Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svenska OS-truppen 2012

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Svenska OS-truppen 2012

Originally posted by Mollypolly View Post
    "Ponnyridning" tycker jag nog kan vara rätt intressant, så där håller jag inte med dig. Men brottning det är ingen sport tycker jag

Ja, men vi får väl glädjas åt att få medalj trots att det är i brottning . Men jag håller med, något mer ointressant än en brottningsmatch finns knappt. Förstår mig inte alls på tjusningen med den.

Sen fick vi ett brons till och det var ju roligt. Det var värst vad det börjat regna medaljer över oss.
    Ja, hästsporten fungerar i alla fall (bortsett från dressyren då kanske).

Jag läste att någon kallade Eurens medalj för "Brons i lottning".
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
      Ja, hästsporten fungerar i alla fall (bortsett från dressyren då kanske).

Jag läste att någon kallade Eurens medalj för "Brons i lottning".
      Nej dressyren är inget att ha. Men hoppningen kan vara hur spännande som helst och det är kul att se på

Ett passande namn på brottningsmedaljen

Imorgon har vi damernas försök i kanot. Sofia Paldanius har jag i allfall hört talas om, Men de andra två, Josefin Nordlöw och Karin Johansson, vet jag inte mycket om. Men det är ju de mer anonyma som har "gjort det" detta OS hittills.

Sen är det en massa brottning igen ser jag

Comment

Nej dressyren är inget att ha. Men hoppningen kan vara hur spännande som helst och det är kul att se på

Ett passande namn på brottningsmedaljen

Imorgon har vi damernas försök i kanot. Sofia Paldanius har jag i allfall hört talas om, Men de andra två, Josefin Nordlöw och Karin Johansson, vet jag inte mycket om. Men det är ju de mer anonyma som har "gjort det" detta OS hittills.

Sen är det en massa brottning igen ser jag
        Sofia vann sitt försöksheat nyss, det såg lovande ut.
        Kanot är dessutom en riktig sport som inte håller på med en massa trams som lottning.

Jag har dessutom träffat en olympisk guldmedaljös i kanot ... i 5 sekunder ... i hallen hos en gemensam bekant ... när jag var 10-11 år gammal ... 7-8 år före guldmedaljen.
        Det måste göra mig till kanotexpert, minst.

[edit]
        Nordlöw/Johansson vann också sitt försöksheat med god marginal.

Comment

Sofia vann sitt försöksheat nyss, det såg lovande ut.
          Kanot är dessutom en riktig sport som inte håller på med en massa trams som lottning.

Jag har dessutom träffat en olympisk guldmedaljös i kanot ... i 5 sekunder ... i hallen hos en gemensam bekant ... när jag var 10-11 år gammal ... 7-8 år före guldmedaljen.
          Det måste göra mig till kanotexpert, minst.

[edit]
          Nordlöw/Johansson vann också sitt försöksheat med god marginal.
          Ja det ser bra ut för kanotisterna Hoppas det kan bli någon mer medalj där.

Jag har aldrig träffat någon kanotist alls, så någon kanotexpert som du är,är jag inte .Men eftersom Sofia är härifrån min stad så känner jag mig bra på det där med kanot ändå

Comment

Ja det ser bra ut för kanotisterna Hoppas det kan bli någon mer medalj där.

Jag har aldrig träffat någon kanotist alls, så någon kanotexpert som du är,är jag inte .Men eftersom Sofia är härifrån min stad så känner jag mig bra på det där med kanot ändå
            Samma stad? Wow, det måste ge minst specialkompetens i grenen.

Brottningen verkar pågå för fullt i samma stil. Jag börjar undra om det är svenskarna eller domarna som inte kan någon brottningsregel överhuvudtaget.
            I alla matcher jag sett har alltid ett domslut utmanats för videogranskning. ALLA dessa granskningar har gått emot Sverige, oavsett vem som gjorde utmaningen. Jag sätter en femma på att det Ara Abrahamians, "fel" alltihopa. Det är väl något optimistiskt att tro att man kan anklaga ett helt internationellt idrottsförbund för att vara korrumperat och sedan förvänta sig en rättvis bedömning i nästa OS.

Comment

Brottningen verkar pågå för fullt i samma stil. Jag börjar undra om det är svenskarna eller domarna som inte kan någon brottningsregel överhuvudtaget.
              I alla matcher jag sett har alltid ett domslut utmanats för videogranskning. ALLA dessa granskningar har gått emot Sverige, oavsett vem som gjorde utmaningen. Jag sätter en femma på att det Ara Abrahamians, "fel" alltihopa. Det är väl något optimistiskt att tro att man kan anklaga ett helt internationellt idrottsförbund för att vara korrumperat och sedan förvänta sig en rättvis bedömning i nästa OS.
              Den grekisk-romerska brottningen kan man förpassa till historien, sitta och titta på vuxna karlar som står och bökar mot varandra och efter en stund får den ene lägga sig och den andre föröka lyfta honom, lägg därtill en korrupt domarkader och fiaskot blir fulländat. Måste finnas vettigare idrotter att visa
              "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Okey, nu har jag inte sett någon hel brottningsmatch, för mitt intresse för det är inte så stort för den så kallade sporten. Ska jag vara ärlig så har jag bara läst i tidningen om vad som händer där.

Men det är säkert som du säger att det är Abrahamians "fel" alltihop. Inte får man anklaga gubbarna för att vara korrumperat ostraffat. Så nu kommer det dröja länge innan en svensk kommer vinna en brottningsmatch.

I övrigt tycker jag att damernas gymnastik är hemsk att se på. De stackarna på bommen ser så olyckliga ut och gråter om de "bara" får silver. Det måste vara nåt fel nånstans om det är på så blodigt allvar. Har aldrig sett någon som ser ut att trivas med vad de gör en enda sekund.

Comment

Okey, nu har jag inte sett någon hel brottningsmatch, för mitt intresse för det är inte så stort för den så kallade sporten. Ska jag vara ärlig så har jag bara läst i tidningen om vad som händer där.

Men det är säkert som du säger att det är Abrahamians "fel" alltihop. Inte får man anklaga gubbarna för att vara korrumperat ostraffat. Så nu kommer det dröja länge innan en svensk kommer vinna en brottningsmatch.

I övrigt tycker jag att damernas gymnastik är hemsk att se på. De stackarna på bommen ser så olyckliga ut och gråter om de "bara" får silver. Det måste vara nåt fel nånstans om det är på så blodigt allvar. Har aldrig sett någon som ser ut att trivas med vad de gör en enda sekund.
                  Det är nog en bra idé att strunta i brottningen. Så kommer jag också att göra framöver, sporten är helt värdelös.

Samma sak gäller gymnastiken, den har jag inte sett alls. Alla sporter där ett gäng "förståsigpåare" sitter vid sidan om och mer eller mindre godtyckligt helt enkelt bestämmer vem som ska vinna är ganska trist.

Comment

Det är nog en bra idé att strunta i brottningen. Så kommer jag också att göra framöver, sporten är helt värdelös.

Samma sak gäller gymnastiken, den har jag inte sett alls. Alla sporter där ett gäng "förståsigpåare" sitter vid sidan om och mer eller mindre godtyckligt helt enkelt bestämmer vem som ska vinna är ganska trist.
                    Tänk att du äntligen förstått att brottning inte är något att titta på

Det är betydligt enklare att titta på idrott som har klara regler än en sport med domare som godtyckligt ger poäng. Som hockey och fotboll tex..är bollen över mållinjen så är det mål helt enkelt. Om det inte är offside eller något annat fel förstås

Comment

Tänk att du äntligen förstått att brottning inte är något att titta på

Det är betydligt enklare att titta på idrott som har klara regler än en sport med domare som godtyckligt ger poäng. Som hockey och fotboll tex..är bollen över mållinjen så är det mål helt enkelt. Om det inte är offside eller något annat fel förstås
                      Det har jag iofs vetat om hela tiden. Men allt kan vara värt en chans till. Förutom brottning från och med nu.

Det roliga med OS är att man får chansen att se lite annat än de gamla vanliga sporterna. Fast ibland är det precis lika trist som man minns, ibland ännu tristare.

Precis, det måste finnas något som ska uppnås i sporter. Göra mål, hoppa över, springa snabbast osv. I viss mån blir det tyvärr en kombination med bedömningar när någon domare ska se till att regler följs.
                      Friidrotten är väl den ultimata sporten egentligen. Där ar det väldigt sällan något snack om saken. Bortsett från "gång", då gäller det plötsligt att fuska och smygspringa så mycket som möjlig.

Comment

Det har jag iofs vetat om hela tiden. Men allt kan vara värt en chans till. Förutom brottning från och med nu.

Det roliga med OS är att man får chansen att se lite annat än de gamla vanliga sporterna. Fast ibland är det precis lika trist som man minns, ibland ännu tristare.

Precis, det måste finnas något som ska uppnås i sporter. Göra mål, hoppa över, springa snabbast osv. I viss mån blir det tyvärr en kombination med bedömningar när någon domare ska se till att regler följs.
                        Friidrotten är väl den ultimata sporten egentligen. Där ar det väldigt sällan något snack om saken. Bortsett från "gång", då gäller det plötsligt att fuska och smygspringa så mycket som möjlig.
                        Friidrotten är den mest rättvisa sporten även om det inte någonsin kan bli helt rättvist i någon gren. Det kan vara byiga vindar och annat som påverkar, men då är det iallfall ingen människa som fäller avgörandet.

Visst är det roligt att se lite annat än de gamla vanliga sporterna. Jag har sett sporter jag inte visst fanns, tex cykla velodrom...ja jag har väl sett det någon gång, men jag har inte sett den där mannen som kör moped först som de inte får åka om de första varven. Sen åker han åt sidan och då är det fritt fram för de andra att cykla på för allt vad de kan. Det ser från början ut som de är ute och söndagsåker med någon scoutledare längst fram

Comment

Vår fantastiske stavhoppare gjorde ett strålande inhopp som vanligt, frågan är väl om han inte borde ha betalat biljetten till London själv
                          "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Friidrotten är den mest rättvisa sporten även om det inte någonsin kan bli helt rättvist i någon gren. Det kan vara byiga vindar och annat som påverkar, men då är det iallfall ingen människa som fäller avgörandet.

Visst är det roligt att se lite annat än de gamla vanliga sporterna. Jag har sett sporter jag inte visst fanns, tex cykla velodrom...ja jag har väl sett det någon gång, men jag har inte sett den där mannen som kör moped först som de inte får åka om de första varven. Sen åker han åt sidan och då är det fritt fram för de andra att cykla på för allt vad de kan. Det ser från början ut som de är ute och söndagsåker med någon scoutledare längst fram

Velodromen har jag missat. Den brukar vara lite konstig, jag är inte helt säker på vad det går ut på egentligen?

Originally posted by Pålle View Post
                            Vår fantastiske stavhoppare gjorde ett strålande inhopp som vanligt, frågan är väl om han inte borde ha betalat biljetten till London själv
                            Hehe, stavhopparen missade jag också. Kanske lika bra det. Idén är inte så dum. Inför ett prestationskrav, annars får de betala biljetten själva. Vi kan vara lite hyggliga och bara kräva betalt för hemresan.

Annars:

Sverige klara för semifinal i handboll. Bättre än så här var det inte ens under storhetstiden för 90- och början på -00 talet.
                            Eller, någon final var det nog på den tiden. Men det här var fantastiskt bra, och överraskande.

Underbara kvartsfinaler allihopa idag. Riktigt kul att se efter brottningen.

Comment

Jättekul att vi är klara för semifinal i handboll Jag bytte kanal efter en stund när den börjat, för jag blev så nervös av att titta. Det brukar nämligen aldrig gå bra om jag tittar inbillar jag mig. Och det hjälpte ju. Så det är min förtjänst att de vann

På fredag klockan 18.00 får jag hålla mig så långt bort från tv:n som möjligt då de spelar semifinal. Blir nervös av bara tanken

gason, du måste se velodromen, särskilt den med mopedisten före och de andra i en "snäll rad" efter, det ser för roligt ut. Jag vet inte om de är några mer tävlingar i OS i det. Om det är, så går den på Eurosport

Comment

Jag gjorde tvärtom och kom in efter en liten stund. Perfekt samarbete med andra ord.
                                Fast jag har tydligen dåligt handbollsminne. Sverige har tre raka OS finaler från 1992 till 2000. Alla tre förlorades dock.

Velodromen måste letas upp, det låter väldigt intressant det där:

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X