Announcement

Collapse
No announcement yet.

***OT tråden***...del 6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: ***OT tråden***...del 6

Originally posted by marianne View Post
    Nå har jeg skrevet en sang, og sendt den på mail til rette eier.. Ellers går dagen til pusling i huset og sport, skiskyting i dag. 15 km damer i Østersund. Her er vintersport på timeplanen, når det går på tv.
    Nå er det vel tid for litt kaffe..
    *Fniss* Vi skrev samtidigt.
    Jag tar gärna en kopp med dig, nu slår vi oss ner och har det gött. Kanske nån annan kommer förbi också.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
      Hejsan vännen.
      Missade du också gårdagens skojigheter? Vi har helt fel tajming gumman.
      Vad flitig du varit idag då, du kan få fortsätta hemma hos mig när du ändå är i farten.
      Ska vi ta en fika nu, det börjar ju dra ihop sig till tre.
      Ja, vi har nok feil tajming... Men vi kan jo ha vårt eget...
      Flittig, ja! Husmor vet du... Neida, men i blant må man ta ett tak, og i dag hadde jeg overskudd til det. Rekker ikke å komme til deg i dag, tar det senere.. Snart tid for middag her, og en promenade tenker jeg også litt senere.. Men kaffe har jeg jo tid til..

Comment

Ja, vi har nok feil tajming... Men vi kan jo ha vårt eget...
        Flittig, ja! Husmor vet du... Neida, men i blant må man ta ett tak, og i dag hadde jeg overskudd til det. Rekker ikke å komme til deg i dag, tar det senere.. Snart tid for middag her, og en promenade tenker jeg også litt senere.. Men kaffe har jeg jo tid til..
        Rackarns, då får jag ta tag i det själv då. Fast jag förstår ju att du inte hinner ta hand om mina dammråttor också efter ditt slit idag. Helt ok. Men gör det inte till nån vana.
        Jag tänkte fortsätta med mina promenader igen nu efter nån veckas avbrott. Så jag ska också promenixa senare. Det är sååå skönt med promenader eller hur?!
        Himla trevligt med en fikastund ihop gumsan. Skål på dig.
        <--- Kaffe

Comment

Kom på idag att jag har bara en och en halv vecka kvar att jobba...sedan så har jag semester i två veckor ...fast jag ska jobba mellandagarna

Comment

Originally posted by Skorpan View Post
            Kom på idag att jag har bara en och en halv vecka kvar att jobba...sedan så har jag semester i två veckor ...fast jag ska jobba mellandagarna

Hej vännen.
            ÅH vad härligt det låtar med semester i två veckor. Det gör du rätt i, du har ju jobbat och slitit ett bra tag nu.
            Själv ska jag bara vara ledig fre 22, så det blir inte mycket ledigt för mig inte. Fast det är rätt skönt att jobba i mellandagarna, brukar vara lugnt om dagarna då. Lugnare än vanligt liksom.

Comment

[/color][/b][/font]
              Hej vännen.
              ÅH vad härligt det låtar med semester i två veckor. Det gör du rätt i, du har ju jobbat och slitit ett bra tag nu.
              Själv ska jag bara vara ledig fre 22, så det blir inte mycket ledigt för mig inte. Fast det är rätt skönt att jobba i mellandagarna, brukar vara lugnt om dagarna då. Lugnare än vanligt liksom.
              Visst är det gott med jul o semester,,,,,det är något visst med julen....stämmning,,,,alla lukter som man känner igen från när man liten
              Last edited by Guest; 2006-11-29, 23:52.

Comment

God morgen alle trøttinger... Tenker jeg overrasker med å være tidlig oppe.. Forresten, det er jeg i blant uten at jeg titter hit så tidlig.
                Snart er vel noen på jobb, og noen sover fortsatt!
                Ha en fin torsdag, der du er.. Vi ses under dagen.
                Litt kaffe og nyheter, så man våkner...?

Comment

God morgon!
                  Torsdag idag, tjoho. Helgen närmar sig.
                  Hoppas ni sovit gott inatt, och att ni vaknat pigga och glada denna härliga dag. (Försöker pigga upp mig själv... )
                  Ska hugga in på macka och te här nu, så kanske jag piggnar till.
                  Vi ses under dan.
                  *vinkar*

Comment

Originally posted by Skorpan View Post
                    Visst är det gott med jul o semester,,,,,det är något visst med julen....stämmning,,,,alla lukter som man känner igen från när man liten
                    Mmm, det är underbart med julen. Som du säger, med alla dofter man känner igen sen barnsben. Och kvällen innan julafton, när man kokar skinkan. Mmm, vad härligt det är. Och julsånger från stereon/radion och allt myspys. Ah, vad mysigt det är. Hoppas bara det blir en vit jul, så himla trist annars.

Comment

God morgen alle trøttinger... Tenker jeg overrasker med å være tidlig oppe.. Forresten, det er jeg i blant uten at jeg titter hit så tidlig.
                      Snart er vel noen på jobb, og noen sover fortsatt!
                      Ha en fin torsdag, der du er.. Vi ses under dagen.
                      Litt kaffe og nyheter, så man våkner...?
                      God morgon vännen.
                      Ja idag var du in här tidigt, kul att se dig såhär på morgonen.
                      Jag sitter som vanligt på jobbet, hoppas på en lugn dag idag igen. Har haft noll arbetslusta den här veckan.
                      Mysigt med morgonfika som du ställt fram också, jag tar gärna av ditt goda kaffe.
                      Vi ses under dagen gumsan.

Comment

God morgon vännen.
                        Ja idag var du in här tidigt, kul att se dig såhär på morgonen.
                        Jag sitter som vanligt på jobbet, hoppas på en lugn dag idag igen. Har haft noll arbetslusta den här veckan.
                        Mysigt med morgonfika som du ställt fram också, jag tar gärna av ditt goda kaffe.
                        Vi ses under dagen gumsan.
                        Heisann, sveisann.. Ja, jeg var morgenpigg i dag, men nå har det gitt seg..
                        Og arbeidslysten er lik null. Bra jeg fikk gjort litt i går. Kjennes ut som jeg er vår-slapp, men det er jo feil årstid. Håper en promenade vil hjelpe litt. Har ellers ingen store planer for dagen. Så vi ses nok.. Ha en fortsatt fin dag på jobb.

Comment

Heisann, sveisann.. Ja, jeg var morgenpigg i dag, men nå har det gitt seg..
                          Og arbeidslysten er lik null. Bra jeg fikk gjort litt i går. Kjennes ut som jeg er vår-slapp, men det er jo feil årstid. Håper en promenade vil hjelpe litt. Har ellers ingen store planer for dagen. Så vi ses nok.. Ha en fortsatt fin dag på jobb.
                          Vad skönt att inte bara jag har noll arbetslust. Tror mycket beror på det trista vädret, det är ju så sablans mörkt hela tiden så usch. Vill ha snö nu så det blir ljusare där ute.
                          Ta dig en prommis sen du, det låter skönt. Då piggnar du säkert till.

Comment

Vad skönt att inte bara jag har noll arbetslust. Tror mycket beror på det trista vädret, det är ju så sablans mörkt hela tiden så usch. Vill ha snö nu så det blir ljusare där ute.
                            Ta dig en prommis sen du, det låter skönt. Då piggnar du säkert till.
                            Her har solen kommet, og det skal bli skjønt å komme ut en tur. Nesten ingen snø her nå, selv om vi fikk 40 cm for en stund siden. Det har regnet og blåst i lang tid, og fortsatt er det + grader.
                            Nå tar jeg snart en prommis, så ses vi senere. Ha en god lunch..

Comment

Her har solen kommet, og det skal bli skjønt å komme ut en tur. Nesten ingen snø her nå, selv om vi fikk 40 cm for en stund siden. Det har regnet og blåst i lang tid, og fortsatt er det + grader.
                              Nå tar jeg snart en prommis, så ses vi senere. Ha en god lunch..
                              Vad skönt med en prommis i solen, det låter inte helt fel vännen.
                              Nu har du kanske kommit hem igen, och sitter där hemma och myser. Är det nån skidsport på tv idag?
                              Jag sitter och funderar på att ge mig ut på lite fågelskådning.

Comment

Vad skönt med en prommis i solen, det låter inte helt fel vännen.
                                Nu har du kanske kommit hem igen, och sitter där hemma och myser. Är det nån skidsport på tv idag?
                                Jag sitter och funderar på att ge mig ut på lite fågelskådning.
                                Hei igjen.. Gikk en lang promenade, herlig.. Skiskyting for menn i dag, 20 km. Resultatet ser veldig usikkert ut for vår del, men de Tyske gjør det bra. Ellers er det avslapning her, og snart middags-tid.
                                Men vi ses senere i dag, eller i morgen.. Hej då...

Comment

Working...
                                X