Announcement

Collapse
No announcement yet.

Men,samma sak typ men endast ett är ok..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JessicaRabbit
    Mimmmit, du kloka kvinna, du säger exakt det jag tänker! Kunde inte sagt det bättre själv!

Bara ett litet litet tillägg: Botox är ju ett nervgift och det lägger man i fejan..ofta förstör det nerverna för gott. Det är priset man får betala för att få bort rynkorna. Antirynkkrämer förstör ingenting, mer än möjligen ens ekonomi eftersom de förmodligen inte gör nån nytta öht men kostar skjortan..tror jag iaf. Jag har aldrig provat nån

Kommer nog aldrig att göra det heller..tror jag. Man ska aldrig säga aldrig. Men skönhetsoperation, nejtack. Skulle få slag om jag gjorde om mej, jag har ju sett ut så här i hela mitt liv, tänk att se sig i spegeln och inte känna igen sig..huuuuu. Förresten, vad skulle det vara bra för. Men som Duke o mimmit säger, var och en gör som de själva vill..jag fördömer väl ingen, men tycker det är ganska sorgligt.

Nu är jag iofs inte särskilt insatt i botox etc... Men att det förstör nerverna för gott är väl inte något pris man får betala utan själva meningen med ingreppet??

Sedan undrar jag också hur lång tid av ens liv en kvinna i snitt använder till att sminka sig? Det skiljer sig nog rejääääält från person till person givetvis men det rör sig nog vanligtvis om vääääldigt lång tid... lite sjukt egentligen..
    ________
    ____

Comment

Rättelse botox förstör inget förgott måste upprepas eftersom det giftet i den mängd man anv för att släta ut sig e bara sk Bedövande..å efter 4 mån får man lov att skjuta in mera..

Sen undrade jag kanske lite över hycklerin bakaom dessa saker,att fördömma två saker men använda sig av det tredje..tankebanorna ang detta...

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
      Vickan Äger dessa:
      Marilyn Manson
      Stockholm
      Peta Wilson
      London
      Monaco
      Gil.Grissom

Comment

Originally posted by Duke
        Ja, jag håller med... De flesta kvinnor sminkar sig ju... Jag tycker botox etc egentligen är samma sak bara lite mer tekniskt utvecklat.. Det är så mycket folk som ska fördöma hit och dit hela tiden.. Jag förstår inte vad de får ut av det... Oftast är det bara hyckleritrams ändå...

Däremot tycker jag det är väldigt fjolligt med killar som sminkar sig.. Jag har dock inget emot fjollor....
        Exakt..Hyckleri eftersom det är samma sak men olika sätt bara...

Du hittade ordet jag inte kom på..Hyckleri..Thx!

Jag gillar Fjollor..eftersom det inte stör mig alls om killar väljer att sminka sig,bara de låter bli mitt smink..
        Iof har jag aldrig delat badrumsskåp med en Fjolla..alltså en kille med eget make up..Kanske tok skoj?

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
        Vickan Äger dessa:
        Marilyn Manson
        Stockholm
        Peta Wilson
        London
        Monaco
        Gil.Grissom

Comment

Vet inte om jag tycker det är nåt hyckleri.

Anrirynkkrämer ger inget drastiskt och märkligt ögonblickligt resultat. (Om det ger resultat överhuvudtaget). Man kan inte riskera ett fatalt resultat med krämer.

Och smink är nåt man tvättar bort på kvällen, och sen är man sitt vanliga jag igen. Det är ju bara som med kläder, ibland piffar man till sig, och ibland är man bara "naturlig". Om man opererar sig kan man inte återvända till sitt gamla-jag-läge. Det är för evigt med de flesta operationer.
          Visst, man kan plocka ut silikonbröst om man ångrar sig, men det ser ju för jäkligt ut med två tomma påsar. Och visst, man måste fylla på med botox, men sticker dom fel så kan det blir rätt jobbigt.

Comment

Men jag håller med Vickan... Främst tycker jag nog att det är tramsigt att fördöma operationer och dylikt eftersom det är symptom på kulturen vi lever i.. Och man skall aldrig behandla symptomen... Så skall man fördöma något bör man först leta efter orsaken till att folk vill operera sig och se ut på ett visst sätt.... För bara ett par hundra år sedan var väl skönhetsidealet vad idag skulle anses som extremt överviktigt etc...

+ att det har ju faktiskt visat sig att personer i allmänhet mår bättre efter operationerna...
            Och de små risker som finns (det är faktiskt en väldigt liten andel missöden relativt sätt) är ju folk generellt fullt medvetna om....

Och så finns det risker med allting.... Säkert en drös med folk som blivit påkörda av en buss på väg till affären för att köpa antirynkkräm...
            ________
            ____

Comment

Ja, fördöma ska man ju givetvis inte göra. Alla bestämmer ju själv i slutändan.

En åsikt i frågan tycker jag dock är fullt tillåten. Ett ifrågasättande är alltid bra, och kan nog få en del människor att tänka efter en extra gång. Bara för att kulturen är på ett visst sätt så behöver det inte betyda att det är bra. Det var t ex inte bra att kleta in sig med vitt puder med bly i på 1500-talet. (Eller när det nu var). Om alla hoppar från ett stup så måste man ju inte själv göra det liksom, man måste ifrågasätta ibland och inte bara tralla med.

Och visst finns det risker med allting, dock så är ju en operation en självvald och medveten risk. Att bli påkörd är ju ingen risk man direkt kan kalkylera.

Comment

Originally posted by Mimmit
                Ja, fördöma ska man ju givetvis inte göra. Alla bestämmer ju själv i slutändan.

En åsikt i frågan tycker jag dock är fullt tillåten. Ett ifrågasättande är alltid bra, och kan nog få en del människor att tänka efter en extra gång. Bara för att kulturen är på ett visst sätt så behöver det inte betyda att det är bra. Det var t ex inte bra att kleta in sig med vitt puder med bly i på 1500-talet. (Eller när det nu var). Om alla hoppar från ett stup så måste man ju inte själv göra det liksom, man måste ifrågasätta ibland och inte bara tralla med.

Och visst finns det risker med allting, dock så är ju en operation en självvald och medveten risk. Att bli påkörd är ju ingen risk man direkt kan kalkylera.
                Jag menade inte att kulturen skulle automatiskt diktera vad som är bra. Tvärtom. Och det är väl vettigare att gå på anledningen till att tjejer vill operera sig, om man nu tycker det är fel, än att gå på tjejerna som opererar sig menade jag bara...

Jag tror iofs att operationer kommer bli rejält vanligare, säkrare och mer allmännt accepterat... även om jag själv aldrig kommer skönhetsoperera mig... Men fler tatueringar tänker jag skaffa....

Och jag tror att operationer i större grad kommer att ändras eftersom... Alltså inte alls vara permanenta om man senare vill ändra tillbaks eller till nåt annat...

Och som sagt.. Även med riskerna som finns i beaktning så finns det ju flera som har mått väldigt dåligt tills efter de opererat sig... Även om man själv kan ha svårt att relatera till det...
                ________
                ____

Comment

Ja, det kommer säkert att bli jättevanligt med operationer. Det är det ju redan skulle jag vilja säga. Läppar, botox, fettsugningar och bröst t ex är det ju många vanliga dödliga som gör, i parti och minut. Det är ju inte särskilt dyrt längre, och då blir det mer utbrett även bland pöbeln.

Dock tror jag att skönhetsoperationer kommer att nå en mättnad, nu när vanliga människor får råd att göra det som innan ansågs vara lite lyx. Då försvinner glansen över det hela och det blir tacky istället. Då kommer det säkert att bli modernt att vara naturlig igen.

Comment

Originally posted by Mimmit
                    Ja, det kommer säkert att bli jättevanligt med operationer. Det är det ju redan skulle jag vilja säga. Läppar, botox, fettsugningar och bröst t ex är det ju många vanliga dödliga som gör, i parti och minut. Det är ju inte särskilt dyrt längre, och då blir det mer utbrett även bland pöbeln.

Dock tror jag att skönhetsoperationer kommer att nå en mättnad, nu när vanliga människor får råd att göra det som innan ansågs vara lite lyx. Då försvinner glansen över det hela och det blir tacky istället. Då kommer det säkert att bli modernt att vara naturlig igen.
                    Ja, det kommer säkerligen gå trender i vad man opererar sig till.. Även om det blir modernt att vara naturlig så kommer nog operationerna öka.... Fast då för att se mer naturligt vacker ut och inte som det nu precis varit att det ska se lite överdrivet ut...

T ex. operationer för att gå ner i vikt tror jag kommer bli extremt vanligt... även fejkmuskler hos "män".... lite bringa och rumpa och sånt....
                    ________
                    ____

Comment

Nu är jag iofs inte särskilt insatt i botox etc... Men att det förstör nerverna för gott är väl inte något pris man får betala utan själva meningen med ingreppet??

Sedan undrar jag också hur lång tid av ens liv en kvinna i snitt använder till att sminka sig? Det skiljer sig nog rejääääält från person till person givetvis men det rör sig nog vanligtvis om vääääldigt lång tid... lite sjukt egentligen..
                      Ja inte vet jag, själv skulle jag aldrig riskera att se nollställd ut i fejan resten av mitt liv pga att nervgiftet orsakar partiell ansiktsförlamning..menmen..det är ju jag.

Ang. sminkning..jag sminkar mej aldrig till vardags, och ibland inte ens när jag ska ut..det beror på vad jag känner för. Fast det är kul när man är i feststämning att köra en grundlig sminkning. Men det händer typ 3-4 gånger per år..

Fast jag på sätt och vis beundrar de som orkar stå och sminka sig i två timmar varje dag och alltid ser ut som om de kommer direkt från skönhetssalongen. Det kan man inte beskylla mej för direkt.

Men notera: Att använda smink varenda dag påskyndar rynkprocessen. Det är inget bra för huden egentligen.

Comment

Finns ingenting som heter "antirynkkräm", eftersom det inte fungerar.

På ett annat forum pratade vi plastikoperationer.. då var den en tjej som skrev "ni som är emot operationer måste vara emot smink oxå! För det förändrar ens utseende".

Hallåååå?!

Smink kan man ta bort hur lätt som helst. Ett par bröst kan inte direkt lägga ifrån sig på nattduksbordet när man ska sova.

Sedan tycker jag att det är skillnad på att sätta en spruta i pannan än att gnugga in lite creme i pannan. But hey, that's me!

Comment

Originally posted by turbotrollet
                          Finns ingenting som heter "antirynkkräm", eftersom det inte fungerar.

På ett annat forum pratade vi plastikoperationer.. då var den en tjej som skrev "ni som är emot operationer måste vara emot smink oxå! För det förändrar ens utseende".

Hallåååå?!

Smink kan man ta bort hur lätt som helst. Ett par bröst kan inte direkt lägga ifrån sig på nattduksbordet när man ska sova.

Sedan tycker jag att det är skillnad på att sätta en spruta i pannan än att gnugga in lite creme i pannan. But hey, that's me!

Ja, smink kanske är lite dålig jämförelse även om jag till viss del kan förstå den också faktiskt.... Tatueringar är ju klart mer liknande även om riskerna är mindre med en tatuering... De finns dock där också... Många som fått aids och cancer av tatueringar faktiskt... bl a....
                          ________
                          ____

Comment

Ja, smink kanske är lite dålig jämförelse även om jag till viss del kan förstå den också faktiskt.... Tatueringar är ju klart mer liknande även om riskerna är mindre med en tatuering... De finns dock där också... Många som fått aids och cancer av tatueringar faktiskt... bl a....
                            Jag tycker det är en , ja, otroligt patetisk och korkad jämförelse.

Men nu när jag läste igenom tråden såg jag att ni redan varit in på det, känns dumt att skriva om allt som Mimmit redan skrivit om (eftersom jag tycker ungefär som henne) och det var ungefär detta ni var in på,

Comment

Jag kan iofs vara så fräck och kläcka ur mig detta påstående.....:

Jag tror att en kraftig majoritet av personerna som har något emot att andra personer skönhetsopererar sig inte är det för att de tänker på dessa personers väl och ve......
                              ________
                              ____

Comment

Jag kan iofs vara så fräck och kläcka ur mig detta påstående.....:

Jag tror att en kraftig majoritet av personerna som har något emot att andra personer skönhetsopererar sig inte är det för att de tänker på dessa personers väl och ve......

Ska du komma och säga att det är den ständiga svartsjukan nu oxå?

Om lilla Lisa i huset mitt emot operar pattarna så får hon väl göra det, skiter fullständigt i om hon mår toppen eller att tuttarna spricker efter en vecka. Skiter fullständigt i personers väl och ve när de väl opererat sig. Deras beslut.
                                Men tycker det är "fel" att operera sig bara för att man ska vika ut sig i Moore eller för att man tror att man ska få bättre självförtroende. Eftersom jag inte anser att självförstroendet sitter på utsidan eller i pattarna - det sitter i huvudet.

Har man förlorat ett bröst i bröstcancer, eller att ena bröstet inte riktigt hunnit utvecklas. Go for it!

But hey, that's me again!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X