Announcement

Collapse
No announcement yet.

Men,samma sak typ men endast ett är ok..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Duke
    Jag kan iofs vara så fräck och kläcka ur mig detta påstående.....:

Jag tror att en kraftig majoritet av personerna som har något emot att andra personer skönhetsopererar sig inte är det för att de tänker på dessa personers väl och ve......
    Nej, dom är väl bara avundsjuka som det heter i folkmun? Den slitna klyschan är ungefär i ålder med en mumie nu. Skona oss.
    Alla människor är faktiskt inte missnöjda med sina lekamens och ligger sömnlösa varje natt och önskar sig kirurgiska ingrepp. Det handlar ju rätt mycket om hur självsäker man är.

När det gäller unga tjejer tänker iallafall jag på deras väl och ve, till 100%. Många unga tjejer är ofta väldigt naiva, osäkra och omogna i sitt tänkande, och det hör ju till åldern. Därför bör vuxnare personer ta lite ansvar där tycker jag nog.
    När det gäller äldre damer får dom själva stå sitt kast.

Comment

Om man är avundsjuk behöver man för övrigt inte vara det så väldigt länge. Vilken jäkla nisse som helst har möjlighet att ta lån till operationer. Det är inte så jättedyrt faktiskt. Dom har till och med lånemöjligheter på klinikerna numera. Så det argumentet faller platt som en pannkaka.

Comment

Originally posted by turbotrollet

Ska du komma och säga att det är den ständiga svartsjukan nu oxå?

Jag antar att du egentligen menar avundsjuka? och nej, det tror jag verkligen inte ligger bakom.

Om lilla Lisa i huset mitt emot operar pattarna så får hon väl göra det, skiter fullständigt i om hon mår toppen eller att tuttarna spricker efter en vecka. Skiter fullständigt i personers väl och ve när de väl opererat sig. Deras beslut.

Ojjdå! Själv tycker jag sådant är väldigt tragiskt.. Oavsett om det är någon som tatuerar sig utomlands och det sedan visar sig att de fått aids eller om någon opererar sig och det sedan spricker etc. och de får men för livet. Jag tycker sånt verkligen är rejält tragiskt.

Men tycker det är "fel" att operera sig bara för att man ska vika ut sig i Moore eller för att man tror att man ska få bättre självförtroende. Eftersom jag inte anser att självförstroendet sitter på utsidan eller i pattarna - det sitter i huvudet.

Men det finns ju många fall där personen varit deprimerad och självmordsbenägen men efter operationen blivit optimistisk och kunnat leva ett fullgott liv äntligen. Om man inte har ett bra självförtroende så kan det vara extremt svårt att bygga upp och ibland omöjligt. Det går inte bara att säga åt någon att vara nöjd med hur de är och ser ut. Det är ofta mycket mer komplicerat och svårt än enbart rationellt.

Har man förlorat ett bröst i bröstcancer, eller att ena bröstet inte riktigt hunnit utvecklas. Go for it!

But hey, that's me again!
        Vad är skillnaden, är fysiska "handikapp" mer förståerliga än psykiska "handikapp"?
        ________
        ____

Comment

Och så finns det en ganska stor skara människor som haft dålig självkänsla, opererat sig i tron att det är i utseendet problemet sitter, märkt att det inte blivit bättre, och då tagit livet av sig.

Och så har vi de som opererat sig, resultatet blev misslyckat och det leder till livslång depression och ibland självmord.

Man kan nog vända på denna fråga hur många gånger som helst.

Comment

Originally posted by Mimmit
            Om man är avundsjuk behöver man för övrigt inte vara det så väldigt länge. Vilken jäkla nisse som helst har möjlighet att ta lån till operationer. Det är inte så jättedyrt faktiskt. Dom har till och med lånemöjligheter på klinikerna numera. Så det argumentet faller platt som en pannkaka.
            Fast det är ingen som tagit upp det argumentet här.. Jag tror knappast det har med avundsjuka att göra och jag tror inte heller på att det är ett vanligt argument. Varför skulle det ha med avundsjuka att göra?

(När det gäller unga så håller jag som sagt givetvis med.. Samma med tatueringar... Det vore nog rimligt med en 18års gräns även om folk mognar så olika och ibland aldrig så måste man väl sätta en gräns någonstans...)

Jag vet inte vad som ligger bakom... Men jag tror helt klart att många t ex blir skadeglada när de läser om spruckna inplantat etc... Eller verkar det helt taget ur luften? Känns det inte alls igen även om du själv inte kännt dig skadeglad? Jag är övertygad om att många som är emot operationer samtidigt känner ett förakt mot folk som begår dessa operationer... Jag tror som sagt inte det är avundsjuka som ligger bakom.. snarare kanske att man ogillar "ideal-bilden" som visas i media m.m och att folk försöker anpassa sig efter den eller nåt sånt.. Jag har ingen aning vad som ligger bakom.........
            ________
            ____

Comment

Och så finns det en ganska stor skara människor som haft dålig självkänsla, opererat sig i tron att det är i utseendet problemet sitter, märkt att det inte blivit bättre, och då tagit livet av sig.

Och så har vi de som opererat sig, resultatet blev misslyckat och det leder till livslång depression och ibland självmord.

Man kan nog vända på denna fråga hur många gånger som helst.

Nej, det blir ju helt felaktigt!

Hur många promille av alla skönhetsoperationer blir misslyckade?
              I dagsläget så är riskerna väldigt små med botox etc. att man inte åstadkommer det man vill... Visst vissa kanske har tagit livet av sig efteråt då de inte blev nöjda trots operation men är det inte ganska troligt att de hade gjort det ändå om de nu trodde operationen var ända lösningen? Och de som faktiskt mått mycket bättre efter operationen.. Är inte det jättepositivt? Det är ändå någonting som folk gör självmant, de blir inte tvingade till det så man kan väl anta att de flesta vet vad de gör och förstår hur resultatet kommer bli och sedan bli nöjda med att ha gjort någonting de velat....?

Och visst vissa har säkert tagit livet av sig efter en misslyckad operation men som sagt riskerna är vääääldigt små nuförtiden och det är garanterat fler som dött av smitta från en tatuering ändå verkar tatueringar vara klart mer accepterat......
              ________
              ____

Comment

[/color]

Jag antar att du egentligen menar avundsjuka? och nej, det tror jag verkligen inte ligger bakom.

[/color]

Ojjdå! Själv tycker jag sådant är väldigt tragiskt.. Oavsett om det är någon som tatuerar sig utomlands och det sedan visar sig att de fått aids eller om någon opererar sig och det sedan spricker etc. och de får men för livet. Jag tycker sånt verkligen är rejält tragiskt.

[/color]

Men det finns ju många fall där personen varit deprimerad och självmordsbenägen men efter operationen blivit optimistisk och kunnat leva ett fullgott liv äntligen. Om man inte har ett bra självförtroende så kan det vara extremt svårt att bygga upp och ibland omöjligt. Det går inte bara att säga åt någon att vara nöjd med hur de är och ser ut. Det är ofta mycket mer komplicerat och svårt än enbart rationellt.

Vad är skillnaden, är fysiska "handikapp" mer förståerliga än psykiska "handikapp"?
                Åhh, jag gillar inte sån här 'varannan citering'. Hur orkar du?

Som sagt, jag skiter fullständigt i Lisa och om hennes tuttar blir bra eller spricker.. hur ska jag orkar bry mig om alla som det går åt helvete för..? Jag har mina egna problem, och det räcker.
                Hade det däremot varit en vän eller familjemedlem hade det blivit annorlunda.. kanske egoistist och "dåligt" av mig.. men jag kan, som sagt, inte bry mig om alla.. och speciellt inte folk jag inte känner.
                Självklart är det tragiskt om Lisas pattar spricker, men sen tänker jag inte mer på det.
                Ja, visst har folk mått bra av en operation, men det finns fortfarande många andra som inte mår bättre.. det finns andra ställen man kan gå till först inann man vänder sig till en plastkirurg.

Comment

Duke - Tyckte du insinuerade argumentet "avundsjuka" ganska tydligt. Men ok.

Vet inte om folk blir skadeglada vid bröstexplotioner t ex, tror snarare att folk kanske nickar uppgivet och suckande tänker "Det kunde man ju räknat ut"....

Det är ju tyvärr så att Natacha & Co bidrar till en minst sagt snedvriden bild av kvinnan. Det behöver man inte vara feminist för att tycka, jag är absolut icke feminist vill jag poängtera. Men nog fan tycker jag att det klientelet av extremopererade bruttor degraderarar den vanliga, intelligenta och starka kvinnan till viss del. Dom ger en fördummande bild av kvinnan som svag, dum och medgörlig. Jag tror att de flesta kvinnor vill kämpa mot detta, och det är inte så konstigt. Vad vi kvinnor behöver är mer jävlar anamma, inte nya bröst. Men det är ju det där med den förbannade kulturen... den måste vi börja ifrågasätta och förändra. Börja i rätt ände så att säga.

Comment

Duke - Gå ut och köp vilken tjejtidning som helst så kan du både läsa om och se hur mycket misslyckade skönhetsoperationer som görs. Såg du inte reportaget med hon den där tjejen som fått läpparna helst förstörda? Numera kan hon inte stänga munnen, för hennes läppar är borta. Fruktansvärt.

Om man verkligen har nån stor defekt så tycker jag att man kan operera sig, då kan jag förstå om man lider. Om man t ex har en extremt stor näsa, utstående öron osv. Då får man oftast operationen betald av landstinget också. Men grejen är ju den att det är normalsnygga människor som opererar sig. Why?

Comment

Duke - Tyckte du insinuerade argumentet "avundsjuka" ganska tydligt. Men ok.

Vet inte om folk blir skadeglada vid bröstexplotioner t ex, tror snarare att folk kanske nickar uppgivet och suckande tänker "Det kunde man ju räknat ut"....

Det är ju tyvärr så att Natacha & Co bidrar till en minst sagt snedvriden bild av kvinnan. Det behöver man inte vara feminist för att tycka, jag är absolut icke feminist vill jag poängtera. Men nog fan tycker jag att det klientelet av extremopererade bruttor degraderarar den vanliga, intelligenta och starka kvinnan till viss del. Dom ger en fördummande bild av kvinnan som svag, dum och medgörlig. Jag tror att de flesta kvinnor vill kämpa mot detta, och det är inte så konstigt. Vad vi kvinnor behöver är mer jävlar anamma, inte nya bröst. Men det är ju det där med den förbannade kulturen... den måste vi börja ifrågasätta och förändra. Börja i rätt ände så att säga.
                      Nu vet jag tyvärr inte vem Natacha är men hörde från Paci att det tydligen var ett våp från Paradise hotel..... Hade jag sett det kanske jag hade haft mer förståelse... Vad vet jag... Jag håller inte alls med om att jag skulle antytt att det har med avundsjuka att göra... Men, men nu har jag iaf uttryckligen förklarat att det inte var det jag menade...

Angående att det skulle ge en fördummande bild av kvinnan tycker jag är tramsigt.. Det ger en bild av den enstaka personen... Och det är väl knappast operationen som gör dem dumma etc...? Min erfarenhet är också att kvinnor gärna klagar på bröstförstoringar etc men inte på män som skönhetsopererar sig... Och jag tror snarare att kvinnor skulle tjäna absolut mest på att sluta klaga på andra kvinnor...
                      ________
                      ____

Comment

Duke - Gå ut och köp vilken tjejtidning som helst så kan du både läsa om och se hur mycket misslyckade skönhetsoperationer som görs. Såg du inte reportaget med hon den där tjejen som fått läpparna helst förstörda? Numera kan hon inte stänga munnen, för hennes läppar är borta. Fruktansvärt.

Om man verkligen har nån stor defekt så tycker jag att man kan operera sig, då kan jag förstå om man lider. Om man t ex har en extremt stor näsa, utstående öron osv. Då får man oftast operationen betald av landstinget också. Men grejen är ju den att det är normalsnygga människor som opererar sig. Why?
                        Men om nu någon lider exakt lika mycket fast den inte har stora defekta problem. Är den personens lidande mindre "värt"? För att det kan vara svårare att relatera?

Och de som inte lider nämnvärt men känner att de skulle må lite bättre med sig själva efter en operation, gör operationen - mår lite bättre... Är inte det kanon?

Jag vet att det finns skräckexempel där det gått fel.. Men riskerna nuförtiden är extremt minimala, att påstå annat är att ljuga.....

Om man inte hänvisar till källa:

________
                        ____

Comment

Ingen klagar väl öppet på andra kvinnor (iallafall inte jag), men en åsikt måste man som sagt få ha, en rent generell åsikt om fenomenet.

Även om det är enskilda individer som opererar sig, så representerar dom ju kvinnor som sådana. Och jag tror inte att vi kvinnor vinner på att hålla på och skära bort och fylla ut osv. Då framstår vi som osäkra och våpiga, endast till för männen. Som nickedockor utan en egen vilja. Vi "vanliga" kvinnor vill inte förknippas med den mentaliteten.

Nej, det är inte operationerna som gör dom dumma, det krävs nog en hel del dumhet redan från början för att rekonstruera halva kroppen.

Alltså, det handlar mycket om hur resultatet blir. Att göra nåt litet som inte syns, nåt som är gjort med stil det känns ok tycker jag.
                          Men att operera sig så att en blind skulle se ens jättebomber på 7 mils avstånd känns desperat och tacky. Det ska vara osynligt, stilfullt, smakfullt! Inte vulgärt.

Manliga skönhetsoperationer är ungefär 0 i jämförelse med kvinnliga. Därför blir det helt naturlligt inte lika stor diskussion kring det.

Comment

Ja, ärligt talat tycker jag det är ett lyxproblem då. Den personens "lidande" är ett hån mot folk som verkligen har defekter. Man kan inte lida väldigt mycket av att ha en helt vanlig B-kupa t ex, i ärlighetens namn. Man kan däremot lida om man har AA-kupa.
                            Och han där på bilden borde stämma sin kirurg.

Men om nu någon lider exakt lika mycket fast den inte har stora defekta problem. Är den personens lidande mindre "värt"? För att det kan vara svårare att relatera?

Och de som inte lider nämnvärt men känner att de skulle må lite bättre med sig själva efter en operation, gör operationen - mår lite bättre... Är inte det kanon?

Jag vet att det finns skräckexempel där det gått fel.. Men riskerna nuförtiden är extremt minimala, att påstå annat är att ljuga.....

Om man inte hänvisar till källa:

Comment

Ja, ärligt talat tycker jag det är ett lyxproblem då. Den personens "lidande" är ett hån mot folk som verkligen har defekter. Man kan inte lida väldigt mycket av att ha en helt vanlig B-kupa t ex, i ärlighetens namn. Man kan däremot lida om man har AA-kupa.
                              Och han där på bilden borde stämma sin kirurg.
                              Det där tycker jag är extremt ignorant. Även om du tycker det är ett lyxproblem så kan det upplevas som fullständigt förödande för den drabbade. Det är som att säga att Marilyn Monroes självmord var ett hån mot folk med "riktiga" problem.....

Man kan inte se på någon hur den mår psykiskt och man kan inte bestämma hur de borde tycka om sig själva.

De absolut flesta som opererar sig gör det dock för att fixa ett lyxproblem helt klart och är fullständigt medvetna om det.. Men att säga att de har ett ansvar att inte göra detta pga människor med större defekter verkar ju helt.. sanslöst i mina öron...
                              ________
                              ____

Comment

Ingen klagar väl öppet på andra kvinnor (iallafall inte jag), men en åsikt måste man som sagt få ha, en rent generell åsikt om fenomenet.

Även om det är enskilda individer som opererar sig, så representerar dom ju kvinnor som sådana. Och jag tror inte att vi kvinnor vinner på att hålla på och skära bort och fylla ut osv. Då framstår vi som osäkra och våpiga, endast till för männen. Som nickedockor utan en egen vilja. Vi "vanliga" kvinnor vill inte förknippas med den mentaliteten.

Nej, det är inte operationerna som gör dom dumma, det krävs nog en hel del dumhet redan från början för att rekonstruera halva kroppen.

Alltså, det handlar mycket om hur resultatet blir. Att göra nåt litet som inte syns, nåt som är gjort med stil det känns ok tycker jag.
                                Men att operera sig så att en blind skulle se ens jättebomber på 7 mils avstånd känns desperat och tacky. Det ska vara osynligt, stilfullt, smakfullt! Inte vulgärt.

Manliga skönhetsoperationer är ungefär 0 i jämförelse med kvinnliga. Därför blir det helt naturlligt inte lika stor diskussion kring det.

Att du särskiljer dig och de som inte opererar sig som "vanliga" kvinnor säger ju en hel del... Och sedan är det väl en smaksak om man vill att resultatet skall bli litet och knappt synligt eller extremt.. Du är ju klart medveten om att inte alla som skönhetsopererar sig rekonstruerar halva kroppen... Vissa kanske nöjer sig med botox... Vissa kanske fixar en bröstförminskning.. Vissa en förstoring.. Vissa tatuerar sig... Vissa gör en hel del.. Men det är väääldigt många du klumpat ihop och har samma åsikter om.......

Även om det inte tillför någonting egentligen så vill jag påpeka att jag inte själv skulle kunna tänka mig att operera mig, jag känner inte heller någon som gjort det eller vill göra det vad jag vet..... Men jag är starkt ideologiskt individualistisk och troligtvis smått nihilistisk.. + att jag tycker faktiskt det börjar bli lite smaklöst med allt bimbo-snack etc. oftast av kvinnor om kvinnor... Varför hitta fel hos andra? Låt folk göra vaffan de vill.... Det är enbart du som representerar dig.. Jag har ingen som helst förståelse för män som sminkar sig.. Men jag tycker inte att de representerar mig även om de blir vanligare och vanligare speciellt i media.. Dom får göra vad dom vill...
                                ________
                                ____

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X