Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svenska OS-truppen 2012

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Svenska OS-truppen 2012

Originally posted by Mollypolly View Post
    Nej det gick inget bra för stackars Sara En snöplig fjärdeplats blev det och hon var så besviken. Bättre lycka nästa gång Sara. Det blir fler tävlingar och då får vi hoppas det blir medalj, det är hon värd.

Nu måste vi heja på lite bättre så Sverige får någon medalj
    Stackars Sara är ju värre än Sven Nylander på att komma fyra.

Det går lite sisådär för handbollstjejjerna också, fem mål back mot Norge.

Dessutom behövs ny expertkommentator, Wislander låter mer som en hejarklacksledare än kommentator. Det är lite jobbigt att lyssna på faktiskt.
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
      Stackars Sara är ju värre än Sven Nylander på att komma fyra.

Det går lite sisådär för handbollstjejjerna också, fem mål back mot Norge.

Dessutom behövs ny expertkommentator, Wislander låter mer som en hejarklacksledare än kommentator. Det är lite jobbigt att lyssna på faktiskt.
      Det går sisådär med allting tycker jag. Jag undrar om det blir någon medalj överhuvudtaget för Sverige

Fast nu är jag lite väl pessimistisk, det är långt kvar av OS än, så vi har många chanser kvar

Tyckte du inte om Wislander som kommentator? Jag ska säga att det var inget jag tänkte på när jag såg matchen mot Norge. Men däremot var det alldeles för många målchanser tjejerna brände och det var jag irriterad över. Jag tyckte annars de spelade rätt bra, men det är ju målen som räknas. Så de måste ta vara på sina chanser

Comment

Jaa, då fick vi iallafall en silvermedalj och det var bara en rivning från Guld. Bra gjort Sara Algotsson.
        Ska jag vara ärlig så har jag aldrig hört talas om henne förut

Comment

Det går sisådär med allting tycker jag. Jag undrar om det blir någon medalj överhuvudtaget för Sverige

Fast nu är jag lite väl pessimistisk, det är långt kvar av OS än, så vi har många chanser kvar

Tyckte du inte om Wislander som kommentator? Jag ska säga att det var inget jag tänkte på när jag såg matchen mot Norge. Men däremot var det alldeles för många målchanser tjejerna brände och det var jag irriterad över. Jag tyckte annars de spelade rätt bra, men det är ju målen som räknas. Så de måste ta vara på sina chanser
          Det är när svenskorna missar som han slutar vara kommentator och blir coach/hejarklacksledare istället. En expertkommentator ska berätta VAD som sker, inte hur det BORDE gjorts ur ett väldigt svenskt perspektiv. Fast han är inte direkt ensam om att ha det problemet bland experterna.

Jaa, då fick vi iallafall en silvermedalj och det var bara en rivning från Guld. Bra gjort Sara Algotsson.
          Ska jag vara ärlig så har jag aldrig hört talas om henne förut
          Sista hindret dessutom läste jag, lite surt. Fast ärligt talat, hästsport. Hur roligt är det? Ungefär lika kul som flesta motorsporterna, dvs inte alls.
          Jag vet inte om jag känner igen någon ryttare.

Nåja, kul för dem i alla fall.

41-19 seger för handbollsherrarna mot stackars Storbritannien. De såg ut att ha kul ändå.

Comment

Det är när svenskorna missar som han slutar vara kommentator och blir coach/hejarklacksledare istället. En expertkommentator ska berätta VAD som sker, inte hur det BORDE gjorts ur ett väldigt svenskt perspektiv. Fast han är inte direkt ensam om att ha det problemet bland experterna.

Sista hindret dessutom läste jag, lite surt. Fast ärligt talat, hästsport. Hur roligt är det? Ungefär lika kul som flesta motorsporterna, dvs inte alls.
            Jag vet inte om jag känner igen någon ryttare.

Nåja, kul för dem i alla fall.

41-19 seger för handbollsherrarna mot stackars Storbritannien. De såg ut att ha kul ändå.
            Ja, det är många som låter mer som coacher än som kommentatorer när de ska referera vad som händer på plan. Det kanske inte är helt lätt att "bara" vara kommentator när man spelat själv kan jag tänka mig. Fast det är inget jag har irriterat mig på, men jag är inte så lättirriterad

Hästsport vet jag inte så mycket om men när jag väl ser tycker jag det kan vara intressant det med om det kan ge oss en medalj. I varjefall när de hoppar. Dressyr däremot tycker jag är tråkigt. Motorsport kan vara roligt ibland det med. Fast i ärlighetens namn ser jag inte på det så ofta. Och om jag gör så hoppas jag de ska krascha Så grym är jag Dvs jag vill ju inte de ska skada sig förstås

Ja herrarnas handboll är kul.....än så länge, vi får se hur länge det varar...

Comment

Damernas dubbel i badminton verkar mindre kul. Hur tänkte organisatörerna när de inte la de sista matcherna i gruppspelet samtidigt?
              Det blir ju måttligt roligt att se matcher där ingen vill vinna av taktiska skäl.

Nu blev 4 par utkastade med huvudet före från OS. Bra gjort.

Comment

Ja, det är många som låter mer som coacher än som kommentatorer när de ska referera vad som händer på plan. Det kanske inte är helt lätt att "bara" vara kommentator när man spelat själv kan jag tänka mig. Fast det är inget jag har irriterat mig på, men jag är inte så lättirriterad

Hästsport vet jag inte så mycket om men när jag väl ser tycker jag det kan vara intressant det med om det kan ge oss en medalj. I varjefall när de hoppar. Dressyr däremot tycker jag är tråkigt. Motorsport kan vara roligt ibland det med. Fast i ärlighetens namn ser jag inte på det så ofta. Och om jag gör så hoppas jag de ska krascha Så grym är jag Dvs jag vill ju inte de ska skada sig förstås

Ja herrarnas handboll är kul.....än så länge, vi får se hur länge det varar...
                Handbollsdamerna är det inte heller så roligt för just nu, 15 minuter kvar och 11 mål efter.
                Då sitter expertkommentatorn och är irriterad över det dåliga spelet. Kommentera matchen istället och sluta gnälla, det är mitt jobb!

Comment

Damernas dubbel i badminton verkar mindre kul. Hur tänkte organisatörerna när de inte la de sista matcherna i gruppspelet samtidigt?
                  Det blir ju måttligt roligt att se matcher där ingen vill vinna av taktiska skäl.

Nu blev 4 par utkastade med huvudet före från OS. Bra gjort.
                  Ja stackars publik att behöva betala för att se detta spektakel. Eller de kanske fick pengarna tillbaka? Det är väl inte för mycket begärt?

Handbollsdamerna är det inte heller så roligt för just nu, 15 minuter kvar och 11 mål efter.
                  Då sitter expertkommentatorn och är irriterad över det dåliga spelet. Kommentera matchen istället och sluta gnälla, det är mitt jobb!
                  Ja precis, vad sitter de och gnäller över, de gör ju du så bra

Nu får vi väl hoppas att den där Karonen, eller vad han nu heter, tar medalj.

Har vi några mer medaljhopp? Tycker det är lite tunt med det i år

Comment

Ja stackars publik att behöva betala för att se detta spektakel. Eller de kanske fick pengarna tillbaka? Det är väl inte för mycket begärt?

Ja precis, vad sitter de och gnäller över, de gör ju du så bra

Nu får vi väl hoppas att den där Karonen, eller vad han nu heter, tar medalj.

Har vi några mer medaljhopp? Tycker det är lite tunt med det i år
                    Ingen aning om några pengar betalats tillbaka, det har jag svårt att tro.

Du menar roddaren? Ja, han är väl den med bäst medaljchans av de deltagare jag känner till. Om inte fotbollsdamerna rycker upp sig ett par snäpp. Det så lite darrigt ut mot Kanada. Fast de vann ju gruppen trots allt.

Handbollsherrarna har nog inte så mycket att komma med.
                    Någon seglare kanske, det har jag ingen koll på alls.
                    Friidrott vore högst sensationellt med en medalj.

Förresten, rodd. Jag skulle vilja se dem ro en gammal hederlig eka istället. Det skulle vara mycket roligare att se om någon lyckas i hitta i mål med en sådan.

Comment

Ingen aning om några pengar betalats tillbaka, det har jag svårt att tro.

Du menar roddaren? Ja, han är väl den med bäst medaljchans av de deltagare jag känner till. Om inte fotbollsdamerna rycker upp sig ett par snäpp. Det så lite darrigt ut mot Kanada. Fast de vann ju gruppen trots allt.

Handbollsherrarna har nog inte så mycket att komma med.
                      Någon seglare kanske, det har jag ingen koll på alls.
                      Friidrott vore högst sensationellt med en medalj.

Förresten, rodd. Jag skulle vilja se dem ro en gammal hederlig eka istället. Det skulle vara mycket roligare att se om någon lyckas i hitta i mål med en sådan.
                      Jo Karonen är nog den som har medaljchans, annars vet jag inte... PÅ segling har har jag heller ingen koll och fotbollen tror jag inte heller på.

Jag hoppas att vi får ett överraskande resulat på friidrotten och en oväntat svensk medalj. Det är det jag tycker är roligast att se på.
                      Skulle vara roligt om de skulle ro med en eka tycker jag. Kanske kunde det bli en gren i nästa OS. En sån där gammal träeka som tar in vatten hela tiden så en får sitta och ösa hela tiden. Jag kommer ihåg när jag var barn då hade vi en sån gammal båt. Jag var ganska bra på att ro om jag får säga det själv. I så fall skulle jag kunna tänka mig att ställa upp...du skulle kunna ösa om du ville

Comment

Ja se där ja, då blev det ett silver till av en jag inte känner till. Håkan Dahlby heter han visst och skjuter duvor. Fast inga riktiga hoppas jag

Comment

Jo Karonen är nog den som har medaljchans, annars vet jag inte... PÅ segling har har jag heller ingen koll och fotbollen tror jag inte heller på.

Jag hoppas att vi får ett överraskande resulat på friidrotten och en oväntat svensk medalj. Det är det jag tycker är roligast att se på.
                          Skulle vara roligt om de skulle ro med en eka tycker jag. Kanske kunde det bli en gren i nästa OS. En sån där gammal träeka som tar in vatten hela tiden så en får sitta och ösa hela tiden. Jag kommer ihåg när jag var barn då hade vi en sån gammal båt. Jag var ganska bra på att ro om jag får säga det själv. I så fall skulle jag kunna tänka mig att ställa upp...du skulle kunna ösa om du ville
                          Hehe, det passar bra. Det brukar vara ett jäkla ös när jag idrottar. Nåja ...

Skytte finns visst med i OS också. Grattis till Håkan Dahlby för sitt silver i dubbeltrapp.

Comment

SVT var vänliga nog och visade värjfinalen igår kväll och jag fick se en bländande tekniker från Venezuela besegra en norrman, det var en högtidsstund för en gammal värjfäktare
                            "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Originally posted by Pålle View Post
                              SVT var vänliga nog och visade värjfinalen igår kväll och jag fick se en bländande tekniker från Venezuela besegra en norrman, det var en högtidsstund för en gammal värjfäktare
                              Jag såg lite av den med, men fattade inget. Tyckte det såg ut som om de bara viftade lite med pinnarna.

Men det var roligt för din skull att du fick se det

Comment

Originally posted by Pålle View Post
                                Typiskt, det missade jag.

Allt jag sett från fäktningen var en förtvivlad tjej som tvingades sitta kvar på banan och se ledsen ut medan en protest behandlades.
                                Det där med att inte få lämna banan utan att det ses som ett accepterande av domslutet måste vara en kvarleva från 1600-talet när det fortfarande ansågs vara en bra idé att förnedra folk.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X