Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Stockholmaren" Linda

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Music, 2003-04-24 11:11
    jag kommer från lund egentligen men bor sedan 1,5 är i stockholm. tycker det är en underbar stad med underbara fördomsfria människor. skåningar är i allmänhet mycket mer trångsynta än de stockholmare jag har stött på, vilket är ganska många då jag arbetar i bank. men däremot stockholmare som söker sig ut i landet kan vara fruktansvärt dryga. ganska konstigt tycker jag...
    Stockholmare är en definitionsfråga. Inflyttade sen ett par år tillbaks är dryga, de ser sig själva som coola. Så kan det vara i många fall. O så beror det på var du kommer i från. Östermalm, vasastan, söder, förort norr, väster, söder o s v. Stockholm är som 50 städer i en beroende av så många områden med speciell prägel.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Solkissen, 2003-04-24 01:00
      Svar på inlägg av BB24, 2003-04-24 00:54
      Hon berättar juh bara sin uppfattning om det hela , alla tror och tycker vi olika om saker åh ting .
      Det är vem man är, inte var man kommer i från som spelar roll.
      Fast hennes stil i det snacket är typiskt för en viss typ av "invandrare" i Stockholm. Det var bara det. Dussin bimbi/faghag/wannabie..*gäsp*
      Been there, seen that, got the t-shirt...

Comment

"Stockholmaren" Linda

det är vem man är som spelar roll inte var man kommer i från. så var det för ett par hundra år sedan i de flestas ögen, borde inte vara så korkade idag, eller är många det?

Comment

"Stockholmaren" Linda

Linda är den dummaste bimbon jag nånsin sett! Helt klart, en fjortis i en 25-årings kropp eller hur gammal fanskapet nu än är. Hon företräder stockholms dummaste blondiner som endast bryr sig om ytlighet, resterande stockholmare är ingenting som denna 'sak'.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av baltzarina, 2003-04-24 10:49
            Svar på inlägg av madlen, 2003-04-24 08:09
            Jag tycker det är så sknöt med en stor stad där alla inte ska bry sig så j-vla mycket om vad man gör och hur man ser ut. I mindre sanhällen håller folk koll på en! Jag bor inte centralt men dock inom 08 och jag förstår inte att det skulle var bättre att var 08.a det kan vara så att inflyttade eller såna med lillebrorskomplex har annan åsikt.
            Bor själv i en pytteliten stad och det har sina klara nackdelar. Folk snackar ju så mycket skit. Jag har tex varit ihop med pizzabagaren, men han gjorde slut med mig för att jag var skyldig honom så mycket pengar.. Det fick jag pikar för i ett halvår.Det var ju inte sant såklart. Får väl packa sig härifrån kanske..
            Hehe, man vet att man kommer från en liten stad när man pratar om pizzabagarEN istället för EN pizzabagare

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av tsk, 2003-04-24 11:40
              Linda är den dummaste bimbon jag nånsin sett! Helt klart, en fjortis i en 25-årings kropp eller hur gammal fanskapet nu än är. Hon företräder stockholms dummaste blondiner som endast bryr sig om ytlighet, resterande stockholmare är ingenting som denna 'sak'.
              spelar ingen roll var hon kommer i från, men hon är en tvivelaktig gestalt.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Nissle3, 2003-04-24 00:01
                Det är ofta inte ett helt fritt val att flytta till Stockholm.

Jag blev lite sne på denna tråd därför den andades lite av att folk från landet är klenbegåvade och allmänt korkade medan hjärntrusten kommer från Stockholm.
                Hjärntrusten kommer knappast från Stockholm, däremot flyttar många begåvade människor in till de större städerna eftersom det finns större möjligheter där.

Utan de invandrande "bönderna" skulle Stockholm vara vilken håla som helst.

Jag är förresten infödd och utflyttad Stockholmare.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av BadAssMama, 2003-04-24 11:45
                  Svar på inlägg av baltzarina, 2003-04-24 10:49
                  Svar på inlägg av madlen, 2003-04-24 08:09
                  Jag tycker det är så sknöt med en stor stad där alla inte ska bry sig så j-vla mycket om vad man gör och hur man ser ut. I mindre sanhällen håller folk koll på en! Jag bor inte centralt men dock inom 08 och jag förstår inte att det skulle var bättre att var 08.a det kan vara så att inflyttade eller såna med lillebrorskomplex har annan åsikt.
                  Bor själv i en pytteliten stad och det har sina klara nackdelar. Folk snackar ju så mycket skit. Jag har tex varit ihop med pizzabagaren, men han gjorde slut med mig för att jag var skyldig honom så mycket pengar.. Det fick jag pikar för i ett halvår.Det var ju inte sant såklart. Får väl packa sig härifrån kanske..
                  Hehe, man vet att man kommer från en liten stad när man pratar om pizzabagarEN istället för EN pizzabagare
                  =) så illa e de.
                  Han bakar mumsiga pizzor iaf.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av tsk, 2003-04-24 11:40
                    Kalla henne inte ens stockholmare! Fyyy, hon är så typisk Halstatrash som det går!

Comment

"Stockholmaren" Linda

Solkissen - Det förvånar mig inte att hon misslyckades med att arbeta som servitris. Det verkar dock som om mitt inlägg där jag skrev vad hon brukar kallas för har tagits bort från tråden.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...
                      X