Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gary IS scary!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vet inte riktigt vilken fråga jag ska börja med att svar på...ni (kanske) har missuppfattat mig. Jag är för jämställdhet (lika lön för lika arbete mm) och allt vad den internationella kvinnodagen \"står\" för så att säga. Men jag tror att kvotering (och andra liknande åtgärder) uppfattas och kommer att uppfattas på ett negativt sätt. Sättet helgar inte målet helt enkelt!

Ordet \"feminism\" tror jag uppfattas med lika många tolkningar som användare och att ordet inte förknippas längre som något positivt. Stryk ordet och förklara innebörden istället tror jag skulle vara vettigt.

Jag är varken för eller mot \"feminism\"...jag är dock emot ordet. Jag är för rättvisa och sunt förnuft. Ok?

Comment

allva & Pia: Förklara gärna för mig vad ni menar om jag ingår i er kategori som ni gråter över.

Comment

Allva jag håller med dig.

Comment

Jag kan ju bara prata för mig själv, och tycker inte att jag gråter för det du säger........

En glapp emellan kvinnor och män i en sån här diskussion är ju dom känslor som åtminstone jag har för \'saken\'

När jag säger feminism så tänker jag på att kvinnor är i fysiskt underläga och att en kvinna i veckan misshandlas till döds av sina man.

Våld och hot om våld.

Graviditer och kamp för att överleva då pappan inte bryr sig om barnet.

(detta hindrar inte att det finns män som har det svårt men nu handlar det om kvinnoproblem, specifika för kvinnor)(det finns ju manshus också, som fokuserar på män)

Och man borde raclaima ordet \'feminism\' byter man ord så händer bara samma sak, man kan inte ge efter för sånt.....

men jag gråter inte över dig, men du tar upp sånt som är fel fel fel hos feminister, nästan inga killar säger att det behövs utan pekar på det som är fel fel fel....

och man blir så lessen...faktiskt......

förstår du hur jag menar ?

Comment

Alla feminister är väl inte galna? Jag kallar mig feminist men är nästan rädd att göra det här. För här rasar alla mot feminismen men jag undrar om alla vet vad den står för? Jag kan bara skitlite, men som jag förstått d så handlar det om jämställdhet å det berör väl oss alla?

Comment

Nej, jag förstår inte vad du menar! Förstår du mig? Varför är du ledsen över vad jag säger?

Varför ska jag rabbla upp allting som är bra? Jag håller ju med i det du säger men jag försöker poängtera att vissa saker sköts klumpigt och att...äh....jag ger mig. Guillou kanske inte är så tokig ändå...*funderar*

Comment

en ganska sansad tråd om jämlikhet tycker jag. Kul att läsa faktiskt

enda övertrampet jag kunde hitta va att Pia sa att maik inte va säker i sin mansroll, lika larvigt som att säga att feminister är fula o inte får några killar ändå typ... (som man hör ibland)

Comment

jag erkänner, jag erkänner, mea culpa...

Comment

Ja zaphod är du inte engagerad så är du ju inte.

Comment

Måndag 8 mars, 15:22

Kvinnor är inte i underläge längre. Precis som att judarna inte längre lever i naziregim. Tänk på all positiv särbehandling kvinnor får jämte män. Man kvoterar in kvinnor på chefsposter fast det kanske finns någon som är bättre men av ett \"felaktigt\" kön.

pizzaman: men det här tycker du var ganska sansat ?

Comment

Pia: Vad menar du? Förklara l å n g s a m t vad du menar så att även en \"man\" kan förstå vad du egentligen menar!!

Comment

Nej förresten, skit i det. Jag ger upp. *inser att jag kanske är en typisk öldrickande nätbrynje man som inte förstår bättre trots allt*

Comment

feminism är bl a att vara emot att kvinnor stenas för att de har blivit våldtagna.

Att vara emot att indiska kvinnor bränns på bål om mannen och hans familj så önskar. Att det hälls syror på kvinnors kroppar om dom inte accepterar att gifta sig.

Comment

Pia: Och vart/vad har jag skrivit något som säger något att jag skulle vara emot detta som du är så ledsen för?

Comment

Go Zaphod! Go Zaphod! Go Zaphod!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X