Originally posted by TequilaLady
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Straffpoäng - för- och nackdelar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Måste ju säga att om man inför poänger så måste man prata med varandra för något ska hända i alla fall. Så varför poänger?Originally posted by BriaAlltså dom här poängen. Vad är poängen med dom?
Är det inte bättre att admin/mod för en dialog med en forumist som hänger sig åt destruktiv verksamhet? Och om den strandar..........
Alltså jag tror inte det går att använda poänger på det sättet. Man måste tala för att förstå. Eller missförstå. Poänger säger ju för sjutton gubbar ingenting.
Comment
-
precis som jag känner det,,håller med i allt du skriverOriginally posted by msfantasiaFullständigt emot det här.
För det första är det här tornevall och inte aot, gillar man aot kan man ju vara där.
För det andra är det här forumet en plats för mig där man ska ha kul, stoja och skoja om både det ena och det andra. Att göra om det till ett dagis där man får plus och minuspoäng låter helt befängt.
Comment
-
Så rätt, och Fredagsbänken den är hälsosam.Originally posted by BriaSom jag har fattat det så finns det redan ett sätt för admin/mod att hantera forumister som beter sig 'felaktigt'.
Jag tycker för övrigt att det är högst ointressant, och dessutom närapå elakt att meddela hela forumet hur många rostaggar någon fått. Det ska skötas i 'bakfickan'.
Sen är jag övertygad om att det inte går att ställa upp så mycket regler att man är förberedd för varje typ av 'missgrepp' som skulle rendera en 'rostagg'.
Så jag, för min del är övertygad, i rätt stor mån att detta kommer att skötas på ett bra sätt. Och kanske inte på det sätt som jag tycker är rätt, eftersom det inte är mitt forum så accepterar jag beslut som jag accepterar och då är det i alla fall ett bra sätt. Och skulle jag tycka väldigt illa vara så hoppar jag ner från Eiffeltornet.
Hurra!
Jag har kommit ur allmaktsstadiet.
in the age of 43, now I will drive a sportscar throu Paris. Eller vad hette den låten och det var väl en annan ålder 37? Vem sjöng den?
Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
Comment
-
Då måste jag istället fråga dig vad du tycker det är som inte fungerar som det nu är då vi; modererar, varnar och ibland tom stänger av användare.Originally posted by VilleparisisFörstår dina argument men vad tycker du vi skall göra då om någon skribent vid upprepade tillfällen skriver i strid mot forumets regler ?

Comment
-
Självklart måste ju poängen följas av en motivering från moderatorns sidas.Originally posted by BriaAlltså dom här poängen. Vad är poängen med dom?
Är det inte bättre att admin/mod för en dialog med en forumist som hänger sig åt destruktiv verksamhet? Och om den strandar..........
Alltså jag tror inte det går att använda poänger på det sättet. Man måste tala för att förstå. Eller missförstå. Poänger säger ju för sjutton gubbar ingenting.
Comment
-
I nuläget tycker jag nog att de fungerar. Problemen kan komma - troligt men inte nödvändigt - när forumet växer och allt fler folk söker sig hit. Bland det folket är det inte helt omöjligt att det också kan finnas en del riktiga rötägg som bara vill sabotera. Då är det bra att ha ett system med fasta regler. Risken med det system vi har nu är att varningar och avstängningar blir något godtyckligt.Originally posted by TequilaLadyDå måste jag istället fråga dig vad du tycker det är som inte fungerar som det nu är då vi; modererar, varnar och ibland tom stänger av användare.
Comment
-
Vad menar du? Att poänger per automatik inte kan delas ut godtyckligt?Originally posted by VilleparisisI nuläget tycker jag nog att de fungerar. Problemen kan komma - troligt men inte nödvändigt - när forumet växer och allt fler folk söker sig hit. Bland det folket är det inte helt omöjligt att det också kan finnas en del riktiga rötägg som bara vill sabotera. Då är det bra att ha ett system med fasta regler. Risken med det system vi har nu är att varningar och avstängningar blir något godtyckligt.

Ska sen alla på hela forumet diskutera varje poäng som delas ut, alla ska säga om de tycker att den och den poängen var godtycklig men inte den.
Det skulle skapa KAOS!
Comment
-
Originally posted by BriaVad menar du? Att poänger per automatik inte kan delas ut godtyckligt?
Ska sen alla på hela forumet diskutera varje poäng som delas ut, alla ska säga om de tycker att den och den poängen var godtycklig men inte den.
Det skulle skapa KAOS!
Självklart skall inte hela forumet varje poäng för det hade blivit kaos. Rättigheten att utdela poäng är ju ett privilegium för moderatorerna.
Comment
-
Som jag skrev tidigare:Originally posted by VilleparisisI nuläget tycker jag nog att de fungerar. Problemen kan komma - troligt men inte nödvändigt - när forumet växer och allt fler folk söker sig hit. Bland det folket är det inte helt omöjligt att det också kan finnas en del riktiga rötägg som bara vill sabotera. Då är det bra att ha ett system med fasta regler. Risken med det system vi har nu är att varningar och avstängningar blir något godtyckligt.

" Att ha den typen av "straff" kan jag mycket väl tänka mig skulle fungera alldeles utmärkt på ett forum där folk är litet mer "opersonliga" än här och då är säkert forumet också betydligt större, fler användare alltså. Kanske är det också ett avsevärt mycket hårdare klimat än vad vi normalt har också?"
Visst, man kan se framåt och försöka gardera sig, men av egen erfarenhet så vet jag att det är alldeles omöjligt.
Och att ändra på ett fullt fungerande system "bara-för-att-kanske", tycker jag är väldigt onödigt i dagsläget.
Comment

rostagg
Comment