Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roliga historier

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Roliga historier

Det var en tysk en norrman och en svensk som satt på ett café och pratade. Tysken var rullstolsbunden, norrmannen var blind och svensken hade en kraftigt deformerad rygg. Så sitter de där på caféet och pratar när Jesus helt plötsligt kommer och sätter sig vid bordet. Tysken frågar direkt om Jesus vill bota honom. Jesus lägger sina händer på Tyskens ben, och vips så kan ha stå upp. Nu rycker norrmannen Jesus i särken och frågar om han kan honom synen tillbaka. Jesus lägger sina händer på Norrmannens ögon, och norrmannen kan se. Svensken har hela tiden suttit tyst och tittat på när Jesus vänder sig mot honom och frågar om inte han vill bli botad. Svensken ryggar hastigt tillbaka och säger -Rör mig för helvete inte, jag är sjukskriven.

sigpic

Comment

En ung flicka var så deprimerad att hon skulle ta sitt liv genom att
      kasta sig ut från Kärnan. Hon tog sig till Kärnan och var just på väg att
      kasta sig ut, då en ung snygg sjöman såg henne och undrade varför hon stod där och grät.

Han tyckte synd om henne och sa:
      "- Se, du har massor att leva för. Jag far till Amerika i morgon bitti och om du vill så kan jag smuggla med mig dig på skeppet.

"Han flyttade sig närmare henne, lade en arm runt henne och tillade:
      "- Jag gör dig lycklig och du gör mig lycklig.

" Flickan snyftade fram:
      "- Ja." Vad hade hon att förlora?

Den natten så smugglade sjömannen henne ombord och gömde henne i en av livbåtarna. Därefter så kom han till henne varje natt, med mörgåsar och frukt, och sen så älskade dom passionerat till gryningen.

Tre veckor senare, under en rutininspektion, så blev hon upptäckt av
      Kaptenen.

"- Vad gör du här?" frågade Kaptenen.

"- Jag har gjort upp med en av sjömännen" förklarade hon. "Jag får mat
      och en resa till Amerika, och i gengäld så får han sätta på mig."

"- Då har han verkligen lyckats, för det här är Helsingborg-Helsingörsfärjan!"

2:
      sigpic

Comment

När en lastbilschaffis stannar för rött glider en liten
        Nissan Micra upp jämsides...

Ur Micran hoppar en blondin, som springer runt till
        lastbilens förardörr och knackar på. Lastbilschaffisen vevar ned
        rutan och blondinen säger:

- Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut!
        Lastbilschaffisen struntar fullständigt i blondinen, men
        när han stannar vid nästa rödljus glider Micran upp jämsides igen.

Blondinen hoppar ur, Springer runt och knackar på förardörren.
        Lastbilschaffisen vevar ned fönstret och blondinen utbrister igen:

- Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut!
        Lastbilschaffisen skakar på huvudet och fortsätter nedför
        gatan.
        Vid det tredje rödljus-stoppet händer samma sak igen..

Andfådd hoppar blondinen ur Micran, springer runt och
        knackar på fönstret på förardörren.
        Lastbilschaffisen vevar ned fönstret och blondinen säger på
        nytt:

- Hej, jag heter Linda och jag sa att din last håller på
        att läcka ut!

När det blir grönt drar lastbilschaffisen på och hinner
        fram till nästa rödljus i god tid innan Micran. Den här gången
        hoppar lastbilschaffisen ur och skyndar iväg att möta Micran. Han
        knackar på fönstret til förardörren och när blondinen vevar ned
        rutan säger han:

- Hej, jag heter Bosse, det är mitten av januari och jag
        kör saltbilen!

Comment

En kvinna låg på BB för att föda sitt första barn. När värkarna tycktes lätta ett tag frågade hon barnmorskan:
          - Är den svåra delen över nu?
          - Nej, de närmaste 18 åren blir värre...

Comment

Det var två tvillingar, Per och Erik. Per var ägare till en gammal eländig båt. Nu råkade det sig att Eriks fru dog samma dag som Pers båt sjönk. Några dagar senare så mötte en gammal snäll tant Per och misstog honom för Erik och sa: ”Jag är hemskt ledsen att höra om din förlust, det måste kännas förfärligt.”

Per som trodde att hon pratade om hans båt svarade: ”Nja, faktum är att jag är ganska glad att slippa henne, hon var genomrutten från första början. Underdelen var alldeles sönderriven och hon luktade som en gammal död fisk.
            Hon läckte hela tiden och hade en stor spricka baktill och ett präktigt stort hål framtill också. Varje gång jag använde henne så blev hålet bara större och hon började läcka ännu mer. Jag antar att det som till sist gjorde slut på henne var när jag hyrde ut henne till fyra killar som ville ut och ha lite kul.

Jag varnade dem att hon var i ganska dåligt skick men de ville ha henne ändå. De idioterna försökte alla att komma in i henne på samma gång så hon sprack upp i mitten. Men vad gör det, det är väl bara att börja kolla annonserna om man ska hitta en ny.” Den gamla damen svimmade

Comment

- Mamma, mamma, jag har dödat 5 flugor idag! Det var 3 pojkar och 2 flickor.
              - Men Putte, hur visste du att det var 3 pojkar och 2 flickor?
              - Jo, 3 satt på ölflaskan och 2 framför spegeln.
              (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

Originally posted by Simsan View Post
                - Mamma, mamma, jag har dödat 5 flugor idag! Det var 3 pojkar och 2 flickor.
                - Men Putte, hur visste du att det var 3 pojkar och 2 flickor?
                - Jo, 3 satt på ölflaskan och 2 framför spegeln.
                Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

- Om jag lägger tre ägg på bordet och sen tar bort två av dem, hur många blir det kvar?
                  - Kan DU verkligen lägga ägg, pappa?

Comment

Originally posted by Simsan View Post
                    - Om jag lägger tre ägg på bordet och sen tar bort två av dem, hur många blir det kvar?
                    - Kan DU verkligen lägga ägg, pappa?
                    En riktig gammal klassiker det.
                    2:
                    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

• Sv: Roliga historier

En ung tjej erkänner för sin mor att hon inte
                      haft mens på över två månader.
                      Den oroliga modern tar med sig dottern till doktorn varpå det
                      konstateras att hon är gravid.
                      Modern blir mycket upprörd:
                      "Vem är svinet? Jag kräver att få veta...Du måste berätta om det
                      inträffade för din far.."
                      När tjejen äntligen fick ett ögonblick för sig själv så ringer hon
                      ett samtal.

En halvtimma senare så anländer en sprillans ny Ferrari utanför deras
                      hus.
                      En stilig och välklädd man i lämplig ålder kliver ur bilen och går
                      fram till dörren, ringer på och blir insläppt till vardagsrummet där
                      fadern, modern och dottern tar emot honom.

Han säger:
                      "God dag, er dotter har informerat mig om problemet. Jag kan tyvärr
                      inte gifta mig med henne pga privata familjära skäl men jag är villig
                      att ta mitt ansvar för att vidta lämpliga åtgärder".

"Om hon föder en flicka, så skänker jag henne tre av mina butiker,
                      två av mina bekväma lägenheter, en strandvilla samt gör en påfyllning
                      av hennes bankkonto med fyra miljoner".

"Om hon föder en pojke, så skänker jag henne två av mina fabriker
                      samt gör en påfyllning av hennes bankkonto med fyra miljoner."

"Om hon föder tvillingar så får var och en av dem en fabrik samt
                      två miljoner"

"Om hon av någon anledning skulle råka ut för en ofrivillig abort...."

I det ögonblicket blir han omilt avbruten av fadern som suttit
                      knäpptyst under hela samtalet:
                      "Då får du väl för fan sätta på henne igen då.........."

Comment

En blondin ringer till sin pojkvän och säger:

"Kan du komma över och hjälpa mig. Jag har ett jättepussel.
                        Och jag kan för mitt liv inte komma på hur jag ska göra."
                        Hennes pojkvän frågar: "Vad ska det bli när det är färdigt då?"
                        Blondinen säger: "Enligt bilden på lådan så ska det bli en tupp"
                        Pojkvännen bestämmer sig för att gå över och hjälpa henne.
                        Hon släpper in honom och visar honom alla pusselbitarna på bordet.

Han tittar på bitarna en stund.
                        Sen tittar han på lådan.
                        Sen säger han:
                        "För det första, det spelar ingen roll vad vi gör. Vi kommer aldrig att kunna sätta ihop de här bitarna till något som liknar en tupp."

Han tar hennes hand och fortsätter:
                        "Nu tar vi en kopp kaffe och sen........" Han suckar. " ..... sen stoppar vi tillbaka alla Corn Flakes i lådan igen."
                        Glöm alla dina bekymmer, imorgon kommer det nya

Comment

En man på tåget blev skitnödig, toan var upptagen, så han satte rumpan ut genom tågets fönster. Precis när tåget passerade stationen satt två alkisar och tittade när tåget for förbi. Såg du vilka stora kinder han hade,sade den ena. Javisst men såg du vilken stor snus han lade ut sade den andra.....

Comment

Mannen kom hem från arbetet och fann sin fru i badrummet, där hon stod med bar överkropp och beundrade sina bröst. - Vad sysslar du med ? - Vet du, sa hon, - jag var hos läkaren i dag och han sa att jag har bröst som en 25-åring! - Jaså minsann. Hade han inga kommentarer till det 50-åriga arslet du dras med? - Nix, vi talade överhuvudtaget inte om dig.

Comment

En nunna besöker doktorn pga. klåda i underlivet, doktorn undersöker nunnan och frågar henne om det kan vara flatlöss?? Nej, svara nunnan som aldrig varit med en man, doktorn tar några prover och kommer tillbaka efter en stund och meddelar nunnan att det är bananflugor.

Comment

I en klass frågar läraren barnen vad deras pappor jobbar med. Alla barn svarar att dom jobbar som brandmän, elektriker osv. Men när läraren frågar Oscar ser han förtvivlad ut och svarar : Min pappa är strippa på en bögklubb, låter andra män ta på honom och sätta på honom. Läraren blir bestört och säger att nu är de rast. Hon tar Oscar avsides och säger : Varför sa du så? Din pappa är väl inte strippa? Oskar svarar: nej men det är så pinsamt att säga att han spelar i Brynäs

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X