Nja.. ;D har faktiskt precis tagit mj ur sängen.. jävlar vad saker jag har å köpa nu....var kan man köpa babyolja förresten ? på ica? =P
Announcement
Collapse
No announcement yet.
I'm in Love!
Collapse
X
-
Men alltså.. det lär inte va soriasis ja har.. det ju liksom bara torr hud, den ser inte sådär len ut å matt som den ska va bara.. de e bara småknotter, knåpar man får man knappt bort någe, det är som det sitter under huden på nåt sätt men endå inte.. Den är det fnasigt å torrt.. å det är inte över hela benen jag pratar om, på benen är det från knäskålarna och uppåt.. men det är bara på framsidan låren.. känner man bakåt så mjuknar huden å den känns sådär len som den borde kännas.. men fram är det mest torrt och småknotter, det klias inte lr nåt sånt.. det är bara väldigt fult å känns \"strävt\" å känna på.. samma på överarmarna är det, och det mjuknar på insidan armen.. underarmarna är småtorra bara..
Jaja.. men tack alla er som kommit med råd, ska testa mej fram lite
- Comment
Comment
-
Rumpetroll, testa med att sola solarium..Kanske eksemen lindras av det..
jag har psoriasis, dock mycket lätt, men det låter inte som om du har det..
så oroa dig inte för det..
Psoriasis artar sig som fläckar, röda och fjällande..
Om man har det lätt som jag så får man det kanske bara på vintern, i hårbotten, hörselgångarna och sånt..
Det verkar mer som om du faktiskt är lite allergisk mot något eller att du är känslig för torr luft.
Men testa att sola solarium..på en del eksem funkar det jättebra..
- Comment
Comment
-
Whitney.............Japp de är speciellt för torr hud och är ett mirakel, inte fet överhuvudtaget å tränger in i huden på nån sekund. Och jag garanterar att de verkligen hjälper, har en vän som hade psoriasis, och de tog bort de med =). Finns absolut inget som är bättre än Jon won, luktar lite illa första sekunden man tar de i handen, men de försvinner lika snabbt. Du kan köpa en liten flaska till att börja med för att testa, sen lär du köpa mer vännen =). Den lilla flaskan kostar runt 30kr. Inte många som tror på detta mirakel, tills dom testat de. Kram
- Comment
Comment
-
aha...då hänger jag med. knottror. de får du slipa på. använder du en pimpsten varje gång innan du duschar lovar jag dig att du fårr bort knottret inom en vecka.
vad det gäller salva får du nog prova dig fram.
men jag kan berätta om mina erfarenheter. olja kan vara mysigt som ´fansken...MEN..det tar tid innan det går in i huden. man får gå runt näck en lång stund o sen sitter det iaf lite i kläder o man blir flottig om händer o då om man tar på sig..sen kladdar man ner allting annat. dessutom får du byta handduk varje gång du har duschat eftersom oljan sätter sig där o börjar lukta härsket efter ett tag. samma gäller huden nästan. kan vara jag som har känslig näsa när det gäller huden..men jag kan iaf känna att oljan börjar lukta efter ett tag.
många av dem salvor som listat här är bra. vilken som passar bäst är ju individuellt.
locobace o licobace repair är feta krämer som du nog inte har så mycket nytta av. det blir nog för fett för dig.
lotions är egentligen bara vatten o det avdunstar efter ett tag. så det kan du strunta i helt.
men de andra salvorna som listat bör du beta dig igenom o kolla vilken som passar just dig bäst.
helosan (coop, konsum)
fenuril (salt o kan svida)
essex
canoderm
decubal
o som frizze sa..drick mer vatten.
- Comment
Comment
-
ett tips:
hos http://www.crearome.se kan man köpa naturråvaror till kosmetika, smink o hygienprodukt.... jag köper t.ex. läppcerat paket med bivax, kakaosmör och mandelolja som är tusen ggr bättre o billiagare än det man köper i affärer! Man tillverkar det alltså själv, mycket enkelt... orkar man inte beställa finns den på panduo oxå, fast dyrare...
- Comment
Comment

aja..
Comment