Announcement

Collapse
No announcement yet.

****OT-tråden**** del 5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: ****OT-tråden**** del 5

Originally posted by Millan View Post
    Morn Petra...skickar lite sol o värme till dig med raketfart...klipper du hunden själv är inte det svårt med en pudel...dom är ju så krulliga och ska ha så speciella klippningar...kommer ihåg mina föräldrars pudel den fick dom lämna in jämt...skulle vara fluff här o där liksom
    Vi har ingen krånglig frisyr utan bara jämt över hela kroppen utom huvudet och svansen som är lite "fluffigt". Tassar och nos är riktigt kort.
    Vi har en klippmaskin så det går ganska bra fast det tar 1½-2 timmar och det är skönt när man kan stå ute.
    Det kostar 500 att klippa "borta" så vi sparar in 2000-3000 om året på att klippa själva.2:

Comment

Originally posted by Petra Pan View Post
      Vi har ingen krånglig frisyr utan bara jämt över hela kroppen utom huvudet och svansen som är lite "fluffigt". Tassar och nos är riktigt kort.
      Vi har en klippmaskin så det går ganska bra fast det tar 1½-2 timmar och det är skönt när man kan stå ute.
      Det kostar 500 att klippa "borta" så vi sparar in 2000-3000 om året på att klippa själva.2:
      Då lät det genast lättare med maskin...va bra...men jösses 2 timmar...ja då är det bäst du får sol o inte regn...skickar genast

Comment

Originally posted by gason View Post
        OK, Man kan alltid försöka.

*går ut på balkongen och högljutt kommenderar sol och värme till... hmmm till... öhh Catinka *

Hoppas vädret vet var du bor.

[spoiler]Undrar varför alla grannar skrattar så mycket. [/spoiler]
        Skicka det åt smålandshållet. Jag haffar solen när den kommer
        Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Comment

God formiddag alle sammen!
          Sol og 23gr. her. Ikke så varmt som i går, men fint på altanen likevel.
          Sender noen stråler over, og håper dere kan dra nytte av det..

Ha en fin søndag

Comment

Originally posted by Catinka View Post
            Skicka det åt smålandshållet. Jag haffar solen när den kommer
            Åt Smålandshållet ska det bli.

*Går ut på balkongen igen och styr det fina vädret åt syd-sydväst ungefär.*

Hoppas det träffar rätt nu. Någonstans tog solen vägen för den försvann härifrån i alla fall.
            -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Hoppas det träffar rätt nu. Någonstans tog solen vägen för den försvann härifrån i alla fall.
              Nej..och hit kom det inte heller. Vem snodde det fina vädret på vägen, tror du skickade det åt norgehållet. Bäst du använder kompass nästa gång
              Men jag missunnar inte Marianne det. Det är hon värd.
              *vinkar till marianne*

Comment

Smålandshållet låter bra så får jag också nytta av det

Comment

Originally posted by Catinka View Post
                  Nej..och hit kom det inte heller. Vem snodde det fina vädret på vägen, tror du skickade det åt norgehållet. Bäst du använder kompass nästa gång
                  Men jag missunnar inte Marianne det. Det är hon värd.
                  *vinkar till marianne*
                  Hei du!
                  Her er solen litt til og fra nå. Den har sikkert tatt veien mot en av dere...
                  Men, skal ikke klage, vi har hatt mye sol og varme. Og jeg sendte jo sol til dere før i dag, så en plass er den..

Comment

Jag tror jag skickade iväg lite för mycket fint väder. Nu börjar det åska här.
                    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Hej på er raringar.
                      Jag har precis haft mamsen här på fika en stund, nu ska jag pyssla om mig själv lite med ansiktsmask och fotvård och lite sånt. Det blir en skön slapparsöndag här för min del. Hoppas ni har en lika skön söndag, vi ses senare.
                      Ingen åska här och det hoppas jag det inte blir heller. Huvaligen.
                      och till er alla.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
                        Hej på er raringar.
                        Jag har precis haft mamsen här på fika en stund, nu ska jag pyssla om mig själv lite med ansiktsmask och fotvård och lite sånt. Det blir en skön slapparsöndag här för min del. Hoppas ni har en lika skön söndag, vi ses senare.
                        Ingen åska här och det hoppas jag det inte blir heller. Huvaligen.
                        och till er alla.
                        Hej på dig sötis,
                        Låter skönt med att pyssla om sig lite. Passar perfekt så här på en söndag.
                        Har du haft en skön helg annars? Jag har inte gjort något speciellt alls varken igår eller idag. Kan vara skönt det med att bara ladda batterierna inför veckan.
                        Ha en fortsatt trevlig kvälloch

Comment

Vimzevinkar

Har tillbringat förmiddagen i skogen, så nu blir det rensa svamp hela kvällen.
                          Och nån dusch behövs inte, det fick vi i skogen............med tillhörande åska och blixtar

Kvällsmat idag blir alltså gräddstuvade kantareller och nån god köttbit
                          Glöm alla dina bekymmer, imorgon kommer det nya

Comment

Originally posted by vimzet View Post
                            Vimzevinkar

Har tillbringat förmiddagen i skogen, så nu blir det rensa svamp hela kvällen.
                            Och nån dusch behövs inte, det fick vi i skogen............med tillhörande åska och blixtar

Kvällsmat idag blir alltså gräddstuvade kantareller och nån god köttbit
                            Oh vad smaskigt med kantareller

Comment

Hej på er alla goa OT-lovers.
                              Hoppas att ni alla har haft en underbar sommar.. för det har jag.

Har inte varit in här alls på hela sommaren.. *fy på mig* men jag har för det mesta varit bortrest. Nu har skolorna och jobbet börjat igen så nu blir det mera data-tid.
                              Kram på er alla!
                              /Smultron

Comment

Här har det varit glatt och livat i kväll ser jag, klackarna i taket
                                "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Working...
                                X