Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anekdoter och fadäser ur våra brokiga liv...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ett av mina största problem är ju då att jag alldeles för ofta "stoppar foten i munnen"... *drar mig till minnes*

1990 gick jag en ettårig datautbildning. Jodå, men jag har förträngt nästan allt utom hur man spelar Mahjong. Ett av de vidrigaste ämnena var Excel. Dock fanns det ett förmildrande inslag, nämligen läraren. Han var en smal ganska snygg och tillbakadragen men otroligt charmig man, som jag alltid fick kämpa för att inte kråma mig och fnissa skälmskt inför.

Men ni vet ju hur jag är. När läraren, som hette Göran, var framme vid katedern och drog uppgiften så satt jag och flummade med något annat. Lite snappade jag dock upp; vi skulle göra en kalkyl som tog fram barns medellängd i förhållande till ålder.

När jag väl hade hunnit ifatt mig själv och skulle börja jobba så hade Göran redan slunkit ut ur klassrummet och gått till sitt kontor.
    De andra eleverna var redan strängt sysselsatta med att sammanställa sina kalkyler; Barn.exe.

Det fanns inget annat för mig än att ta mössan i hand och knata bort till hans kontor. Han var inte ensam utan två andra manliga lärare (veritabla retstickor, båda två) var också där, så jag hasade mig sidledes in till Göran och frågade så diskret jag kunde:

- Göran, hur blir det med de där barnen vi skulle göra?

Varpå Göran störtar upp från stolen och flyger ut ur kontoret och slår igen dörren, följd av de två lärarnas hysteriska skrattsalvor. Själv stod jag som frusen till is och andades tungt (hade nog behövt en påse. Det eller en fallucka i golvet).

Efter en 20 sekunder stack Göran in huvudet genom dörren, illröd med ett brett flin över ansiktet.

Jag fortsatte att andas tungt och låtsades som vanligt att det här var precis vad jag hade haft i sinnet. Ha!

Tror ni att jag fick äta upp det här femtusenåttahundra gånger?

Comment

Så där. My task is done. The rest is up to you.. ;-)

Comment

Klistrar in mina då..!

Jag tror jag bara måste dela med mig av hur jag gjorde bort mig på krogen en gång...
        Jag o två vänninnor på ett ställe som är väldigt poppis..alltid mycket folk där. Vi hade grundat rätt så rejält hemma hos den ena kompisen innan, särskilt då jag, så jag var skapligt rund under fötterna. Nåväl. Väl där inne tappade vi bort varann, lätt hänt för där finns flera avdelningar, ett par barer samt ett dansgolv. Och lika mycket folk överallt. Jag letade en stund, men gav upp o istället begav jag mig till damrummet. Till saken hör nu att jag hade en kort, tajt jeanskjol på mig (det var mitt i sommaren). Och jag måste säga att jag kände mig oerhört fin i den där kjolen, satt snyggt o smickrade mina ben rätt bra om jag får säga det själv..
        Nå, jag gjorde vad jag skulle på toan, och gick sen ut igen. Styrde kosan mot baren för att fylla på. Väl framme i baren blev jag stående och väntade på min tur att få beställa. Där stod jag en stund o glodde på folk, rökte en cig och spanade efter mina kompisar...alltmedan jag försökte fånga bartenderns uppmärksamhet. Plötsligt upptäckte jag att en ung kille stod och glodde helt oblygt o fascinerat på mig. Blev ju smickrad givetvis och fyrade av ett charmigt smil till killen. Varpå han börjar skärskåda mig uppifrån o ner...nerifrån o upp. Under tystnad. Kollar lite till och säger sen: Hörrudu, nog för att det är snyggt med korta kjolar...men alltså, den där, är inte den liiiite väl kort?! Förnärmat säger jag: Vaddå, är väl inget fel på den här kjolen heller...!! Fnyser lite lätt föraktfullt, och råkar samtidigt titta ner, rent reflexmässigt antagligen, på min kjol.
        DÅ UPPTÄCKER JAG TILL MIN STORA FASA ATT JAG GLÖMT OCH DRA NER KJOLEN EFTER MITT TOABESÖK!!! DEN VAR UPPDRAGEN ÄNDA TILL MIDJAN!!!!!!
        Snabbt som fanken drog jag ner kjolen till sitt rätta läge och rusade sen så fort jag kunde till en annan avdelning! En stund senare hittade jag mina kompisar...jag var fortfarande knallröd i skallen och berättade för dom vad som hänt. De låg tammefan dubbelvikta under barstolarna...
        Dan efter gick vi o tog en fika, och vi garvade åt detta för tom jag insåg det komiska i situationen...
        Fast mina vänninor hade mage att påstå att det är typiskt mej att göra en sån sak...
        VA?! *hrmmmpf*

Comment

Datakraschen

VARNING!! Nedanstående berättelse kan av känsliga personer upplevas som stötande/chockerande/skrämmande. Känsliga samt minderåriga personer uppmanas därför att ha någon att hålla i handen under läsandet. Denna historia är helt och hållet självupplevd. Och en sak till: Prova INTE detta hemma!!
          <---*läskig musik i bakgrunden*
          Det här hände för nästan exakt två år sen..mitten av september förraförra året...
          Jag var inte på det tjusigaste humöret den här dan...hade grälat nåt så in i hoppsan med gubben...det slutade med att han stormade ut, alltmedan jag tjöt och gormade om vartannat. Ja ni kan säkert tänka er dramatiken...värsta Ingemar Bergman-dramat, hu. Jag är en rätt snäll o harmonisk person, men emellanåt får jag värsta temperamentet och ibland har det hänt att jag blivit rädd själv...efter den här händelsen jag nu ska berätta om blev jag så skraj för mitt eget humör, att jag numera är kolugn vad som än händer..ja nästan iaf..
          Inte blev det bättre när jag, i ett försök att underhålla mig själv, satte mig framför datorn. Den hade krånglat ett tag, hängde sig oftare o oftare, var slöare än Skalman när mat-och sovklockan har ringt...ja, ni känner säkert igen symptomen. Det fanns trojanvirus i datorn, och det var LÖGN att få bort det. Så jag visste ju att det bara var en tidsfråga...
          Och den här kvällen skulle det visa sig att tiden var inne för min burk...! Jag satte mig vid datorn, gick ut på internet men hann inte mer än logga in mej på min favvochat på den tiden förrns eländet fastnade. Svärande tröck jag på ctrl+alt+del både en o två o tre gånger...men inget hände. Tjongade näven i tangentbordet i ren frustration men böjde mej sen ner för att tvångsstänga av datorn. Den slocknade mkt riktigt...men sen hände nada! Datorn var död, så död en dator kan bli överhuvudtaget. När jag insåg det..ja, då klickade det i huvvet på lilla mej. Jag blev fullständigt och sanslöst rosenrasande rabiat. Det var liksom droppen...
          Jag slet loss tangentbordet, dängde den ett antal gånger i bordskanten så tangenterna flög..(jag hittade tangenter lite här o var i gott o väl 3 månader efteråt) Och sen, mina vänner, kommer vi till det verkligt otäcka...! (Nu är det läge att hålla handen, alternativt hålla för ögonen).
          Jag slet till mig datorn med ett kraftigt ryck, sladdar ploppade ut hejvilt alltmedan jag morrade av ilska. Nu jävlar skulle den där förb...datorn få så den tålde!!! Hur jag bar mig åt, kan jag för mitt liv så här efteråt inte förstå, men jag slet upp skalet med mina bara händer (skruvarna kanske rymde självmant i ren förskräckelse, vad vet jag), och försökte sedan slita loss hårddisken, för det var den jag ville åt. Fast det gick inte...jag skar mig istället och har än idag ett ärr på höger pekfinger....(fatta vad skämmigt det var när jag fick infektion i såret några dar senare och var tvungen att uppsöka läkare för eländet..han undrade förstås vad som hänt och då var jag tvungen att svara: jag skar mig på datorn..jag lovar att han blev paff)
          Det var då jag bara helt enkelt fick nog av denna dumma burk. Nu skulle den banne mig ut, och det på direkten, basta! Jag lyfte helt enkelt dator-eländet, rusade ut på balkongen och HIVADE UT DEN! Kretskort, hårddisk, skruvar o muttrar o allt vad nu en dator innehåller spreds ut i en liten cirkel på gräset där den landat med en ljudlig krasch.
          Sen gick luften ur mig, och jag gick helt sonika o la mig. Dan efter fick jag tillbringa med städning. Det skämsigaste var nog att smyga sig ut på gräset o hämta in min trasiga dator igen..för att sen förpassa den till nåt lämpligare ställe...
          Sen fick jag vara utan dator ett tag, tills jag kunde skrapa ihop pengar till en ny...min gubbe, som ju kom tillbaka på natten, trodde inte sina ögon, och han har retat mig många gånger för det där. Varje gång jag har svurit över krånglande dator så säger han: Kasta ut den från balkongen, vettja! Och så flinar han...
          Men det bjussar jag på. Jag kan i alla fall ärligt säga att den datorn kraschade med besked...! I ordets rätta bemärkelse...

Ps: Det var skönt som attan att en gång i sitt liv få göra en sån sak. Befriande rent av..hur många gånger har man inte varit frestad...? Men jag gör ALDRIG om det! Lovar!

Comment

Originally posted by zappe
            Hmm...en fin start på ditt korståg mot mior.

Hur länge har ni varit osams?
            Dumsnut, vinte osams!

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
              VARNING!! Nedanstående berättelse kan av känsliga personer upplevas som stötande/chockerande/skrämmande. Känsliga samt minderåriga personer uppmanas därför att ha någon att hålla i handen under läsandet. Denna historia är helt och hållet självupplevd. Och en sak till: Prova INTE detta hemma!!
              <---*läskig musik i bakgrunden*
              Det här hände för nästan exakt ett år sen..mitten av september förra året...
              Jag var inte på det tjusigaste humöret den här dan...hade grälat nåt så in i hoppsan med gubben...det slutade med att han stormade ut, alltmedan jag tjöt och gormade om vartannat. Ja ni kan säkert tänka er dramatiken...värsta Ingemar Bergman-dramat, hu. Jag är en rätt snäll o harmonisk person, men emellanåt får jag värsta temperamentet och ibland har det hänt att jag blivit rädd själv...efter den här händelsen jag nu ska berätta om blev jag så skraj för mitt eget humör, att jag numera är kolugn vad som än händer..ja nästan iaf..
              Inte blev det bättre när jag, i ett försök att underhålla mig själv, satte mig framför datorn. Den hade krånglat ett tag, hängde sig oftare o oftare, var slöare än Skalman när mat-och sovklockan har ringt...ja, ni känner säkert igen symptomen. Det fanns trojanvirus i datorn, och det var LÖGN att få bort det. Så jag visste ju att det bara var en tidsfråga...
              Och den här kvällen skulle det visa sig att tiden var inne för min burk...! Jag satte mig vid datorn, gick ut på internet men hann inte mer än logga in mej på min favvochat på den tiden förrns eländet fastnade. Svärande tröck jag på ctrl+alt+del både en o två o tre gånger...men inget hände. Tjongade näven i tangentbordet i ren frustration men böjde mej sen ner för att tvångsstänga av datorn. Den slocknade mkt riktigt...men sen hände nada! Datorn var död, så död en dator kan bli överhuvudtaget. När jag insåg det..ja, då klickade det i huvvet på lilla mej. Jag blev fullständigt och sanslöst rosenrasande rabiat. Det var liksom droppen...
              Jag slet loss tangentbordet, dängde den ett antal gånger i bordskanten så tangenterna flög..(jag hittade tangenter lite här o var i gott o väl 3 månader efteråt) Och sen, mina vänner, kommer vi till det verkligt otäcka...! (Nu är det läge att hålla handen, alternativt hålla för ögonen).
              Jag slet till mig datorn med ett kraftigt ryck, sladdar ploppade ut hejvilt alltmedan jag morrade av ilska. Nu jävlar skulle den där förb...datorn få så den tålde!!! Hur jag bar mig åt, kan jag för mitt liv så här efteråt inte förstå, men jag slet upp skalet med mina bara händer (skruvarna kanske rymde självmant i ren förskräckelse, vad vet jag), och försökte sedan slita loss hårddisken, för det var den jag ville åt. Fast det gick inte...jag skar mig istället och har än idag ett ärr på höger pekfinger....(fatta vad skämmigt det var när jag fick infektion i såret några dar senare och var tvungen att uppsöka läkare för eländet..han undrade förstås vad som hänt och då var jag tvungen att svara: jag skar mig på datorn..jag lovar att han blev paff)
              Det var då jag bara helt enkelt fick nog av denna dumma burk. Nu skulle den banne mig ut, och det på direkten, basta! Jag lyfte helt enkelt dator-eländet, rusade ut på balkongen och HIVADE UT DEN! Kretskort, hårddisk, skruvar o muttrar o allt vad nu en dator innehåller spreds ut i en liten cirkel på gräset där den landat med en ljudlig krasch.
              Sen gick luften ur mig, och jag gick helt sonika o la mig. Dan efter fick jag tillbringa med städning. Det skämsigaste var nog att smyga sig ut på gräset o hämta in min trasiga dator igen..för att sen förpassa den till nåt lämpligare ställe...
              Sen fick jag vara utan dator ett tag, tills jag kunde skrapa ihop pengar till en ny...min gubbe, som ju kom tillbaka på natten, trodde inte sina ögon, och han har retat mig många gånger för det där. Varje gång jag har svurit över krånglande dator så säger han: Kasta ut den från balkongen, vettja! Och så flinar han...
              Men det bjussar jag på. Jag kan i alla fall ärligt säga att den datorn kraschade med besked...! I ordets rätta bemärkelse...

Ps: Det var skönt som attan att en gång i sitt liv få göra en sån sak. Befriande rent av..hur många gånger har man inte varit frestad...? Men jag gör ALDRIG om det! Lovar!
              Fantastiskt!

Vilken spunk, vilken glöd, vilken ENORM adrenalinkick det måste ha varit!!

Och jag får helt enkelt finna mig i att vara en blyg viol i jämförelse med dig, Jessica...

Jag har bara hivat ut en gardinstång från övervåningen hemma hos mamma, så att den for som ett stolt spjut (med gardinerna frejdigt fladdrande) ända ner till den gamla lekstugan, som stod 30 bort...

Småpotatis, inser jag ödmjukt.. ;-)

Comment

Måtte vara mitt finska arv...*hehehe* Sisu kallas det visst för..

Comment

Lilla Pa gör bort sig....

Som barn tillbringade jag alla mina sommarlov på Saabs sommarstugeområde utanför Linköping (Ekängen). Vi hyrde alltid stuga där hela familjen o bodde där hela sommarn. Området bestod av massa små stugor, en tennisplan, badplats, ett par raddor utedass, vattenpump där man hämtade vatten samt en bastu och såklart områdets självklara samlingspunkt på kvällarna - Storstugan! Där fanns en tv, och där satt vi barn o tittade på tv om kvällarna. Vi var ett helt gäng som höll ihop från 7-8 år till 14-15 år...min stora hemliga "kärlek" då var 15-åriga Micko och honom beundrade jag nåt helt enormt...
                  En kväll satt vi allihop och tittade på en gammal film (amerikansk) som handlade om en grabb som tog hand om ett rådjurskid..i en lång o minnesvärd o MYCKET dramatisk scen ville pappan sätta ett skott i pannan på det stackars djuret och pojken bönade o bad sin far om nåd...han grät och sa ungefär så här: Pa...pa....please pa...don't shoot him, please pa! Jag var ju helt tagen av denna film och jag var så inne i filmen att jag inte märkte nåt annat...förrän plötsligt stämningen bröts av en helt ENORM skrattsalva från omgivningen...jag tittade ju förvirrat upp och sa: "Vaa?!" Vilket fick alla att garva ännu mer...
                  Jag hade, utan att själv veta om det, suttit och strukit kompisen framför på huvudet alltmedan jag helt frånvarande satt o sa: "paaa...Paaaa...Paaaa.." !!!
                  RIDÅ för min del! Där satt jag helt bortgjord inför mitt livs kärlek och ville sjunka genom golvet...
                  Efter den dagen blev jag givetvis omdöpt. Jag fick hädanefter heta Lilla Pa.

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
                    Som barn tillbringade jag alla mina sommarlov på Saabs sommarstugeområde utanför Linköping (Ekängen). Vi hyrde alltid stuga där hela familjen o bodde där hela sommarn. Området bestod av massa små stugor, en tennisplan, badplats, ett par raddor utedass, vattenpump där man hämtade vatten samt en bastu och såklart områdets självklara samlingspunkt på kvällarna - Storstugan! Där fanns en tv, och där satt vi barn o tittade på tv om kvällarna. Vi var ett helt gäng som höll ihop från 7-8 år till 14-15 år...min stora hemliga "kärlek" då var 15-åriga Micko och honom beundrade jag nåt helt enormt...
                    En kväll satt vi allihop och tittade på en gammal film (amerikansk) som handlade om en grabb som tog hand om ett rådjurskid..i en lång o minnesvärd o MYCKET dramatisk scen ville pappan sätta ett skott i pannan på det stackars djuret och pojken bönade o bad sin far om nåd...han grät och sa ungefär så här: Pa...pa....please pa...don't shoot him, please pa! Jag var ju helt tagen av denna film och jag var så inne i filmen att jag inte märkte nåt annat...förrän plötsligt stämningen bröts av en helt ENORM skrattsalva från omgivningen...jag tittade ju förvirrat upp och sa: "Vaa?!" Vilket fick alla att garva ännu mer...
                    Jag hade, utan att själv veta om det, suttit och strukit kompisen framför på huvudet alltmedan jag helt frånvarande satt o sa: "paaa...Paaaa...Paaaa.." !!!
                    RIDÅ för min del! Där satt jag helt bortgjord inför mitt livs kärlek och ville sjunka genom golvet...
                    Efter den dagen blev jag givetvis omdöpt. Jag fick hädanefter heta Lilla Pa.

Tårarna sprutar på mig

Comment

Har konfererat med TL nu och vi har kommit överens om att Anekdottråden är bättre att ha på Guldkorn, blir ju lättare att hitta då. Här inne finns risken att den drunknar i alla nya trådar annars.

Så jag flyttar dit den om en stund.

Comment

Ja jag kom direkt på en sak. Hur många av er har blivit stoppade av polisen med henna i håret? Jo just det, tänkte väl det.

I af var det min ex som ringde o hans bil startade inte o han bad mej komma med startkablar. Jag hade just satt henna i håret o prytt mej med en blå skräppåse över slisket på skallen. Men förbannat snäll som jag är travade jag ju ut till min skruttiga bil och åkte iväg, med hennan rinnande längs nacken. Blå soppåse på hvudet, slitna jeansshorts, kladdig t-shirt. När jag svänger in på gatan till tågstationen ser jag polisen som har razzia o låter alla blåsa. Ridå. Sen kände jag igen polisen som stoppade bilisterna oxå, han gick några klasser över mej på gymnasiet. Fy fan säger jag bara. Han tittade på mej som om rymt från hispan o jag stammade "Henna i håret, startkablar, lite bråttom" eller nåt annant osammanhängande. Sen höll han sej i bilen o garvade. Just då ser jag i ögonvrån hur det förbannade exet åker förbi! I bilen han inte fick startad! Hakan föll i golvet o jag svor så det osade.

Jag blåste o gjorde en u-sväng o snart var han ett ex Först senare tvättade jag håret. hade det inte varit neutral henna hade jag förmodlig blivit arresterad för förargelseväckande beteende iaf

Mikko, som polisen heter, skrattar åt det än idag.

Comment

..Åh vilken underbar tråd...Men nu saknar jag verkligen ...
                          Vill man ha roligt,men e lite nere..är detta den perfekta tråden att läsa!!

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
                          Vickan Äger dessa:
                          Marilyn Manson
                          Stockholm
                          Peta Wilson
                          London
                          Monaco
                          Gil.Grissom

Comment

Originally posted by Vickan
                            ..Åh vilken underbar tråd...Men nu saknar jag verkligen ...
                            Vill man ha roligt,men e lite nere..är detta den perfekta tråden att läsa!!
                            Vickan lilla.
                            Mamma hållä på å gö än alldäs råsa tråd te däj dä börta för att föschöka löcka dit dä....

Jag längtar ju efter dig!!
                            Kom snart!

Comment

...Fast vi var tvungna att ta bort din Vickan-tråd för dumma
                              jag hade lagt in en massa frestande bilder från netet...

Jag ska lägga ut en ny, utan febjudna bilder...

Comment

Originally posted by Subba
                                ...Fast vi var tvungna att ta bort din Vickan-tråd för dumma

jag hade lagt in en massa frestande bilder från netet...

Jag ska lägga ut en ny, utan febjudna bilder...

Men dom var vackra i allafall..synd inte vickan hann se dom

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X