Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tradera är bra!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Mimmit
    Ja, han borde ju kunna skicka den med bussgods hur lätt som helst. Han har nog bara glömt bort sig. En massa goda omdömen brukar ju nästan garantera en seriös säljare.
    Fast inte alltid dock.

Ja, där är sååå mycket fint på Tradera, kläder, smycken... Kollade nyss hur många grejer jag har lagt i min "minneslista" därinne, 47 st!
    Haha... får nog sortera bort lite där sen.

Vad har du för alias på Tradera?
    Jag vet - jag har en lång radda jag med, både i minneslistan och bland grejer jag bjuder på f.n.

Nä, det är ju absolut ingen garanti, det där med omdömen. Men nå, han hör säkert av sig, han kanske fått annat att göra, jobbat mycket eller så?

Jag heter jessicarabbit1798 där inne

Comment

• Vann ju det där vita linnet på tradera, som jag visade här. Fick det idag! Inge fel på linnet.. men säljaren!!!

När hon skrev till mig skulle jag sätta in 22 (4 fri) kronor i porto. Då skrev jag att det lät mycket, att jag själv precis sålt några linnen och att portot då låg på 11 kronor (2 fri), då svarade hon och sade att hon själv fick detta linne medd 22 kronor i porto. Så jag skulle sätta in det.

TRO FAN att det satt frimärken för 11 kronor på paketet!!

Nu är resten av pengarna, 11 kronor en struntsumma, men jag har mailat och frågat vad hon håller på med!

Det har nu blivit en PRINCIPSAK, för det är ju otroligt korkat "att lura mig" när vi diskuterade portokostnaden innan! Jävla planta!

Comment

• Det där blir man så jävla less på!

Råkade ut för samma sak för nån dag sen. Hade köpt ett par örhänge (!) och säljaren påstod att det kostade 12 spänn att skicka dom.

Och när örhängena kom var det givetvis bara frankerat med 5.50... Dessutom hade hon tagit betalt för emballage, vilket inte stod på hennes sida. Mailade säljaren och bad om en förklaring, och då hade HON mage att bli sur! Jesus.

Folk tjänar säkert in massor med pengar på att ta ut överpriser på porto och "paketering". Och med paketering menar folk oftast en gammal påse från H&M... Så jävla lömskt är det! Man får hela tiden kolla när man får hem en grej, om dom verkligen frankerat så mkt som dom påstod.

Innan har jag tänkt att "jaja, jag får väl skita i att jag blev lurad på 6 spänn"... men nu ska jag börja att kräva att dom sätter tillbaka pengar på mitt konto. Kräv det du oxå Turbo! Det är en principsak att det ska vara rätt fanimej. Även om det inte är någar större summor. Dom ska fanimig inte sitta där och tjäna in extra pengar på lättlurat folk.

Comment

• Ja, att ta ut pengar för paket osv förstår jag inte heller!!

Har inte jag något gammalt "paket" som ligger gör jag egna, och det skulle jag aldrig ta pengar för! Riktigt snålt! Det räcker med att folk betalar portot!

Däremot brukar jag skriva "portot ligger på mellan 40-55 kronor" om jag är osäker, men vet att det ligger runt den summan. Och betalar de för mycket i porto kontaktar jag alltid dem och berättar det och ber dem ge mig sitt kontonummer!

Och hinner jag få reda på det exakta portot innan skriver jag in det i auktionen!

Men OFTAST tar jag reda på det innan jag lägger ut sakerna... ärlighet varar längst, och jag skulle bara må dåligt annars.. ibland säger ju folk "äsch, behåll det", och även då kan jag få dåligt samvete... eftersom jag får det för minsta lilla..

Comment

• Fick svar nu...

Hon var inte arg, hon anvädne tom smileysar. hehe.

Hon skrev att hon hade varit till posten med fler paket och visste inte vilket som var vilket och blev osäker på om "mitt" skulle ha 2 eller 4 frimärken... hon var stressad oxå... så det blev 2, men att hon gärna satte in mina 11 kronor på mitt konto...

Jag skrev att hon kunde behålla dem... hade hon däremot blivit otrevlig och sur hade jag tagit tillbaka dem.. men jag vet inte, men hon känns snäll och ärlig. Det gjorde hon även innan när vi diskuterade portot... men... äsch...

Fan! Nu kan jag inte ens vara sur längre!!! Det som var så skönt!

Comment

• Jag är så "hård" att jag inte tror på det din säljare sa ändå Turbot. Tror bara det är skitsnack att hon inte visste vilket paket som var vilket... Men nu framstod hon ju som fin och snäll, och hoppades att du inte skulle kräva tillbaka dina pengar.

Så jag tycker nog du kan fortsätta vara sur faktiskt.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X