Announcement

Collapse
No announcement yet.

Straffpoäng - för- och nackdelar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Alla ni som bara vill tramsa kan ni vänligen göra det i en anna tråd. jag startade faktiskt den här tråden med djupt seriösa intentioner.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Villeparisis
      Straffpoäng är för att göra det lite mera konkret och systematiskt. Självklart skall ingen frånsett moderatorena kunna se andras straffpoäng.
      Är du moderator?

Om inte hur ska du då veta att det verkligen sätts poäng på ett riktigt sätt? Måste inte du se det för att vara riktigt säker? Känns det obehagligt?

Comment

Alla ni som bara vill tramsa kan ni vänligen göra det i en anna tråd. jag startade faktiskt den här tråden med djupt seriösa intentioner.
        Jag tycker du tramsar. Det här med straffpoäng är riktigt tramsigt.

Comment

Straffpoäng är för att göra det lite mera konkret och systematiskt. Självklart skall ingen frånsett moderatorena kunna se andras straffpoäng.
          Ville, kan du förklara det hela en gång för alla, så tydligt som möjligt. För jag tycks ha missuppfattat från början och är fortfarande osäker på vad det är du vill ska uppnås med straffpoäng (eller vad man nu ska kalla det)

Du vet inte om moderatorerna kankse har en sån lista redan....
          Boubou 3 kameler
          Ville 1,5 Kamel
          OlleStina 7 kameler
          JenKalle 10 kameler

det Kan ju vara så ............ redan.

Comment

trams?
            jag försöker bara förstå hur du tänker, för tydligen så har ju alla missuppfattat dig från start det blir lätt att man tänker vidare då, som många gjort....men trams vet jag inte om det är.

Comment

Originally posted by Bria
              Är du moderator?

Om inte hur ska du då veta att det verkligen sätts poäng på ett riktigt sätt? Måste inte du se det för att vara riktigt säker? Känns det obehagligt?
              Du skriver ju som om jag hade något slags allmakt över forumet. som du redan vet har jag inte det och aspirerar inte heller på det.

Comment

Delar inte din uppfattning där. Enligt min åsikt är vissa ord - som de tre nämnda - ALDRIG kul. De som vill ägna sig åt någon privat ömsedig satir bör göra det i ren korrespondens och inte på ett forum som dettas.
                Fortfarande så är det ju så att saker o ting tolkas olika från folk till folk.. Så du menar att om jag o TL tolkar vissa ord som skämt, medans du inte gör det.. Då ska vi inte få vara här och skämta på vårat vis då eller.. Jag visste inte att det fanns ett regelvärk för vad som är o inte är skämt.. Enligt mig kan man skämta om det mesta.. Ta tex Sthlm Live.. Då anser du att det tv-programet inte ska sändas då.. Med tanke på hur de driver med rasism..
                I am always running around like a blue-arsed fly!!

Comment

Originally posted by Bria
                  Jag tycker du tramsar. Det här med straffpoäng är riktigt tramsigt.
                  Det har du din fulla men det är i allafall det "tramset" som den här tråden handlar om.

Comment

Originally posted by Boubou
                    Ville, kan du förklara det hela en gång för alla, så tydligt som möjligt. För jag tycks ha missuppfattat från början och är fortfarande osäker på vad det är du vill ska uppnås med straffpoäng (eller vad man nu ska kalla det)

Du vet inte om moderatorerna kankse har en sån lista redan....
                    Boubou 3 kameler
                    Ville 1,5 Kamel
                    OlleStina 7 kameler
                    JenKalle 10 kameler

det Kan ju vara så ............ redan.

Kanske varje moderaor har något slags egen lista men iallafall inte så man talar om för någon annan skribent vad denne uppnått för poäng.

Comment

• Originally posted by Villeparisis
                      Ja om det var så enkelt...
                      Det är ju din uppfattning om läget, men inte min.. Se nu har vi en sån där klassisk tolkningsfråga som jag talat om.. Du anser en sak o jag anser en annan.. Hur vore det om du o jag var modd nu eller om en av oss var modd o den andre forumist?? Ska den som är modd då ge den andre straffpoäng..

Comment

Du skriver ju som om jag hade något slags allmakt över forumet. som du redan vet har jag inte det och aspirerar inte heller på det.
                        Men varför vill du då genomföra det här med poäng?

Comment

• Originally posted by piopio
                          Fortfarande så är det ju så att saker o ting tolkas olika från folk till folk.. Så du menar att om jag o TL tolkar vissa ord som skämt, medans du inte gör det.. Då ska vi inte få vara här och skämta på vårat vis då eller.. Jag visste inte att det fanns ett regelvärk för vad som är o inte är skämt.. Enligt mig kan man skämta om det mesta.. Ta tex Sthlm Live.. Då anser du att det tv-programet inte ska sändas då.. Med tanke på hur de driver med rasism..
                          De kan ju alltid finnas tolkningsmöjligheter. Jag skrev däremot några ord som jag aldrig tycker är roliga.

Comment

Det har du din fulla men det är i allafall det "tramset" som den här tråden handlar om.
                            Om du vill dela ut poäng kan väl jag föreslå ett system där vi använder namn på frukter i stället för poängen. Jag tycker det låter mycket trevligare så. Det är seriöst från min sida.

Comment

Kanske varje moderaor har något slags egen lista men iallafall inte så man talar om för någon annan skribent vad denne uppnått för poäng.

Du menar väl att den person som har en negativ poäng ska veta om det... om moderatorerna har en sån lista alltså.... eller

Comment

Kanske varje moderaor har något slags egen lista
                                Skulle det ligga det till på det viset så är det ju helt galet..
                                Jag menar.. Forumets livslängd beror ju på förtroende mellan forumist och modd/admin..

Comment

Working...
                                X