Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dannes fanclub, lever vidare här.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sjokomania
    Skriv gjerne inn flere referat fra svensk presse ; ) Dårlig med det her i Norge ; )
    Eftersom man inte ska kopiera in hela artiklar här så kan jag tipsa dig om att titta på följande tidningar....aftonbladet.se samt expressen.se

Comment

Hejsan
      Då har jag hittat hit med
      Men idag börjar jag med att säga gonatt. Jag har börjat komma över att inte Danne vann igår. Fast bara 11% som röstade på honom var ju lite dåligt...Var vi inte fler
      Natti
      Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Comment

Artikel från Sthlmfinest hemsida om BB-finalen

Big Brother-final i Värtahamnen, 2006-05-22
        Om man tittade på kön utanför Big Brother - tältet i Värtahamnen kunde man tro att det var Britney Spears eller någon annan superkändis som gästade vår huvudstad. Big Brother har i år snittat på ungefär 200 000 - 300 000 tittare per program och på gårdagens final kändes det verkligen som om varenda tittare beslutat sig för att gå på finalen. Det var heller inte svårt att se vilka som var publikens favoriter. Av de tusentals besökarna så var över hälften rena rama Jessica Lindgren - kopiorna, Antons brat-anhängare fanns naturligtvis också på plats och Rickards raggargelikar kom kungligt i raggarbil och med folkis i högsta hugg. Väl inne i tältet fick man från start uppleva ett öronbedövande jubel så fort finalisterna visades på någon av alla de uppsatta tv-skärmarna och Hannah Rosander och programledarkollegan Brita hade svårt att överrösta den överförtjusta publiken.

En efter en promenerade därefter tre av finalisterna ut - i ordningen Danne, Anton och Rickard, tills Jessica Lindgren stod som ensam vinnare. Många hade redan tippat just omskrivna Jessica som årets vinnare av äran och en miljon kronor i kontanter. När det stod klart att årets skandalprinsessa numera även kan titulera sig Big Brother - vinnare, så blev publiken fullkomligt hysterisk. Men Jessica tog det hela med lugn och under den efterföljande presskonferansen avslöjade hon att hon hela tiden varit säker på att vinna. På frågan vad hon kommer att göra för pengarna svarade hon kort och konsist:
        - Bröst! men berättade också att hon tänkt investera i fonder och ge presenter till sina finalistkompisar:
        - Anton ska få en vespa, Danne en resa och Rickard ett bröllop! berättade hon men avslöjade att det egna bröllopet - om det blir av, får bekostas av pojkvännen Robin. Särskilt rädd för att bli negativt omskriven som Linda Rosing verkade inte Jessica vara. När SthlmsFinest frågade om hon tänkte försöka undvika Rosing-syndromet eller skita i att bry sig svarade hon inte helt otippat att hon "jag gör vad jag vill, och kommer skita i det". Det verkar därmed som att kvällstidningsjournalisterna kan vara lugna - en ny skandalprinsessa är född - vår tids rockstjärna. När det gäller att leverera underhållning och löpsedlar gör Jessica ingen besviken...

Alexander Erwik
        Attached Files
        Last edited by BigSister; 2006-05-24, 15:42.

- min av BB 2006

http://www.freewebs.com/comealong/index.htm

Hoppas på BB-07 annars blir jag

BB-2005

http://www.flanders.no/

Comment

Originally posted by BigSister
          Artikel från Sthlmfinest hemsida om BB-finalen

Big Brother-final i Värtahamnen, 2006-05-22
          Om man tittade på kön utanför Big Brother - tältet i Värtahamnen kunde man tro att det var Britney Spears eller någon annan superkändis som gästade vår huvudstad. Big Brother har i år snittat på ungefär 200 000 - 300 000 tittare per program och på gårdagens final kändes det verkligen som om varenda tittare beslutat sig för att gå på finalen. Det var heller inte svårt att se vilka som var publikens favoriter. Av de tusentals besökarna så var över hälften rena rama Jessica Lindgren - kopiorna, Antons brat-anhängare fanns naturligtvis också på plats och Rickards raggargelikar kom kungligt i raggarbil och med folkis i högsta hugg. Väl inne i tältet fick man från start uppleva ett öronbedövande jubel så fort finalisterna visades på någon av alla de uppsatta tv-skärmarna och Hannah Rosander och programledarkollegan Brita hade svårt att överrösta den överförtjusta publiken.

En efter en promenerade därefter tre av finalisterna ut - i ordningen Danne, Anton och Rickard, tills Jessica Lindgren stod som ensam vinnare. Många hade redan tippat just omskrivna Jessica som årets vinnare av äran och en miljon kronor i kontanter. När det stod klart att årets skandalprinsessa numera även kan titulera sig Big Brother - vinnare, så blev publiken fullkomligt hysterisk. Men Jessica tog det hela med lugn och under den efterföljande presskonferansen avslöjade hon att hon hela tiden varit säker på att vinna. På frågan vad hon kommer att göra för pengarna svarade hon kort och konsist:
          - Bröst! men berättade också att hon tänkt investera i fonder och ge presenter till sina finalistkompisar:
          - Anton ska få en vespa, Danne en resa och Rickard ett bröllop! berättade hon men avslöjade att det egna bröllopet - om det blir av, får bekostas av pojkvännen Robin. Särskilt rädd för att bli negativt omskriven som Linda Rosing verkade inte Jessica vara. När SthlmsFinest frågade om hon tänkte försöka undvika Rosing-syndromet eller skita i att bry sig svarade hon inte helt otippat att hon "jag gör vad jag vill, och kommer skita i det". Det verkar därmed som att kvällstidningsjournalisterna kan vara lugna - en ny skandalprinsessa är född - vår tids rockstjärna. När det gäller att leverera underhållning och löpsedlar gör Jessica ingen besviken...

Alexander Erwik

hahahahahaha...Vilken lögn..jag var ju inte där...
          Öl är gott.....

Comment

Artikel från Sthlmfinest hemsida om efterfesten

Dekadent Big Brother-final-efterfest, 2006-05-22
            Efter finalen i Värtahamnen vankades det efterfest för finalister, övriga deltagare, släkt och vänner och en rad andra kända ansikten. I sann Big Brother - anda blev det naturligtvis en dekadent tillställning med hög alkoholkonsumtion. Vid midnatt dök även kvällens vinnare - Jessica Lindgren upp i limousine och började kvällen med att snubbla omkull på röda mattan med deltagarkompisen Tatjiana:
            - Det kanske inte var så flott och säger ganska mycket om varför Jessica är en värdig vinnare berättade Tatijana sedan för SthlmsFinest. Efter att Jessica hånglat upp pojkvännen Robin i ungefär en kvart föstes årets vinnare därefter iväg av Kanal5:s projektledare Sara Goldensohn till ett mer avskilt och privat utrymme. Mer om vilka som hånglade med varandra och kvällens övriga skandaler kommer i eftersnacket från BB-festen som kommer upp under tisdagen den 23/5.

Alexander Erwik

Bilden längst till höger föreställer bröderna Olsson, Micke, Danne å Marcus
            Attached Files
            Last edited by BigSister; 2006-05-24, 15:55.

- min av BB 2006

BB-2005

Comment

Jeg er studine30har hatt det litt travelt. Skal flytte, skrive eksamen og komme i orden på nytt sted, alt på en gang. Kom fort over BB, det er visst like greit å innse at en må komme seg videre, har bildene og gode minner. Men jeg var hektet på liven en lang periode, det ska jeg innrømme...
              studine30

Comment

Skrivet på Stureplans hemsida om efterfesten

Big Brother-gänget festade loss på Sturecompagniet efter den direktsända finalen på måndagskvällen. STUREPLANs Jessica Isaksson var på plats och ger er här en rapport.

Jag erkänner direkt, innan ni märker det själva. Jag har sett ett halvt avsnitt av Big Brother 2006. Det jag kommer ihåg är att ett blont yrväder målade mascara på en stor kille då han sov, och att en kille som såg ut att vara bevandrad på Stureplan, var fastkedjad vid ett par som hånglade hela tiden. Jag skrattade högt flera gånger under den lilla kvarten, och tjejen som målade mascara på killen fattade jag tycke för direkt. Hon var ju urkul. Det var Jessica det.

Namnet lärde jag mig direkt, dels för att det är samma som mitt eget, dels för att hon syntes på gigantiska löpsedlar varannan dag under flera månader. Femmans big time goldmachine. För visst blev Hannah Rosanders leende mer gigantiskt för varje vecka? En succé-omgång. Tack lilla lantis-Jessica, tack för skön naken (jepp, i bokstavlig mening) underhållning. För bra tv.

Nu är det slut och den stora avslutningsfesten gick av stapeln på Sturecompagniet. Några av de första gästerna var forna BB-deltagaren Heidi Ershult och kändisfrisören Bobby Oduncu. Bobby berättade att han gärna vill sätta stylistfingrarna i BB-finalisten Richard Olsen, ”ja, han med polisongerna” förtydligade han. Jag frågade om han skulle kunna tänka sig att göra det gratis, i solidariskt syfte. ”Ingenting är gratis” skrattade Bobby. Jessicas hår skulle han vilja förlänga.

Heidi spekulerade i vad Jessica gjorde och kände för tillfället. ”Nu sitter hon hos en psykolog och går igenom alla löpsedlar om henne, dom kommer alltid som en chock”. När Heidi kom hem, efter att ha varit i BB-huset i x antal dagar, dröjde det länge innan hon kunde byta om normalt, ”det kändes som att kamerorna var kvar, jag bytte om som att nån såg i flera dagar efteråt”.

BB-Angelica Rimér tyckte Jessica kändes okej som vinnare; ”hon är ju Big Brother liksom”. Men på frågan om hon och Jessica kommer ha kontakt framöver, kom svaret mer tveksamt; ”nej jag tror inte det”.

BB-Kristian Hillberg ställde sig helt emot Jessica; ”ingen värdig vinnare” kluckade han fram på norska. Sen tittade han sig fascinerat omkring i Sturecompagniets lokaler och log fram; ”jeg liker bra Stureplan”. (Jag vet, jag vet, jag kan inte stava på norska, bara bokstavera exakt hur det lät).

Det norska bombnedslaget BB-Carina Dahl, som fick två killar att falla för henne i huset, var som i ett lyckorus; ”jag fattar inte, blev jätteförvånad, trodde aldrig jag skulle träffa en kille i huset” sa hon. Samtidigt poängterade hon avståndet, lovern BB-Anton Granlund bor trots allt i Sverige. ”Det kommer bli svårt men jag hoppas” log hon. Frågade hur hon ser på att Anton kallats ”Stureplans-Anton” av svenska medier. ”Jag förstår det, han har backslick”, förklarade hon.

Programledaren Hannah Rosander satt under större delen av festen på vipavdelningen, i en soffa, samtalandes med Johan Pråmell. Ibland gick hon upp och minglade runt med ett glas vitt vin. Bland annat omfamnade hon denna Carina Dahl mycket ordentligt och varmhjärtat samtidigt som hon sa ”nu är det över”.

Hannah var mycket nöjd med Jessica som vinnare, ”hon har gjort allt, hon har helt enkelt gjort Big Brother 2006”. På frågan om hur hon tror att det kommer gå för Jessica i livet efter detta, svarade hon: ”jag tror det kommer gå bra, bara hon följer den smarta delen av sin hjärna”. Samtidigt poängterade hon att Jessica är ung, bara 21 år, ”självklart kommer Jessica knasa till det ibland”, ”det hör till, det gjorde jag också när jag var ung”.

BB-Per Holmkvist fick för sig att han skulle ut och festa i lördags, på en nattklubb i Stockholm. Rebecka, deltagaransvarig för Big Brother, hade fixat upp 20 av namnen på en lista, så att killarna utan problem skulle få komma in. Tyvärr blev det ändå problem i dörren, eftersom Pers kompis Johan bar trasiga jeans. Ajdå. De fick vandra vidare till något annat ställe. Men det var inte Per sur över. Inte heller verkade han vilja dra nytta av sitt BB-kändisskap; ”detta vill jag inte bli ihågkommen för” kungjorde Per.

En mycket spektakulär brud i huset, som jag har förstått det, är Anna Blombäck, från Norrland. Det är hon som hemskt gärna vill vika ut sig och jada jada. När jag gjorde lite research på henne tidigare under dagen, kom jag över uppgiften att hon utbildar sig till lärare. Mycket intressant, tänkte jag, och ställde frågan ”vad vill du undervisa i?”, ”i estetiska ämnen, typ dans, bild och musik, men det är absolut inte min stora dröm, min stora dröm är att spela poker”, ”professionellt?”, ”ja, nu ska jag få åka runt om i landet har det blivit bestämt”, ”på en pokerturné?”, ”ja, så kan man kalla det”.

Eftersom Anna mycket gärna vill stå modell i någon herrtidning lade jag smidigt fram uppgiften om att Bingo Rimér cirkulerade i närheten. Kanske kunde hon fråga honom nu på studs? Det var inget Anna nappade på; ”Jag skulle jättegärna vilja vara med i hans tidning, men jag tänker inte tigga, han får höra av sig i så fall”.

Jahapp. Jag sökte upp Bingo och hörde mig för om denna Annas chanser till ett utvik i Moore. ”Inte nödvändigtvis” svarade han, ”vi säger så här, om min fru (BB-Angelica Rimér, reds.anm.) spelar i Fredrik Ljungbergs nivå, så spelar Anna i korplaget”. Men Bingo trodde starkt på hennes chanser till modellande i en annan herrtidning; Slitz.

BB-Jessica Lindgren är ju för närvarande crazy in love i BB-Robin Persson. Denna grabb stod och dansade i ensamhet, dock peppad av sina polare, en evighet innan Jessica kom. Han talade mycket väl om henne; ”vi är så lika, har samma humor, är lika vilda”, samtidigt ser Robin även svaga sidor hos Jessica; ”hon och jag kan ha konstiga punkter i vårt förhållande, hon har ett hetsigt temperament och är svartsjuk, men det är något hon jobbar på”.

Och så äntligen kom hon, denna Jessica. Fotograferna löpte amok, och som hon njöt. Det märktes inte ett dugg på henne, om hon stördes av allt ljud, av alla människor, av allt ståhej. Hon log, vinkade, posade och betedde sig som en riktigt van stjärna.

Jag kastade mig fram i journalisthavet, med både armbågar och klättriga ben. På frågan om hon trodde att hon skulle vinna tävlingen svarade hon ett klart ”ja”. Förutom att spendera vinstpengarna på silikonbröst och att resa med sin lillebror, kommer hon även skänka en summa till Bröstcancerfonden. När jag frågade om hon förstått att hon skapat en hel del löp, mer än alla andra, svarade hon ”hur skulle jag kunna ha förstått det? Jag var ju inlåst, eller hur?”. Som bekant har Linda Rosing gått ut i medierna och anmält sig frivillig som Jessicas mentor. När jag nämnde detta för Jessica sa hon: ”underbart, jag vill ha hon Carro Gynning också”. På frågan vem som skulle bli skönast att slippa i huset, svarade hon Gabriela. Vem nu det kan vara. Och om morgondagen sa hon glatt: ”då ska jag mysa hela dagen med min Robin”, för att därefter vända sig mot honom, eller snarare attackera honom, med världens hångelenergi, och fotoblixtarna gick återigen upp i klimax.

Kvällens fråga: Är du känd?

Bobby Oduncu: Nej, men igenkänd. En igenkänd kändisfrisör, kan man kalla mig.
                Heidi Ershult: Jag svarar som Bobby. Inte känd, men igenkänd.
                Henrik Svensson: Jag är sjukt okänd.
                Robban Andersson: Jag är känd utav bara helvete. Han man undgått mig de senaste sju åren, då måste man ha legat i koma.
                BB-Muffe Bajraktarevic: Jag var känd innan med.
                BB-Angelica Rimér: Nej, nej, jag är inte känd.
                BB-Kristian Hillberg: Ja, både i Sverige och Norge.
                BB-Carina Dahl: Ja, långt över en halv miljon har besökt min hemsida, www.carina-dahl.com.
                Hannah Rosander: Ja det är jag, vid det här laget.
                BB-Per Holmkvist: Jag är samma Per som förut, men visst, folk känner igen mig på stan.
                BB-Anna Blombäck: Nej, jag är bara Anna från norr. Jag har supit i ett hus på TV.
                Bingo Rimér: Jag är superkänd i min värld.
                BB-Robin Persson: Känd? Nej, men det är kul med uppmärksamhet.
                BB-Anton Granlund: En eller två kanske känner igen mig.
                BB-Jessica Lindgren: Nej.

Bilden nedan föreställer Danne å en kille vid namn Mikael Jansson
                Attached Files
                Last edited by BigSister; 2006-05-24, 15:57.

- min av BB 2006

BB-2005

Comment

Det var ett riktigt rörigt ställe dethär................
                  Glöm alla dina bekymmer, imorgon kommer det nya

Comment

Originally posted by vimzet
                    Det var ett riktigt rörigt ställe dethär................
                    Det är en "expansion" av den nedbantade varianten som fanns på BB-forumet kan jag säga... Fler funktioner, fler möjligheter... Nåja, programvaran är iallafall densamma
                    -

Comment

Originally posted by TMM
                      Det är en "expansion" av den nedbantade varianten som fanns på BB-forumet kan jag säga... Fler funktioner, fler möjligheter... Nåja, programvaran är iallafall densamma
                      Det var ingen kritik...................men det tar nog ett tag innan man *grepp* på det

Jag hittade ju i alla fall all rooliga spel!!
                      Glöm alla dina bekymmer, imorgon kommer det nya

Comment

Det var ingen kritik...................men det tar nog ett tag innan man *grepp* på det

Hehe, ja, det dyker ju upp tillfällen ibland, även om dom börjat avta lite, när man upptäcker funktioner man fortfarande aldrig förstod att man haft tillgång till.

Jag hittade ju i alla fall all rooliga spel!!

Och då har vi fortfarande inte hunnit gå igenom alla
                        -

Comment

Jag hade Jess som vinnare med Danne skulle komma som en god tvåa tycker jag....

Comment

Jag måste ju kika in och säga hej. Är ju medlem i klubben men har inte skrivit så väldigt mycket under BB, bara läst Ska bli kul att läsa här och hålla mig uppdaterad om vad Danne hittar på.
                            Ha en bra dag alla Danne-lovers och välkomna till Tornevalls
                            Man må säga vad man vill om ett syndigt leverne, men det är väldigt allmänbildande

Comment

Tusen takk for oppdateringen og bildende Big_Sister
                              Han var jo kjempestilig på bildene

Comment

Originally posted by Sunnyface
                                Danne himself har varit in på Dannes fansite och skrivit en hälsning!!!!!
                                Gå hit och titta: http://www.freewebs.com/comealong/guestbook.htm

Åh vad roligt!!!! Tack Danne, vad go du är!

Fattar ni, han finns i verkligheten
                                man glömmer nästan det ibland när man ser på dem jämt.

Comment

Working...
                                X