Announcement

Collapse
No announcement yet.

VÅRA EGNA Bilder!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: VÅRA EGNA Bilder!

Originally posted by kattmamman View Post
    Gullegullenufs....*killar henne under hakan*

Och mitt barnbarn Rasmus fyller 4 år på onsdag...då ska jag på kalas.
    Han hade en önslista när han var här i lördags...han vill ha en pool.....en riktig pool....Är dem inte söta dem små...???

Och så sa han:Farmor får dina katter några kattungar snart...och så sken han som en sol.. han fattar inte att dem är gamla och inte kan få några kattungar.....hihi, Och så är dem ju kastrerade för 13 och 14 år sen. Men den dikossionen gick jag inte in på. Han vill ha kattungar....
    Det här var en sak jag aldrig tänkt på förr: Hur gamla är katter när de inte kan få ungar längre ?
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Fjällis View Post
      Ville är så söt att någon påse ska han inte använda.

Comment

Originally posted by gason View Post
        Jag har faktiskt haft bilder på mig postade. Fast det är ganska länge sedan, senast var nog drygt ett år sedan ungefär.
        Det är kanske dags för en repris med lite semesterbilder till alla intresserade.
        Alla ointresserade får blunda en stund.
        Tack för titten, Gason.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
          Det här var en sak jag aldrig tänkt på förr: Hur gamla är katter när de inte kan få ungar längre ?
          Jag vet en katt som fick ungar när hon var 10 år.....men det är ovanligt.
          Dem flesta katter blir ju kastrerade nu för tiden, vid c:a 1-årsåldern...
          Jag sover inte. Ni tror att jag sover men det gör jag inte, jag filosoferar.

Comment

Jag vet en katt som fick ungar när hon var 10 år.....men det är ovanligt.
            Dem flesta katter blir ju kastrerade nu för tiden, vid c:a 1-årsåldern...
            Ja det hörs ju rimligt.

Comment

Jag har faktiskt haft bilder på mig postade. Fast det är ganska länge sedan, senast var nog drygt ett år sedan ungefär.
              Det är kanske dags för en repris med lite semesterbilder till alla intresserade.
              Alla ointresserade får blunda en stund.
              Fina bilder gason,vart är dom tagna??
              Såg härligt ut där,men den där hängbron eller va det nu var,såg lite farlig och konstig ut..kom man över utan att trilla i??

Comment

Jahopp, ytterligare en som inte ser ut som jag tänkt
                Gason, jag trodde du var .... jag vet inte. mörkhårig med glasögon
                Fast jag har sett bilderna förut alltså näst intill svarthårig, trodde jag.

Ja om man ska gå på forumträffen så får man ha namnskylt - med nicket alltså!!

Supergulliga barnbarn du har lucina!!

Comment

Originally posted by lucina View Post
                  Tack för titten, säger som Agge att det var sevärt!!!
                  Men bron (du gick på eller någon annan) såg ruskig ut, men den var säkert ok? Gick ni över den? Vart är bilderna ifrån?
                  Såg nu dina frågor Lucina..
                  Det har du säkert Agge, en del av bilderna har varit med förut.

Visst gick vi över den. Alternativet är att simma över vattnet och det vill man garanterat inte göra. Det är en lätt nervös och höjdrädd gason som klättrar på bron.
                  Det finns en hel del liknande broar och man kan väl säga att de är relativt säkra, om man tar det lite försiktigt.

Bilderna är från 20 mil vandringen år 2002 i fjällen runt svensk/norska gränsen i höjd med Kiruna.
                  okej..såg att jag redan fått svar på mina frågor..

*Du är modig du gason,du kom över fast du e höjdrädd..vet i hundan om jag gjort det*

Comment

Passar på att lägga in några bilder sen igår på bla min systerdotters son och mina barnbarn.
                    Fina bilder....Lucina..
                    Vad heter den nya bebisen??? Är det en tjej eller kille....Naaw så göllig..

Snart får vi en sån.....från Kina. Men ålder och kön är okänt tills 3 veckor innan resan dit..

Fian avatarer...Boubou och Lucina....
                    Jag sover inte. Ni tror att jag sover men det gör jag inte, jag filosoferar.

Comment

Ahaaa, anade nästan det var någon stans där. Ja, jisses jag hade ju aldrig vågat klättra över den med min höjdskräck och min respekt för vatten.
                      Men hur länge tog det att vandra runt i 20 mil då? Vad duktig du är....
                      Det tog ca 18 dagar, minns inte riktigt exakt just nu men det brukar bli drygt 1 mil om dagen i genomsnitt.

Fiina bilder Gason....
                      Jaha den med ljus mössa på träffen är du..hehe
                      Njaaa, jag tror inte hatten får följa med faktiskt.

Originally posted by Villeparisis View Post
                      Tack för titten, Gason.
                      Varsågod.

Originally posted by Boubou View Post
                      Jahopp, ytterligare en som inte ser ut som jag tänkt
                      Gason, jag trodde du var .... jag vet inte. mörkhårig med glasögon
                      Fast jag har sett bilderna förut alltså näst intill svarthårig, trodde jag.

Ja om man ska gå på forumträffen så får man ha namnskylt - med nicket alltså!!
                      Helt fel var det inte, jag har glasögon i vanliga fall men alla stickande flygfän och regn gör att det är lättare utan glasögon. Som tur är ser jag tillräckligt bra utan glasögon för att inte gå vilse.

Originally posted by starfriend View Post
                      okej..såg att jag redan fått svar på mina frågor..

*Du är modig du gason,du kom över fast du e höjdrädd..vet i hundan om jag gjort det*
                      Jodå, det hade du säkert, Lucina också. Mina föräldrar var med på vandringen och de tog sig över.
                      Det finns liksom inget val. Försöker man vada är risken överhängande att man ramlar och drunknar. Att vända och gå tillbaka är så urtrist att det inte kommer på tal. Att försöka hitta någon annanstans att ta sig över kan ta flera dagar i värsta fall (om det en är möjligt) och då räcker inte maten till. Så det är bara att klättra och se glad ut.
                      -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Fina bilder....Lucina..
                        Vad heter den nya bebisen??? Är det en tjej eller kille....Naaw så göllig..

Snart får vi en sån.....från Kina. Men ålder och kön är okänt tills 3 veckor innan resan dit..

Fian avatarer...Boubou och Lucina....
                        Bifogade miniatyrer

Det nya lille gosse barnet heter Antony och pappan kommer från Usa. Så systerdottern ska åka tillbaka dit vart efter så bäst att passa på att träffa den lille så mycket som möjligt.
                        Lycka till med eran lilla sen från Kina.

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Tack Gason, det är nog intressant men inte för mej .
                          Nej du, tror inte jag klättrat över bron ....

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Det tog ca 18 dagar, minns inte riktigt exakt just nu men det brukar bli drygt 1 mil om dagen i genomsnitt.

Njaaa, jag tror inte hatten får följa med faktiskt.

Varsågod.

Helt fel var det inte, jag har glasögon i vanliga fall men alla stickande flygfän och regn gör att det är lättare utan glasögon. Som tur är ser jag tillräckligt bra utan glasögon för att inte gå vilse.

Jodå, det hade du säkert, Lucina också. Mina föräldrar var med på vandringen och de tog sig över.
                            Det finns liksom inget val. Försöker man vada är risken överhängande att man ramlar och drunknar. Att vända och gå tillbaka är så urtrist att det inte kommer på tal. Att försöka hitta någon annanstans att ta sig över kan ta flera dagar i värsta fall (om det en är möjligt) och då räcker inte maten till. Så det är bara att klättra och se glad ut.
                            okej..klättra dårrå,men se glad ut..näääääää där går gränsen..

Vilken runda ni gjorde,måste varit en upplevelse man aldrig glömmer,låter himla mysigt,härligt,spännande och jobbigt att vara med om allt det där...

Comment

Bifogade miniatyrer

Det nya lille gosse barnet heter Antony och pappan kommer från Usa. Så systerdottern ska åka tillbaka dit vart efter så bäst att passa på att träffa den lille så mycket som möjligt.
                              Lycka till med eran lilla sen från Kina.
                              Fina bilder & barn Lucina..

Comment

Tack Gason, det är nog intressant men inte för mej .
                                Nej du, tror inte jag klättrat över bron ....
                                Tror du inte? Nej, ärligt talat så är en sån bro ganska extrem, jag har bara sett dem i Norge dessutom. Svenska konstruktionerna är som regel mycket stabilare.
                                -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X