Announcement

Collapse
No announcement yet.

Straffpoäng - för- och nackdelar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by piopio
    Det är ju din uppfattning om läget, men inte min.. Se nu har vi en sån där klassisk tolkningsfråga som jag talat om.. Du anser en sak o jag anser en annan.. Hur vore det om du o jag var modd nu eller om en av oss var modd o den andre forumist?? Ska den som är modd då ge den andre straffpoäng..
    Du svävar fortfarande i den här föeställningen att poängen skulle vara något som delas ut lite godtyckligt efter respektive moderators tycke och smak. Poängen skall bara vara för grova och klara brott mot forumets regler.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

• Originally posted by Villeparisis
      De kan ju alltid finnas tolkningsmöjligheter. Jag skrev däremot några ord som jag aldrig tycker är roliga.
      Samma ord som jag kan lägga in i skämtfacket beroende på bakgrunden..
      Döläge alltså och hur löser man detta döläge med straffpoängen??
      I am always running around like a blue-arsed fly!!

Comment

• Originally posted by Bria
        Men varför vill du då genomföra det här med poäng?
        Jag har kommit med det som ett förslag, inget dekret som alla skall foga sig efter.

Comment

Du svävar fortfarande i den här föeställningen att poängen skulle vara något som delas ut lite godtyckligt efter respektive moderators tycke och smak. Poängen skall bara vara för grova och klara brott mot forumets regler.
          men såna brott mot forumets regler tas ju redan hand om.
          vad skulle poängen göra för skillnad?

Comment

Vi skiter i dom så länge, och kör som vi brukar.
            -

Comment

• Originally posted by Bria
              Om du vill dela ut poäng kan väl jag föreslå ett system där vi använder namn på frukter i stället för poängen. Jag tycker det låter mycket trevligare så. Det är seriöst från min sida.
              Visst som sagt så hörs straffpoäng nog lite bruutalt.

Comment

Så om en moderator reagerar på ett grovt och klart brott mot forumets regler så underlättar det för moderatorn om hon/han får ge ut en frukt eller en poäng, förutom den diskussion som ska föras också. Oavsett frukt eller poäng?

Blir det lättare med poäng eller frukt tror du? Kanske pepparkakor, det blir man ju snäll av.

Comment

• Originally posted by Boubou

Du menar väl att den person som har en negativ poäng ska veta om det... om moderatorerna har en sån lista alltså.... eller
                  Ja givetvis men däremot angår det inte mig vad du har för eventuella poäng och vice versa.

Comment

Men vad är eg grova o klara brott mot forumets regler??
                    Det hela beror ju fortfarande på vilken bakgrunden till orden som skrivs är..
                    Har vi tex en regel om rasism så ingår ju ordet svartskalle där..
                    Ska vi då ta och ge msfantasia ett straffpoäng för att hon själv beskrev sig som svartskalle när hon färgade håret??
                    Ska vi ge mig ett straffpoäng för att jag kallade mig och flingan fjollor (vilket kan tolkas som ett hån mot homosexuella)??

Comment

Skulle det ligga det till på det viset så är det ju helt galet..
                      Jag menar.. Forumets livslängd beror ju på förtroende mellan forumist och modd/admin..
                      Riktigt men om någon har någon liten kom-ihåg-lapp om den ene eller andre kan vi ju inte kolla det.

Comment

Ja givetvis men däremot angår det inte mig vad du har för eventuella poäng och vice versa.
                        Men om du inte får veta det, hur ska du då känna dig övertygad om att det hela går rätt och riktigt till? Så om poäng eller fruktsystemet införs så då är du övertygad att allt går mer rätt till än utan frukt eller poängsystem?

Comment

• Originally posted by TMM
                          Vi skiter i dom så länge, och kör som vi brukar.
                          Det tycker jag låter helt utmärkt..
                          Är en rätt intressant diskussion detta ämne tycker jag..
                          Man får verkligen se hur olika åsikter folk har..

Comment

Samma ord som jag kan lägga in i skämtfacket beroende på bakgrunden..
                            Därför kan det vara en vits med att vissa ord enligt FORUMets regler aldrig är accepterade. Därmed bröt vi det dödläget.

Comment

• Originally posted by Boubou
                              men såna brott mot forumets regler tas ju redan hand om.
                              vad skulle poängen göra för skillnad?
                              JA MEN JAG HAR SVARAT PÅ EXAKT DET SÅ MÅNGA GÅNGER REDAN !!!

Comment

Därför kan det vara en vits med att vissa ord enligt FORUMets regler aldrig är accepterade. Därmed bröt vi det dödläget.
                                Ja och det första som ska bort är ordet 'poäng'.

Comment

Working...
                                X