Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svenska OS-truppen 2012

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Svenska OS-truppen 2012

Nu är även Tornéus OS final i längdhopp avklarad.

Överraskande bra men ändå så förargligt. Ytterligare en fjärdeplats, bara 1 cm från medalj. Marginalerna är inte på Sveriges sida.
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
      Lita på det, jag ska se till att svenskarna tar medalj i segling.

Annars var det här ett ganska stöddigt uttalande:

Jag undrar vad hästfantasterna tycker om det?
      Hehe skulle inte tro att han blev så populär med det uttalandet

Storbritannien - Sydkorea i fotboll gick till straffavgörande. Hör och häpna, britterna förlorar ... Igen. Britterna förlorar alltid straffläggning, det är helt sanslöst vad less de måste vara på detta.

Det måste vara guds straff för 3-2 målet i VM finalen -66.
      Jasså brukar britterna förlora straffläggningarna? Jag är inte så insatt och såg inte på matchen heller. Och 3-2 VM-66 borde väl även gud ha glömt i så fall. Fast det klart, han är rätt långsint
      Nu är även Tornéus OS final i längdhopp avklarad.

Överraskande bra men ändå så förargligt. Ytterligare en fjärdeplats, bara 1 cm från medalj. Marginalerna är inte på Sveriges sida.
      Ja det är många fjärdeplatser Sverige fått. Det räcker nu Men imorgon blir det ju medalj Av vilken valör vet vi inte, men gason får göra sitt bästa för att den ska bli mer än brons

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
        Ja det är många fjärdeplatser Sverige fått. Det räcker nu Men imorgon blir det ju medalj Av vilken valör vet vi inte, men gason får göra sitt bästa för att den ska bli mer än brons
        Det var som attan, det måste ha varit Gason som fixade guldet i starbåt
        "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Originally posted by Pålle View Post
          Det var som attan, det måste ha varit Gason som fixade guldet i starbåt
          Japp.

Det måste varit mitt totala ointresse och frånvaro framför TV:n som avgjorde.

Men vad hände med Britterna på sista "benet" (det heter visst så har jag förstått)? Gick de på grund eller sjönk båten?

Comment

Japp.

Det måste varit mitt totala ointresse och frånvaro framför TV:n som avgjorde.

Men vad hände med Britterna på sista "benet" (det heter visst så har jag förstått)? Gick de på grund eller sjönk båten?
            Engelsmännen gjorde bara alla fel man kan göra, måste ha varit nerver för så korkade kan inte duktiga seglare vara

Comment

Engelsmännen gjorde bara alla fel man kan göra, måste ha varit nerver för så korkade kan inte duktiga seglare vara
              Antagligen, de var väl regerande mästare så ganska duktiga måste de vara.
              Men för mig som totalt oinsatt i segling är det helt obegripligt. Det blåser väl lika mycket på deras båt som på alla andras. De måste glömt att hissa seglet?

Comment

Antagligen, de var väl regerande mästare så ganska duktiga måste de vara.
                Men för mig som totalt oinsatt i segling är det helt obegripligt. Det blåser väl lika mycket på deras båt som på alla andras. De måste glömt att hissa seglet?
                Man kan stjäla vind genom att se till att en motståndare hamnar i lä och vad jag förstår så fick vi lite hjälp av norrmännen

Comment

Man kan stjäla vind genom att se till att en motståndare hamnar i lä och vad jag förstår så fick vi lite hjälp av norrmännen
                  Ja, det verkar stämma. Jag läste att norrmännen tog åt sig äran.
                  Det var tydligen inte så stor marginal den här gången heller, fast nu på vår sida.

Usain Bolt tog det minst överraskande guldet i hela OS.
                  Sanna(?) Kallur i studion lyckades med OS bästa prestation hittills, att tippa rätt på alla tre 100m medaljörer och deras tider ned till sista hundradelen.

Comment

Jag måste säga att ni ordnade till det på bästa sätt igår, Pålle och gason. Bra jobbat!! Det är nästan så att ni klarade det bättre utan mig Det blir ju bara "nästanguldmedaljer" när jag är med.

Kanske blir det en till medalj idag i segling?

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
                      Jag måste säga att ni ordnade till det på bästa sätt igår, Pålle och gason. Bra jobbat!! Det är nästan så att ni klarade det bättre utan mig Det blir ju bara "nästanguldmedaljer" när jag är med.

Kanske blir det en till medalj idag i segling?
                      Äh, det var ju norrmännen som fixade. Typiskt norrmän förövrigt, att stjäla folks medvind så där.

Vi får se hur det går för kanotisterna, det är ett par finalplatser klara.

Comment

Äh, det var ju norrmännen som fixade. Typiskt norrmän förövrigt, att stjäla folks medvind så där.

Vi får se hur det går för kanotisterna, det är ett par finalplatser klara.
                        Jaha, var det så det var..ja typsikt norrmän att stjäla medvindar, men för en gångs skull hade vi ju lite nytta av det

Ett brons har vi nu iallafall i lasersegling, om nu inte den där tekniska protesten förstör allt för svensken.

När blir det final för kanotisterna? imorgon?

Comment

Vi får väl se om "fuskaren" får behålla bronset. Bygga om arrangörernas båt på det där sättet.

Kanotfinalerna tror jag går på onsdag.

Annars pågår just nu det oerhört spännande avgörandet i ponnyridning.
                          Jag kan knappt behärska mig ... eller. Jo förresten det kan jag.

Comment

Nu pågår en ännu sämre sport än "ponnyridning". Brottning ... vad tusan är det för skämt till idrott egentligen?

Comment

Vår i särklass mest menlösa medalj är bärgad. Ett brons i brottning. Det kunde vinnas genom att intensivt göra absolut ingenting i 2+2+1,5 minuter för att sedan ha tur i lottningen och sedan göra ännu mer ingenting i ytterligare 30 sekunder.

Nä, slopa brottningen. Den gör ingen nytta all.

Comment

Nu pågår en ännu sämre sport än "ponnyridning". Brottning ... vad tusan är det för skämt till idrott egentligen?
                                "Ponnyridning" tycker jag nog kan vara rätt intressant, så där håller jag inte med dig. Men brottning det är ingen sport tycker jag

Vår i särklass mest menlösa medalj är bärgad. Ett brons i brottning. Det kunde vinnas genom att intensivt göra absolut ingenting i 2+2+1,5 minuter för att sedan ha tur i lottningen och sedan göra ännu mer ingenting i ytterligare 30 sekunder.

Nä, slopa brottningen. Den gör ingen nytta all.
                                Ja, men vi får väl glädjas åt att få medalj trots att det är i brottning . Men jag håller med, något mer ointressant än en brottningsmatch finns knappt. Förstår mig inte alls på tjusningen med den.

Sen fick vi ett brons till och det var ju roligt. Det var värst vad det börjat regna medaljer över oss.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X