Announcement

Collapse
No announcement yet.

***OT tråden***...del 6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: ***OT tråden***...del 6

Hei alle sammen! Ja, så ble det vinter i Norge!!! Snøen kom i natt, og det er bare å takke og bukke..Det ble mye lysere ute, men snøen kommer alltid for tidlig..
    Sunny : tusen takk for nydelig rose. Du har vel mye på din jobb i dag, siden du ikke kommer hit..

Her har det vært strømbrudd i natt og i dag. Det merktes på temp. inne. Telefon-nettet har også vært ute av drift. så her sitter man da...
    Alt er ok nå, og jeg håper det fortsetter. Mye snø har vel tatt knekken på ledninger og kabler.
    Ha en fortsatt fin dag..

Comment

Hej hopp.
      Sitter på jobbet och har det lugnt och skönt. En behaglig dag har det varit med sådär lagom att göra hela tiden.
      Hoppas ni har det bra denna grådaskiga torsdagen, riktigt höstväder är det. Fast vintern har ju kommit för er som bor lite mer uppåt i landet. 20 cm snö i Dalarna läste jag i tidningen förut, inte illa.
      Skulle vara skönt med lite snö faktiskt, det lyser ju upp så bra när det blivit så mörkt nu. Och mörkare blir det ju efter nästa helg då vintertiden börjat.
      Jaja, inne är det i alla fall ljust och varmt.
      Ha det så gott idag, vi kanske ses?

Comment

Originally posted by marianne View Post
        Hei alle sammen! Ja, så ble det vinter i Norge!!! Snøen kom i natt, og det er bare å takke og bukke..Det ble mye lysere ute, men snøen kommer alltid for tidlig..
        Sunny : tusen takk for nydelig rose. Du har vel mye på din jobb i dag, siden du ikke kommer hit..

Her har det vært strømbrudd i natt og i dag. Det merktes på temp. inne. Telefon-nettet har også vært ute av drift. så her sitter man da...
        Alt er ok nå, og jeg håper det fortsetter. Mye snø har vel tatt knekken på ledninger og kabler.
        Ha en fortsatt fin dag..
        Hahaha, vi gjorde det igen. Skrev samtidigt.
        Det är en behaglig dag här faktiskt, med lagom att göra hela tiden.
        Vad mysigt att ni fått snö, det blir ljusare då också ju. Här i Stockholm har vi bara regn än så länge, men lite längre upp har det kommit snö nu.
        Tur att datorn funkar i alla fall, så du kan kika in här.
        Vad säger du, ska vi fika lite?

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
          Hahaha, vi gjorde det igen. Skrev samtidigt.
          Det är en behaglig dag här faktiskt, med lagom att göra hela tiden.
          Vad mysigt att ni fått snö, det blir ljusare då också ju. Här i Stockholm har vi bara regn än så länge, men lite längre upp har det kommit snö nu.
          Tur att datorn funkar i alla fall, så du kan kika in här.
          Vad säger du, ska vi fika lite?
          Ja, vi treffer rett tidspunkt hver dag.. Merkelig! Joda, det er jo lysere, men litt forvirring i trafikken har jeg forstått.. Jeg var en tur ute, sommerdekk på bilen funker så vidt. Må nok endre det snarest..
          Jo du, nå tar vi litt kaffe, og slapper av. Det skal bli godt, jeg ble våt av å bruke tresko, og deretter frossen...Må nok legge om der også..

Comment

Ställer fram lite fika för den som vill ha.

Comment

Originally posted by marianne View Post

Ha en fortsatt fin dag..
              Hej Marianne...har du haft oväder usch...skicka inte hit de...jag vill inte ha vinter ännu...framåt jul kan det komma lite lätt

Hej hopp.
              Sitter på jobbet och har det lugnt och skönt. En behaglig dag har det varit med sådär lagom att göra hela tiden.
              Hoppas ni har det bra denna grådaskiga torsdagen, riktigt höstväder är det. Fast vintern har ju kommit för er som bor lite mer uppåt i landet. 20 cm snö i Dalarna läste jag i tidningen förut, inte illa.
              Skulle vara skönt med lite snö faktiskt, det lyser ju upp så bra när det blivit så mörkt nu. Och mörkare blir det ju efter nästa helg då vintertiden börjat.
              Jaja, inne är det i alla fall ljust och varmt.
              Ha det så gott idag, vi kanske ses?
              Hej Sunny...grått va ordet för vädret helt klart...men jag är hemma i dag och fixar lite med annat som ska göras...men jag hakar på o fikar med er...kram o ha det bra under dagen

Comment

[quote=Millan;1474663]Hej Marianne...har du haft oväder usch...skicka inte hit de...jag vill inte ha vinter ännu...framåt jul kan det komma lite lätt
                Heisann, sveisann! Jeg kan godt ha snøen her, om du vil... Synes det er ok, om det ble rett vinter, men litt snø blandet med regn blir bare søle..
                Ellers er temp. rundt +1, så den klager jeg ikke på.
                Pusler du hjemme i dag, ja. Det skal jeg gjøre i morgen.
                Ha en fin dag, fint at du holder meg og Sunny med selskap..

Comment

Originally posted by Millan View Post
                  Hej Marianne...har du haft oväder usch...skicka inte hit de...jag vill inte ha vinter ännu...framåt jul kan det komma lite lätt

Hej Sunny...grått va ordet för vädret helt klart...men jag är hemma i dag och fixar lite med annat som ska göras...men jag hakar på o fikar med er...kram o ha det bra under dagen
                  Vad himla mysigt att du håller oss sällis och fikar här. Tänk att fikat smakar så mycket bättre med sällskap.
                  Ha det så skönt hemma idag gumman, se till att ha pauser mellan varven också så du kan njuta av den lediga dagen ordentligt.

Comment

Vet att jag är dålig på att titta in här,,,,,,,men just nu så känner jag att min energi håller på att brinnat ut,,,,Detta beror inte på er,,,utan alla nya regler och bestämmelser som ska göras nu på grund av den nya regeringen som påverkar mitt jobb, jag hoppas att jag kan finna samma glädje igen att skriva här,,,stor kram till er alla

Comment

Originally posted by Skorpan View Post
                      Vet att jag är dålig på att titta in här,,,,,,,men just nu så känner jag att min energi håller på att brinnat ut,,,,Detta beror inte på er,,,utan alla nya regler och bestämmelser som ska göras nu på grund av den nya regeringen som påverkar mitt jobb, jag hoppas att jag kan finna samma glädje igen att skriva här,,,stor kram till er alla
                      Ladda dina batterier över helgen så du blir go o glad igen som förr

Comment

Godmorgon i OT...här är det mörkt o grått...ser ut som det är snö på väg...usch....jag vill inte ha nåt sånt nu...till jul kan det få komma.

Fredag och ledigt i helgen...så skööööönt...ha en bra dag alla därute

Comment

Originally posted by Skorpan View Post
                          Hej vännen.
                          Usch då, håller du på att tappa geisten? Hoppas det lugnar ner sig snart för dig på jobbet, och se upp så du inte tar med dig jobbet hem och kanske slutar utbränd. Inte bra. Det är ingen som tackar en för att man sliter ut sig, bara en själv som blir lidande för det.
                          Ta dig en skön helg framför din mysiga brasa, och se till att vila upp dig. Hoppas du känner dig piggare snart så vi får se mer av dig här. Saknar dig.
                          och

Comment

Originally posted by Millan View Post
                            Godmorgon i OT...här är det mörkt o grått...ser ut som det är snö på väg...usch....jag vill inte ha nåt sånt nu...till jul kan det få komma.

Fredag och ledigt i helgen...så skööööönt...ha en bra dag alla därute
                            Hej vännen.
                            Ja det är riktigt mörkt och grått nu om dagarna, hösten har kommit.
                            Kanske liiite tidigt med snö ja, annars så gör de inte mig något att det kommer snö. Det lyser upp lite i mörkret så det är bara trevligt. Men slask är ju jättetrist, så i såna fall måste det ju bli kallt också. Annars får det vara.
                            Underbart med fredag är det, njuter för fullt här. Åker till landet efter jobbet så det blir en skön helg med lite eldning och avkoppling.
                            Ha det så bra idag du med gumman, vi ses.

Comment

Hej vännen.
                              Ja det är riktigt mörkt och grått nu om dagarna, hösten har kommit.
                              Kanske liiite tidigt med snö ja, annars så gör de inte mig något att det kommer snö. Det lyser upp lite i mörkret så det är bara trevligt. Men slask är ju jättetrist, så i såna fall måste det ju bli kallt också. Annars får det vara.
                              Underbart med fredag är det, njuter för fullt här. Åker till landet efter jobbet så det blir en skön helg med lite eldning och avkoppling.
                              Ha det så bra idag du med gumman, vi ses.
                              Hej Sunny...hoppas du får en riktigt skön helg på landet med massor av levande ljus o nåt gott o dricka .....vi skrivs vännen

Comment

Bakat lite på morgonen...bjuder på bullar till eftermiddagsfikat

Comment

Working...
                                X