Varför ska Linda alltid berätta för de andra hur "stockholmare" är? Hur länge har hon bott här?I vilka kretsar rör hon sig? Jag har bott i Sth. i hela mitt liv och känner inte igen mig. Känner hon sig ball för att hon bor här tidvis?Vi är väl som vilka människor som helst...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
"Stockholmaren" Linda
Collapse
X
-
"Stockholmaren" Linda
Svar på inlägg av muckainte, 2003-04-23 17:56
Såklart att det är det!Sthlm bor i ett område med 1,000,000 människor. Och jag märker mycket skillnad på Stockholmare och norrlänningar.
Det är två olika livsstilar, men med det har jag inte sagt att Linda har rätt i sin skildring av stockholmaren.
/sthlmaren
- Comment
Comment
-
"Stockholmaren" Linda
Tycker själv att Linda uppför sig och talar som en TYPISK inflyttad typ västeråsare..
Imponerad själv och tror att andra är det också, jagar status och kändisglor.
Vi som vuxit upp här är ofta helt blase´på sånt och tycker Linda-typer är pinsamma.
Vi är de som drar till London, NY, Paris, Rom, LA eller Singapore för att komma till "storstan".
Vi ser också ofta Stockholm som ytterst provinsiellt.
Men jag älskar den lilla hålan, det ska erkännas!
- Comment
Comment
-
"Stockholmaren" Linda
Hönan!
Min man kommer från grannbyn, och han bekräftar detta, samt tillägger att hon jobbade som servitris i Västerås hos en av hans kompisar och var såååå pantad att hon fick sparken. Klarade inte jobbet helt enkelt, för komplicerat.
Men hey, vad vet jag!
- Comment
Comment
-
"Stockholmaren" Linda
Men.. är alla från Sth. tvillingsjälar?Kan man säga att alla från London är si eller så?Sth. är stort(inte globalt,jag vet)men jag tror inte att Sthlmare är konstigareän andra stadsbor.Och skillnaden är nog mindre i Sve. än i andra länder.Tror jag!
- Comment
Comment
-
"Stockholmaren" Linda
Svar på inlägg av Budgie, 2003-04-23 23:23
Nej då, men det finns en tydlig urban kultur!Men.. är alla från Sth. tvillingsjälar?Kan man säga att alla från London är si eller så?Sth. är stort(inte globalt,jag vet)men jag tror inte att Sthlmare är konstigareän andra stadsbor.Och skillnaden är nog mindre i Sve. än i andra länder.Tror jag!
Eller flera faktiskt!
- Comment
Comment
-
"Stockholmaren" Linda
Svar på inlägg av kattmamman, 2003-04-23 23:36
Jag är ibland på Stureplans klubbar och så. Har stött på Linda några gånger. Mest tillsammans med liknande stylade tjejer och gaymän. Hon tillhör en viss kategori och en viss social sfär där folk förbrukas ganska fort.Jag är Sthlm:are 4:de generationen och känner inte igen Lindas Sthlm.
Men det är klart om Stureplan endast räknas som Sthlm kanske hon har rätt?
Själv undviker jag Stureplan.
Där vistas nästan bara kriminella.
Vad hände där i förrgår exempelvis?
Ingen som räknas värst mycket finns där, mest wannabies och partydesperados..
Såna som åker hem till småstan efter ett tag när de inte går så bra i storstan. Om man nu kan generalisera ganska grovt..
- Comment
Comment
-
"Stockholmaren" Linda
Svar på inlägg av alice, 2003-04-23 23:39
Och Linda har "bonde" stämplat i pannan!Svar på inlägg av Lillskiten, 2003-04-23 18:02
likväl som vi ser när det komme bönder till stanja visst är det skillnad på folk sett utifrån bostadsort, själv norrlänning och jag ser direkt när det kommer 08 eller sörlänningar hit upp, vi är alla anorlunda
)
- Comment
Comment

Comment