Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tradera är bra!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by turbotrollet
    Nej, jag tycker att det låter bra.

Men folk verkar inte bry sig om infon..

Jag har skrivit (i min info) att folk SKA maila mig när de satt in pengarna.. typ det..

Ja, en massa annat oxå.. men, ja, nu när vi pratar om just den här saken.
    Nej ibland verkar det inte som om folk är riktigt läskunniga om man säger så...det stör mej en del. Att de inte läser den, tycker det är lite dåligt jag.

Den här köparen satte in pengarna och sen mejlade hon mej och berättade att det var klart. Ett par timmar senare fanns de på mitt konto och då mejlade jag tillbaka och skrev att pengarna var framme och att jag postar paketet imorrn. Jag kommer att mejla henne när jag gjort det också.

Jag tycker det är så smidigt, det tar ju inte långt stund att skicka ett mejl och det kan man väl kosta på sej tycker jag.

Blev ju skitsur den där gången jag köpte kjolen från shelababe och paketet kom bort..de hörde inte av sej förrän JAG mejlade en förfrågan och då hade det gått hur lång tid som helst! DET tycker jag var lite dåligt. Fast sen när varan kom, var jag så nöjd så de fick ett bra omdöme ändå..irriationen rann iväg då Larvigt va?

Comment

• Originally posted by JessicaRabbit
      Nej ibland verkar det inte som om folk är riktigt läskunniga om man säger så...det stör mej en del. Att de inte läser den, tycker det är lite dåligt jag.

Den här köparen satte in pengarna och sen mejlade hon mej och berättade att det var klart. Ett par timmar senare fanns de på mitt konto och då mejlade jag tillbaka och skrev att pengarna var framme och att jag postar paketet imorrn. Jag kommer att mejla henne när jag gjort det också.

Jag tycker det är så smidigt, det tar ju inte långt stund att skicka ett mejl och det kan man väl kosta på sej tycker jag.

Blev ju skitsur den där gången jag köpte kjolen från shelababe och paketet kom bort..de hörde inte av sej förrän JAG mejlade en förfrågan och då hade det gått hur lång tid som helst! DET tycker jag var lite dåligt. Fast sen när varan kom, var jag så nöjd så de fick ett bra omdöme ändå..irriationen rann iväg då Larvigt va?
      haha, samma för mig.. JAG var tvungen att kontakta shelababe.. att du kommer ihåg nicket!

hmm.. ska gå in och se vad han har att erbjuda. *mohahaha*

*kan inte sova*

*lite senare* -nej, ingenting för mig.

Comment

Grattis!

Åh, då är jag alltså en bra köpare på tradera? Jag sätter ALLTID in pengarna direkt när jag fått "vinnarmailet".

Och de som köper av mig har 5 dagar på sig..
        Lägger mig själv till en "bra köpare på tradera´"..även jag sätter alltid in pengarna direkt jag fått vinnarmejlet..har faktiskt hänt att jag satt in pengarna innan jag fått mejl...Men det e till dem säljarna jag köpt ofta av & vet vad portot går på "bokmärken eller dockor såååå klart" ..Man har juh varit medlem på tradera sedan 2002 och då har det juh varit endel aktioner man vunnigt ifrån samma säljare

Jag vann inte mp3 spelaren så nu har jag "kastat" över köpen av mp3 spelarna till min man..han vet mer vad min älsta son e ute efter & vad som är bra eller dåligt när det gäller just mp3..De andra två barnen ´är inte så jätte noga..de vet inte mycket om ljud & kvalite..så skönt att nu min man får äran att köpa julklappar till barnen(nog första gången vad jag vet=)).

Men jag är glad endå för jag hittade något som jag inte sett på ett år (tror jag) på Tradera..en gammal tavla till min samling av barnfoto *lycklig*..jag vann den för 75kr den e så fin..fast ramen e ful tycker jag..så får leta upp en snyggare ,äldre ram till detta fina foto=)

Comment

haha, samma för mig.. JAG var tvungen att kontakta shelababe.. att du kommer ihåg nicket!

hmm.. ska gå in och se vad han har att erbjuda. *mohahaha*

*kan inte sova*

*lite senare* -nej, ingenting för mig.
          Ja herregyyyyd, jag är förvånad själv..jag som är så glömsk annars..? Men det nicket har fastnat av nån anledning.

Nu ska jag snart trava iväg till Tobaksaffärn där man kan posta paket.

Comment

• Tjahapp. Då är filmerna postade dårå. Fast frakten gick på 140 spänn och inte 120 som beräknades på postens sajt! Och ändå vägde jag och mätte paketet. Grrrr.

Nå, jag får väl bju på de där 20 kronorna..känns ju fånigt att kräva in de pengarna...

Comment

• nej, kräv inte 20 spänn.. (sagt är sagt, tycker iaf jag )

Mitt paket med porslinsfigurer jgick jag och vägde "140!" sa de.. jag ba "neeej" och bytte låda.. då sa jag "70 kronor i porto och blir det mer lägger jag ut resten, blir det mindre så sätter jag tillbaka pengarna" (till köparen alltså)

Gick tillbaka och skulle skicka paketet "120!" sa de då! jag ba "shit! men okej! måste ju skicka iväg skiten."

Sen fick tjejen paketet.. då räknade hon ut att portot skulle gått på 77 kronor enligt hennes mätningar och vägningar.. så nästa gång går iaf JAG till POSTCENTER och inte något ICA eller annat skit som inte KAN sina saker! För killen stod verkligen och tittade i den lilla "posthandboken" och det tog en jävla tid innan han fick ur sig "120"

Men köparen var schysst.. hon satte in 50 till mitt konto utan att jag ahde begärt det..

Comment

nej, kräv inte 20 spänn.. (sagt är sagt, tycker iaf jag )

Mitt paket med porslinsfigurer jgick jag och vägde "140!" sa de.. jag ba "neeej" och bytte låda.. då sa jag "70 kronor i porto och blir det mer lägger jag ut resten, blir det mindre så sätter jag tillbaka pengarna" (till köparen alltså)

Gick tillbaka och skulle skicka paketet "120!" sa de då! jag ba "shit! men okej! måste ju skicka iväg skiten."

Sen fick tjejen paketet.. då räknade hon ut att portot skulle gått på 77 kronor enligt hennes mätningar och vägningar.. så nästa gång går iaf JAG till POSTCENTER och inte något ICA eller annat skit som inte KAN sina saker! För killen stod verkligen och tittade i den lilla "posthandboken" och det tog en jävla tid innan han fick ur sig "120"

Men köparen var schysst.. hon satte in 50 till mitt konto utan att jag ahde begärt det..
                Ja, det känns ju mer än småaktigt att kräva 20 kronor..spelar roll liksom..dessutom måste det vara fel på min våg..deras våg på postens serviceställe är säkert korrekt..jag har nog en glädjevåg. Jag ställde paketet på min personvåg och den visade att paketetet vägde 3 kilo. Men i själva verket vägde det 4,1. Med andra ord väger jag 1,1 kg mer än vad min våg visar..

Comment

Ja, det känns ju mer än småaktigt att kräva 20 kronor..spelar roll liksom..dessutom måste det vara fel på min våg..deras våg på postens serviceställe är säkert korrekt..jag har nog en glädjevåg. Jag ställde paketet på min personvåg och den visade att paketetet vägde 3 kilo. Men i själva verket vägde det 4,1. Med andra ord väger jag 1,1 kg mer än vad min våg visar..
                  Stackars JR, det där är allvarliga problem! Stackare..

Comment

Stackars JR, det där är allvarliga problem! Stackare..
                    Jaaa hallegullan!

Comment

• Vissas emballeringskostnader stör mig som fan... tycker 2 kr är max för emballering. Skulle aldrig drömma om att ta betalt för det själv. O vissa ska ha betalt för hanteringen också.
                      (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

• WTF... 1510 negativa omdömen o ej spärrad

http://www.tradera.com/trader/trader...x?ftgnr=366394
                        (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

• Originally posted by Simsan
                          WTF... 1510 negativa omdömen o ej spärrad

http://www.tradera.com/trader/trader...x?ftgnr=366394
                          Tror jag handlat av dem en gång? Eller har jag bara tittat på varorna?

iaf.. det är lite sjukt!

men blir man inte bara spärrad ett tag?

Comment

Tror jag handlat av dem en gång? Eller har jag bara tittat på varorna?

iaf.. det är lite sjukt!

men blir man inte bara spärrad ett tag?
                            Vad konstigt det där såg ut då! Massor med negga men också massor med positiva??

Jag skulle inte handla av dem iaf...

Comment

Vad konstigt det där såg ut då! Massor med negga men också massor med positiva??

Jag skulle inte handla av dem iaf...
                              nej, det skulle inte jag heller ha gjort.. tror inte jag gjort det heller.. men nopg sett deras varor ett antal gånger, känner igen hur de "bygger upp" sina auktioner..

Comment

nej, det skulle inte jag heller ha gjort.. tror inte jag gjort det heller.. men nopg sett deras varor ett antal gånger, känner igen hur de "bygger upp" sina auktioner..
                                Konstigt att de får fortsätta att sälja varor med så många negativa
                                omdömen Många som fått trasiga varor ..ser mycket skumt ut

BTW..."gnägg" på dej...ser du bytat avatar

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X