Vet inte riktigt vilken fråga jag ska börja med att svar på...ni (kanske) har missuppfattat mig. Jag är för jämställdhet (lika lön för lika arbete mm) och allt vad den internationella kvinnodagen \"står\" för så att säga. Men jag tror att kvotering (och andra liknande åtgärder) uppfattas och kommer att uppfattas på ett negativt sätt. Sättet helgar inte målet helt enkelt!
Ordet \"feminism\" tror jag uppfattas med lika många tolkningar som användare och att ordet inte förknippas längre som något positivt. Stryk ordet och förklara innebörden istället tror jag skulle vara vettigt.
Jag är varken för eller mot \"feminism\"...jag är dock emot ordet. Jag är för rättvisa och sunt förnuft. Ok?
Ordet \"feminism\" tror jag uppfattas med lika många tolkningar som användare och att ordet inte förknippas längre som något positivt. Stryk ordet och förklara innebörden istället tror jag skulle vara vettigt.
Jag är varken för eller mot \"feminism\"...jag är dock emot ordet. Jag är för rättvisa och sunt förnuft. Ok?

Comment