Announcement

Collapse
No announcement yet.

Straffpoäng - för- och nackdelar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Villeparisis
    Du resonerar riktigt men poängen skall ju ses som ett verktyg att göra moderatorernas arbete enklare. Enklare arbete ger gladare arbetare.
    Ja men då konstaterar vi det då. Vi förstår och tycker lika i stort förutom att jag tycker att det skulle försvåra för admin/mod, (och jag kan ha fel där) men du tycker att det troligen skulle förenkla för dom.

Har jag sammanfattat oss riktigt här?

Comment

Tycker kanske du oclkså att det är just beteckningen "straffpoäng" somm skorrar så illa ?
      Nej det är inte betäckningen utan systemet du föreslår.Det är riktigt dåligt i mina ögon!Vad du sen kallar ditt förslag kvittar .

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
      Vickan Äger dessa:
      Marilyn Manson
      Stockholm
      Peta Wilson
      London
      Monaco
      Gil.Grissom

Comment

Originally posted by piopio
        Ska alla övertramp ge straffpoäng?
        Eller är det bara vissa övertramp som skall ge det?

1p för att piopio skriver fan i helvete i ett inlägg..
        2p för att TL skriver fan i helvetes jävlar..
        3p till Alice för att hon skriver fan i helvetes jävlar skit..

Nä, poäng för övertramp kan inte vara rättvist!
        Bara av den anledningen att modd/admin uppfattar och tolererar saker på olika sätt..
        Modd/admin kan uppfatta en sak som negativ medans andra forumister inte gör det.. Vad har vi då?
        *ytterligare ett scenario att besvara*
        Poängen får ju bara utdelas för grova övertramp. Skulle det vara så nivellerat som du skriver så skulle forumet nog snabbt bli ett genombyråkratiserat helvete och gå en snar död till mötes. Däremot - och utan att nu nämna något namn men det finns verklighetsbakgrund - så för att ett exempel den skribent som vill slänga sig med uttryck som "subba", "hora" och "luder" har klart gjort sig förtjänt av poäng.
        Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by piopio
          Helt ärligt kan jag säga att jag är emot detta med att banna någon..
          Varför banna när man kan lösa precis allt med en vettiga ton på diskussion??

Kom inte och säga att vissa måste bannas då de inte lyssnar på modd/admin..
          För även modd/admin är duktiga på att hantera problemen fel..
          Dom är lika mänskliga som alla andra..
          Har stor respekt för ig, Piopio, men det här verkar vara något slags rosenskimrande utopi.

Comment

Originally posted by starfriend
            nä och eftersom vi har en heldel mod på detta forumet..och fomuristerna här inne e ganska personliga..så tror jag att detta straffpoäng aldrig kan bli rättvist eller uppfattas lika ifrån nån av modd/admin..blir lite små rörigt,för folk uppfattar och tolererar saker på olika sätt..som du sa ,ett övertramp för en person..kanske inte lika säkert för nån annan..låter hemskt jobbigt
            Vi hår ju faktiskt utgå ifrån att de som utses till moderatorer äger både kompetens och gott omdöme. Därmed också förmågan att kunna utdela poäng efter sitt eget sunda förnuft.

Comment

Originally posted by Bria
              Ja men då konstaterar vi det då. Vi förstår och tycker lika i stort förutom att jag tycker att det skulle försvåra för admin/mod, (och jag kan ha fel där) men du tycker att det troligen skulle förenkla för dom.

Har jag sammanfattat oss riktigt här?
              Nog inte helt fel nej.

Comment

Poängen får ju bara utdelas för grova övertramp. Skulle det vara så nivellerat som du skriver så skulle forumet nog snabbt bli ett genombyråkratiserat helvete och gå en snar död till mötes. Däremot - och utan att nu nämna något namn men det finns verklighetsbakgrund - så för att ett exempel den skribent som vill slänga sig med uttryck som "subba", "sötnos" och "luder" har klart gjort sig förtjänt av poäng.
                Då kan en mod /admin helt enkelt ta å skicka ett trevligt men upplysande pm om att inlägget censureras,ändras och att upprepas det kommer skribenten att bli avstängd..Behövs inga poäng för detta ju.

funkar ju fint som det är och vi har ytterst bra mods å admins här..
                Så släpp denna dumma tanke på strafaffpoäng,låt alltomtv ha de för sig själv,vi klarar oss utan!

Vickan Äger dessa:
                Marilyn Manson
                Stockholm
                Peta Wilson
                London
                Monaco
                Gil.Grissom

Comment

Originally posted by Vickan
                  Nej det är inte betäckningen utan systemet du föreslår.Det är riktigt dåligt i mina ögon!Vad du sen kallar ditt förslag kvittar .
                  Måste så klart accepteras.

Comment

Originally posted by Vickan
                    Då kan en mod /admin helt enkelt ta å skicka ett trevligt men upplysande pm om att inlägget censureras,ändras och att upprepas det kommer skribenten att bli avstängd..Behövs inga poäng för detta ju.

funkar ju fint som det är och vi har ytterst bra mods å admins här..
                    Så släpp denna dumma tanke på strafaffpoäng,låt alltomtv ha de för sig själv,vi klarar oss utan!

Egentligen tycker vi lika i sak däremot har vi olika syn vilka som är de bästa formerna rent administravitivt.

Comment

Måste så klart accepteras.
                      Mm..å du får absolut tycka straffpoäng är bra,men att alla forum kanske inte varken behöver lr vill ha det systemet..
                      Du har ju haft ett å annat bra förslag så va inte ledsen över att detta inte faller så många i smaken..

Vickan Äger dessa:
                      Marilyn Manson
                      Stockholm
                      Peta Wilson
                      London
                      Monaco
                      Gil.Grissom

Comment

Egentligen tycker vi lika i sak däremot har vi olika syn vilka som är de bästa formerna rent administravitivt.
                        Japp,helt riktigt.

Vickan Äger dessa:
                        Marilyn Manson
                        Stockholm
                        Peta Wilson
                        London
                        Monaco
                        Gil.Grissom

Comment

så för att ett exempel den skribent som vill slänga sig med uttryck som "subba", "sötnos" och "luder" har klart gjort sig förtjänt av poäng.
                          Jag tycker inte att den personen som slängt ur sig ett ord som "subba" "sötnos" och "luder" gjort sig förtjänt av "straffpoäng"..
                          Anledningen till varför jag tycker så är enkel.. Ex Om jag skriver "Din subba" i ett inlägg, vi kan säga riktat till TL, så måste väl utgångspunkten vara av vilken anledning jag skriver detta ord och hur TL uppfattar det.. Det kan ju helt enkelt handla om någon privat diskussion jag o TL haft med varandra via MSN.. En diskussions som vi båda är överrens om att det är ett skämt medans andra inte uppfattar det som skämt.. Eller.. Återigen en tolkningsfråga!!
                          I am always running around like a blue-arsed fly!!

Comment

Har stor respekt för ig, Piopio, men det här verkar vara något slags rosenskimrande utopi.
                            Enligt mig så är det frågan om vett o etikett o lite sunt förnuft..
                            I am always running around like a blue-arsed fly!!

Comment

Håll i dig nu Ville.

Jag tycker vi gör så här;

1 minuspoäng= äpple

2 minuspoäng= apelsin

3 minuspoäng= banan

4 minuspoäng=orangutang

5 minuspoäng= kloakråtta

Comment

Originally posted by Bria
                                Håll i dig nu Ville.

Jag tycker vi gör så här;