Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyårsglitter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Pacifier:

Hur går det med studdelerandet?

Och handen då?

Comment

Så rätt, så rätt Pissed Lil Sis

Comment

I\'m a festis 60-talist.. =)

Comment

Ubba - handen blir sig aldrig lik igen.. men studerandet går bra.. famåt!! .. nybliven sambo med Duke också, om du inte visste..

hur har du det?

Comment

Välfärd? beskörhet o fetma = välfärd? Vår dumhet är en galopperande empidemi Inte fan är det nån som klagar på det *fnissar*

Comment

Pissed- Låter bra, jävligt nöjd 70:talist =)...

Men jag skulle behöva den där axel/nackmassagen... ;¨(

Ska fixa naprapattid snarast...

Comment

Åldersfixeringen i detta forum är så typiskt svensk. I andra länder tycks man ha lättare att umgås över åldersgränserna. Även om en 45-åring och en 20-åring kanske inte har så fruktansvärt mycket gemensamt så finns det faktiskt en hel del som man _kan_ ha gemensamt. Ta tillvara på det och lär av varandra. Det vinner alla på... gamla som unga. Glöm inte att alla har varit unga en gång och att alla blir äldre vare sig vi vill eller inte. En 20-åring kan få ut mycket av att prata med en 45-åring och vice versa. Man lär så länge man lever!

Comment

Nu kommer den där nattsköterskan igen och säger att jag måste dämpa volymen, stör visst de andra pensionärerna här på servicehuset

De är bara avundsjuka på mig för att min rullator rullar lättast och har kromfälgar.

Comment

Pissed lil sis: Jag menade naturligtvis att välfärden gör att \"vi\" blir fetare och fetare.
                    Det som inte dödar -härdar..

Comment

Paci:

Jag har det bra. Är ju Örebroare nu och allmänt märkvärdig och så.

Det var tråkigt att höra med handen. Hoppas att du får den att funka så bra som det bara går ändå.

Nu är det Linda Rosing på femman!!!!!

Comment

Alfist - jag skiter i hur unga/gamla de är bara de inte är korkade *retas lite till*

Comment

Vaddå typiskt svenskt?? Det var det dummaste jag har hört!! I arabländerna får \"tanterna\" inte ens gå ut, än mindre skaffa sig en 17 år yngre pojkvän (som jag har). Blir sur när man nedvärderar och generaliserar sådär....
                          mitt motto, sagt av min farmor: fina flickor kommer till himmeln, andra kommer hur lågt som helst.

Comment

Pissed lil sis: Vem kallar du korkad?
                            Det som inte dödar -härdar..

Comment

Enligt dagens lagstiftare och byråkrater borde de av oss som var barn på 60-talet inte ha överlevt. Våra barnsängar var målade med blybaserad färg. Vi hade inga barnsäkra medicinflaskor, dörrar eller skåp och när vi cyklade bar ingen av oss hjälm. Vi drack vatten från trädgårdsslangen och inte ur flaskor.

Vi åt bröd med smör, drack läsk med socker i men blev aldrig överviktiga därför att vi alltid var ute och lekte. Vi delade gärna en läsk med andra och drack ur samma flaska utan att någon dog av det.

Vi använde timmar på att bygga lådbilar av gamla skrotade saker och körde i full fart nedför backen, bara för att lite senare komma på att vi hade glömt att sätta på bromsar. Efter några turer i diket lärde vi oss att lösa problemet.

Vi gick ut tidigt om morgonen för att leka ute hela dagen och kom hem först när gatubelysningen tändes. Ingen kunde få fatt i oss på hela dagen - ingen mobiltelefon.

Vi hade inget Playstation, Nintendo eller X-box - på det hela taget inga TV-spel, inte 99 TV-kanaler, inget surround-sound, inga mobiltelefoner, hemdatorer eller chatrooms på internet. Vi hade vänner! Vi gick ut och fann dem.

Vi ramlade ner från träd, skar oss, bröt armar och ben, slog ut tänder, men ingen blev stämd efter dessa olyckor. Det var olyckor. Inga andra kunde få skulden, bara vi själva. Kommer du ihåg olyckorna? Vi slogs, blev gula och blå och lärde oss att komma över det.

Vi hittade på lekar med pinnar och tennisbollar och åt jord och gräs. Trots alla varningar var det inte många ögon som blev utstuckna och gräset växte inte inuti oss resten av våra liv. Vi cyklade hem till varandra, bankade på dörren, gick rakt in och blandade oss i samtalet.

Vissa elever var inte så kvicka som andra i skolan så de föll igenom och var tvungna att gå om ett år.

Denna generation har fostrat några av de mest riskvilliga, de bästa problemlösare och investerare någonsin. De sista 50 åren har varit en explosion av nya ideér. Vi hade frihet, fiasko, succeér och ansvar och vi lärde oss att förhålla oss till alltihop.

Och jag är en av dem *stolt*

Det goda livet var vårt.
                              mitt motto, sagt av min farmor: fina flickor kommer till himmeln, andra kommer hur lågt som helst.

Comment

Pissed- 60 eller 70 ?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X