Men än lever hoppet, vi har simningen kvar ikväll. Nu håller vi tummarna för Sara Sjöström En medalj av någon valör ska hon väl kunna ta

Handbollen gick ju hyfsat mot Tunisien med.

Heja Sverige!!!

Comment

Nej det gick inget bra för stackars Sara En snöplig fjärdeplats blev det och hon var så besviken. Bättre lycka nästa gång Sara. Det blir fler tävlingar och då får vi hoppas det blir medalj, det är hon värd.

Nu måste vi heja på lite bättre så Sverige får någon medalj

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X