Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukta gott doft? Help!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kan inte heller hjälpa tyvärr.

Själv använder jag mest hugo boss nuförtiden.

Hade en parfym som hette true love av elisabet arden men häpp så slutade den att tillverkas

Comment

Exclamation är underbar den hade jag för några år sen. Nu fick du mig att leta upp mina parfymer så nu stinker jag.. stackars TMM.. ska åka till honom om en timme

Kan inte rekommendera nån av mina tyvärr. Jag har en hudlotion däremot som luktar underbart.. milt o fräscht... men hittar inte den burken nu givetvis. Den är röd iaf o stor som en femkrona... alltid nåt

O för killar kan jag rekommendera en parfym i en manskroppsformad flaska. Vet inte vad den heter. Dom sålde den i Arvidsjaur när jag bodde där, har inte sett den nånannanstans. Den doftar så gott att boss o armani kan slänga sig i väggen.
      (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

Originally posted by Lillesyrran
        Här är en sida jag brukar besöka, du kan ju kolla om du känner igen "din" flaska här.. http://www.parfym.se/

parfymer jag använder just nu är giorgio armani - aqua di gio, Tommy Hilfiger - Tommy girl, Christian Dior - Jadore, Naomi Campbell - Naomagic och Gucci - Envy.. alltså en salig blandning men skulle jag rekomendera någon så givetvis giorgio armani (men det är mysk) och samma med guccis Envy..
        Tommy girl har jag också haft ja... klart godkänd
        (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

parfymer är ju väldigt dyra tyvärr...

simsan: ja tommy girl är godkänd iaf av mina barn.. äldsta dottern använder den när hon ska på "fest", då den är ganska diskret ändå i sin doft..

parfymer är svårt tycker jag.. allra helst när man står där ohc ska köpa en doft och du har tusen dofter i näsan..slutar med att alla luktar lika så man får gå hem tomhänt eller så chansa att man gör ett lyckat köp.

Comment

Originally posted by Simsan
            Tommy girl har jag också haft ja... klart godkänd
            Tackar för tipsen! Nu är det bara ut och snusa som gäller!
            Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Klossan.

Se: http://www.expressen.se/index.jsp?a=461247

Själv föredrar jag (ja, den finns med på sidan faktiskt) Tommy Hilfigers "True Star". Den doftar ljuuuuvligt!

Men om du gillar "tunga" dofter, så ska tydligen
              Cindy Crawfords
              "Feminine" vara det. Står iaf så om du klickar på min länk.

Lycka till!

Comment

Själv så skulle jag vilja ha den här. Den är jag i ett nötskal, har jag en känsla av.
                Jag gillar patchouli och lite mer maskulina dofter.
                Inget pudrigt och vanilj får mig att må illa...huäk..

Pris: 299 kr / 30g A
                Ingredienser: DRF alkohol, patchouliolja (pogostemon cablis), apelsinolja (citrus dulcis), lavendelolja (lavendula hybrida), sibirisk tallolja (pinus), citrongräsolja (cymbopogan flexuosus), elemiolja (canarium commune), cassie absolute (acacia farnesiana). Parfymernas parfym! Har du väl fäst dig vid Karma så har du svårt att släppa taget. Karma doftar inte som någon annan parfym, exotiskt av patchouli, friskt av apelsin och sinnligt av lavendel. Vi har blandat massor med fina eteriska oljor och tappat upp vår parfym på en vacker sprayflaska

Kanske borde nämna att den finns hos Lush...

Comment

jag gillar Kenzo ska vara denna här.. den kostar runt 360-400kr..de andra sorterna ifrån kenzo är för söta ..Men denna bara älskar jag..Men iof det e ingen tung doft

Tycker även den som TurboT säger luktar gott True star

Comment

Åh, vill oxå rada upp mina favvisar.
                    Tommy Hilfiger - True Star (den med Béyonce)

Samba Ice (billig och otroligt fräsch doft!)

Puma - Jamaica (lite mer "sportig" doft. oxå fräsch)

Puma - Red and White

Den röda är för tjejer den vita/blåa är för killar.
                    Och BÅDA luktar aaaaaaasgott! Jag och Andree har ett varsit provexemplar, så därför vet jag det. *hehe*

Ja, sen har vi ju förstås

Gucci - Rush 2 (luktar mycket godare än 1.an) fast denna doft är mer söt.

Jag avskyr söta parfymer egentligen, men Guccis luktar sååå gott!

Comment

Originally posted by Lillesyrran
                      Här är en sida jag brukar besöka, du kan ju kolla om du känner igen "din" flaska här.. http://www.parfym.se/

parfymer jag använder just nu är giorgio armani - aqua di gio, Tommy Hilfiger - Tommy girl, Christian Dior - Jadore, Naomi Campbell - Naomagic och Gucci - Envy.. alltså en salig blandning men skulle jag rekomendera någon så givetvis giorgio armani (men det är mysk) och samma med guccis Envy..
                      Jag tror att det var den där svängda E. Ardenflaskan längst upp till höger! Tack! Men vad fick jag blå ifrån?? Den verkar ju vara vit..

Comment

Originally posted by turbotrollet
                        Klossan.

Se: http://www.expressen.se/index.jsp?a=461247

Själv föredrar jag (ja, den finns med på sidan faktiskt) Tommy Hilfigers "True Star". Den doftar ljuuuuvligt!

Men om du gillar "tunga" dofter, så ska tydligen
                        Cindy Crawfords
                        "Feminine" vara det. Står iaf så om du klickar på min länk.

Lycka till!
                        Snygg flaska dessutom (Crawfords)! Jag måste ta en doftrunda i veckan med era förslag. Sen blir det väl taxi hem med öppna rutor eller nåt?

Comment

Originally posted by Klossan
                          Snygg flaska dessutom (Crawfords)! Jag måste ta en doftrunda i veckan med era förslag. Sen blir det väl taxi hem med öppna rutor eller nåt?

haha, kan tänka mig det.. jag får alltid ont i huvudet i "parfymbutiker" eller parfymavdelningar. Därför är jag väldigt dålig på att lukta på nya dofter, håller mig ofta till de jag VET luktar gott. Om inte någon vän eller familjemedlem luktar gott, kan man ju fråga vad det är för doft..

Comment

haha, kan tänka mig det.. jag får alltid ont i huvudet i "parfymbutiker" eller parfymavdelningar. Därför är jag väldigt dålig på att lukta på nya dofter, håller mig ofta till de jag VET luktar gott. Om inte någon vän eller familjemedlem luktar gott, kan man ju fråga vad det är för doft..
                            Ha ha ha ha. Exakt.

"mmm.....vem är det som luktar så gott? Och VAD är det för doft?" och sen snabbt skriva ner på bajskorvslistan...

OT: Vi använder bajskorv om det mesta härhemma för närvarande...vetesjutton hur det gick till?..

Vad blir det för mat?
                            Hej!
                            Vem var det som ringde?
                            Vad har du köpt för gott?

Och svaret blir alltid.....tja....

...en roar sig så gott en kan!

Comment

Originally posted by Klossan
                              Ha ha ha ha. Exakt.

"mmm.....vem är det som luktar så gott? Och VAD är det för doft?" och sen snabbt skriva ner på bajskorvslistan...

OT: Vi använder bajskorv om det mesta härhemma för närvarande...vetesjutton hur det gick till?..

Vad blir det för mat?
                              Hej!
                              Vem var det som ringde?
                              Vad har du köpt för gott?

Och svaret blir alltid.....tja....

...en roar sig så gott en kan!
                              Jaså, du har personer i en viss åder i din familj, antar jag?

Comment

Jaså, du har personer i en viss åder i din familj, antar jag?
                                Vi är ju ingen storfamilj direkt så jag gör så gott jag lkan för att sprida (hö hö) våra interna visdomar...

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X