Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gary IS scary!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gary IS scary!!!

Varför finns den dagen?

Är alla andra dagar mansdagar då? Den här dagen gör ingenting för jämställdheten, den bara gör det värre. Tänk om deltagarna skulle fått ett uppdrag där tjejerna skulle göra som killarna sa. Då skulle det bli livat i tidningarna igen...

Sämsta tråden på bra länge.

Comment

Håller nog med dig.....när det gäller oss i Sverige.

men i andra länder är denna dag jätteviktig, glöm inte det.

Comment

Ja att fokuser på kvinnors situation kan aldrig vara fel.

Comment

Japp, jag håller med. När man håller på och delar upp kvinnor och män sådär då blir det ju bara mindre jämnställt tycker jag. (alltså, jag tycker inte illa om uppdraget, det är kul, men jag tycker illa om att det aldrig skulle gå att göra tvärtom). Samma sak med Olga-Jean-grejen. Ingen hade brytt sig om hon hade busat med honom.

Comment

vad tycker du vi tjejer skall göra då eller skall vi byta kön eller vilket liv det kommer bli då får ni komma efter oss o visa hr man behandlar niklas \" på bästa sätt .. det bli väldigt mycket o göra

Tycker du det är ok med kvinnliga chefer ??? ex på ditt jobb om du nu jobbar eller i största allmänhet

men därimot tycker jag att femenism är väldigt överdivena saker som sägs.
            2:a på MP! Yihaaaa!

Comment

Det är ju tyvärr inte så att kvinnors rätt står på agendan varje annan dag på året. Visst kan det tyckas dumt att utse en specialdag med tanke på att det borde belysas lika mkt alla dagar MEN nu är det inte så å därför är det bra att lyfta kvinnofrågan och kanske peppa varandra att föra kampen om jämlikhet vidare!

Peace!

Comment

marija: kvinnor har en annan situation. När kvinnor fick rösträtt hade män det redan. Så kvinnor ligger lite efter. inget konstigt medd det. Sen är kvinnor gravida och föder barn.

Det som händer i huset med smör och pfefferonin och det är uppdraget har väl inget med feminism att göra.

Comment

alla killar som tycker så är lite fåniga.. borde inte alla vilja ha jämställt.. om männen hade varit i underläge kanske det skulle behövts en mansdag.. men i de flesta samhällena i olika delar av välden är det kvinnorna som är förtryckta.. vi borde alla tillsammans sträva efter ett likställt samhälle!

Comment

seandra: Självklart är det ok med kvinlliga chefer, men inte för att dom är kvinnor utan för att dom förtjänar jobbet. Jag tycker helt klart att män och kvinnor ska tjäna lika mycket och att alla är lika mycket värda. Men att utse en speciell dag till kvinnodag tycker jag inte gör samhället med jämställt.

Comment

Det är bara fjantigt att säga att det inte behövs en kvinnodag. Vad är det att tjafsa om. Hatar tjafsiga karlar. Kan dom inte koncentrera sig på nåt vettigt i stället. Om vi vill ha en kvinnodag ja då blir dom sura och säger att det är aöjfaösr fvaö löjligt.....

Comment

det kanske inte är så lätt för de som har ansvaret att göra det jämställt.. man måste ju börja nånstans.. det finns ju dock andra länder där kvinnor är mer förtryckta än i sverige.. det är mest dem jag tänker på.. inte på mig själv..

Comment

Det absolut sämsta som kan hända för jämnställdheten är att kvotera in kvinnor.

Comment

jag accepterar att killar kanske har lite svårt för det.. men jag beundrar verkligen killar som kan stå för att de är feminister.. och då menar jag femisism som jämställdhet.. inte som några manshatare.. det är ett missbrukat ord tyvärr..

Comment

Tänk om man kunde få se en kille som skrev nåt vettigt i stället. Att det är för jävligt att det mördas en kvinna varje vecka och att det borde bli ett slut på det. Nej, det orkar dom inte kommentera men tjafsa om den här dagen det går bra det.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X