dogfart: Det är lugnt. Jag undviker lämlar så *s*
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nyårsglitter
Collapse
X
-
MorSvea:
Kul att du blir road av mig. I aim to please. Är dock fortfarande lite oroad över att du har en skev inställning till invandrare. Kanske beror på att ditt alias \"MorSvea\" antyder att du har tendenser till att vara något främlingsfientlig. Jag hoppas jag har fel. Annars får vi ta den diskussionen en annan gång. Just nu behöver jag min skönhetssömn för att bibehålla mitt ungdomliga utseende.
Tack för att du önskar mig en god sömn. Jag önskar dig detsamma. Hoppas du är ordentligt utvilad imorgon. Jag vill nämligen att du hädanefter har ork nog att läsa inlägg lite ordentligare innan du försöker såga någon som i grund och botten har samma inställning som du själv. Vid 33 års ålder klär jag mig i princip som jag gjorde när jag var 20 och jag hoppas verkligen att jag gör det när jag är 40 också. Om ungdomarna skrattar åt mig kan de ta sig i brasan. Deras tid kommer den också. Jag tror inte att någon som är född låt oss säga 1960 eller senare kommer att ta på sig virkad tantmössa, kärringbasker, gubbig filthatt eller rutig keps bara för att de passerat 40.
- Comment
Comment
-
dogfart: Ja såna som bara följer strömmen och inte tänker själva utan följer vad media/regering har bestämt att vi ska tycka och tänka. Gillar kritiska människor som kan genomskåda vad de håller på med. Vi styrs mer än vi tror av de få människor som förmedlar nyheter och information. Jag är inte fördomsfull förresten. Där har du fel. Mina tankar bygger på väl understödda fakta. Nattnatt!!mitt motto, sagt av min farmor: fina flickor kommer till himmeln, andra kommer hur lågt som helst.
- Comment
Comment
-
Alfista: Vi lär nog ta diskussionen igen. Förresten hatar jag att det är ok att nedvärdera en folkgrupp men inte ens få nämna en annan.
Vet inte varför du nämner hur du klär dig...? Men jag antar att det var viktigt för dig så.... Jag tror också att vi är ganska eniga egentligen och som du säger så behöver jag nog sova nu. Nattinatt!mitt motto, sagt av min farmor: fina flickor kommer till himmeln, andra kommer hur lågt som helst.
- Comment
Comment
-
MorSvea:
Om jag byter ut ordet svenskar mot invandrare blir det lätt lite fel om man säger så. Då skulle jag ju genast klassas som rasist n\'est pas? Eftersom jag är svensk anser jag att jag har all rätt i världen att racka ned på svenskar eftersom det innefattar mig själv. Det är ingen som anklagar Seinfeld för att vara antisemit om han skämtar om judar. Men skulle en komiker av kristen börd göra det skulle det bli ett jävla hallå. Det ligger i tiden att vara politiskt korrekt. Därför sågar jag gärna Sverige och svenskarna eftersom jag föddes med rätten att göra det.
Nu tänker jag inte frestas att skriva något mer här ikväll. Spara ditt krut till en annan dag. Det var faktiskt rätt kul och smått lärorikt att jiddra med dig. Som jag tidigare sagt... gamlingar som du har en del att lära ynglingar som mig, och tvärtom.
Natti-natti.
- Comment
Comment

Comment