Det är synd att man sänker sej till ungdomarnas nivå (dom här på forumet) men man blir så förbannad när man inte får fråga om det finns några i mogen ålder på forumet utan att bli idiotförklarad.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nyårsglitter
Collapse
X
-
Alfista: Det är bara att beklaga din inskräkta inställning till svenskar. Antagligen skiljer det mellan olika platser här i landet också hur man lever familjeliv/umgängesliv/fritidsliv för de jag känner och vet om, umgås väldigt intensivt över åldrar/generationer. Dansställen häromkring fylls av allt mellan 18-60 och ingen reagerar negativt på det. Jag har en väninna som flyttat till england för några år sedan och hon beskriver situationen precis tvärtom mot vad du säger....så ...jag beklagar din inställning bara.mitt motto, sagt av min farmor: fina flickor kommer till himmeln, andra kommer hur lågt som helst.
- Comment
Comment
-
Jag är en ungdomlig kille på 39 vårar och har en son som är 20 år.
Jag har en trivsam villa i östra göteborg på sommaren brukar jag dra mig tillbaks till min lilla sommarstuga på 200 kvm i Onsala.
Vardagsbilen är en simpel Volvo v70 på helgen rullar jag hellre med min BMW.
PS: Många brukar missta mig för Brad Pitt, och Oliven ligger i lä.
- Comment
Comment
-
MorSvea:
Jag har rest en hel del och måste tyvärr säga att svenskar är rätt inrutade och trista. Dessutom tycks vi ha svårt för att umgås över åldersgränserna i allra största allmänhet. Något som tycks kunna bräcka den muren är om vi får god kontakt med arbetskamrater i en annan ålder. Eftersom svenskar i allmänhet är korrekta av naturen säger man givetvis ingenting till någon som man anser är \"för gammal\" för att bevista ett dansställe. Men det tänks så mycket mer, och pratas med kompisar inom samma åldersgrupp. \"Kolla gubben/kärringen, tror han/hon är 20, haha!\" Jag generaliserar givetvis och det enbart för att göra dig sur. Jag undrar vart din väninna har flyttat egentligen... själv bor jag egentligen både i England och i Sverige och har aldrig stött på samma ovilja till att umgås över åldersgränserna i England som här i Sverige. Jag beklagar att din väninna tycks ha valt fel stad att bosätta sig i. Jag kan varmt rekommendera London med omnejd eller Manchester med omnejd. Dessutom är de som bor på den engelska landsbygden oerhört varma människor som gillar att umgås med gammal som ung.
- Comment
Comment
-
MorSvea:
En grej till. Istället för att ta till dig vad jag egentligen ville ha sagt med mitt första inlägg lyckades du hänga upp dig på en löjlig detalj. Vad jag ville förmedla var att människor har mycket att lära av varandra oavsett ålder. Att gamla och unga kan vinna oerhört mycket av att lyssna på någon som är i en annan ålder. Trots att tiderna förändras är det mycket som består. Om Tina 20 kan ta lärdom av 70-åriga Stinas erfarenheter och vice versa skulle de båda få ett helt annat perspektiv på saker och ting. Och med detta har jag sagt mitt sista ord i denna tråd.
- Comment
Comment

Comment