Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tradera är bra!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JessicaRabbit
    Ja, jag satt och tänkte på samma sak, jag har sett det massor med gånger på Tradera.

Tänk att köpa exvis en sån topp för 20 spänn + frakt och så lägger man ut den för för lite mer. Ingen som vet hur mycket man gav för den ju. Så kanske den går för 150 spänn, då har man ju gjort en vinst på 130 spänn. Och det får man säkert om man spär på lite

Jo, men vissa varor tjänar man mer på om man har utrop på 1 kr.. då lägger folk bud "för att det är så billigt", typ..

Men börjar den på 30 så tänker (iaf jag) jahaaaaaa... 30 för det gamla linnet.. ja, i vissa fall..

Sen får man inte spä på för mycket, då kan köparen bli besviken och du frå ett neg omdöme..

finns alltid knep.

Ta en bättre bild än att ta samma som när Du köpte den.

Skriv att du ev. sätt en liknandep å kändis och HITTAR du, så lägg ut bilden på kändisen med samma/liknande top.. ev..

exempel: http://www.tradera.com/auction/aid_19442672

Comment

Bättre exempel:

Här ser ni en vara som inte är "samma" som den som Paris har, men snott en bild på henne iaf.. tror faktiskt det säljer "bättre".

Comment

Originally posted by turbotrollet

Jo, men vissa varor tjänar man mer på om man har utrop på 1 kr.. då lägger folk bud "för att det är så billigt", typ..

Men börjar den på 30 så tänker (iaf jag) jahaaaaaa... 30 för det gamla linnet.. ja, i vissa fall..

Sen får man inte spä på för mycket, då kan köparen bli besviken och du frå ett neg omdöme..

finns alltid knep.

Skriv att du ev. sätt en liknandep å kändis och HITTAR du, så lägg ut bilden på kändisen med samma/liknande top.. ev..

Du e riktigt bra på det med att tradera..massa bra knep du givit här i tråden..märks att du gillar det du gör..då blir man juh så mycket bättre

Comment

finns alltid knep.

Jag vet! Det där har jag sett massor med gånger, när det gäller både jeans och toppar. "Liknande som paris hilton har!" och sånt. Och såklart man tar en egen bild om man lägger ut varan igen

Comment

Originally posted by starfriend
            Du e riktigt bra på det med att tradera..massa bra knep du givit här i tråden..märks att du gillar det du gör..då blir man juh så mycket bättre
            Man lär sig även från andra.. har sett detta massor.. men det är ju mest kläder, modekläder.. sånt som jag söker på (jämt)..

Mina standards:

"Shakira"
            "Friis Company"
            "Top"
            "Gina tricot" (eller andra märken, typ HM, Kookai, Topshop, Bikbok, Vero Moda") ja, det företag vars stil jag gillar

Eller så kan man söka på kändisar och få upp mycket, sök på "Paris Hilton" så hittar ni klockor, ringar, skärp, toppar.. ja, en hel del! (hon är ju modeikon nr 1) (inget sagt om att JAG skulle gilla henne)

Comment

Bättre exempel:

http://www.tradera.com/auction/aid_19732775

Här ser ni en vara som inte är "samma" som den som Paris har, men snott en bild på henne iaf.. tror faktiskt det säljer "bättre".
              Ja, visst är det så. Folk är lite korkade på det viset, tycker då jag iaf..själv går jag inte på såna enkla. Kanske för att jag fullkomligt skiter i vad Paris Hilton har på sej bland annat. Nädå, men jag är ju lite smartare än så..men småtjejerna köper ju de argumtenten helt klart. Kanske är lite elakt att utnyttja det..

*samvetet slår till*

*aj*

Comment

Ja, visst är det så. Folk är lite korkade på det viset, tycker då jag iaf..själv går jag inte på såna enkla. Kanske för att jag fullkomligt skiter i vad Paris Hilton har på sej bland annat. Nädå, men jag är ju lite smartare än så..men småtjejerna köper ju de argumtenten helt klart. Kanske är lite elakt att utnyttja det..

*samvetet slår till*

*aj*
                Varför då? Du tjänar på det, du ska väl inte ta ansvar (och jag hör PRECIS det samtidigt på TV, närj ag skriver det, "du ska inte ta ansvar..) för att småtjejerna är så puckade? De blir väl glada när de får varan!

Comment

Varför då? Du tjänar på det, du ska väl inte ta ansvar (och jag hör PRECIS det samtidigt på TV, närj ag skriver det, "du ska inte ta ansvar..) för att småtjejerna är så puckade? De blir väl glada när de får varan!
                  Aaah, jag vet..! Jag är så blödig av mej jämt! Det blir nog aldrig nån affärskvinna av mej..

Fast du har ju rätt...de köper ju en topp tex billigt, och känner sej nöjda..fast lite lurendrejeri är det ju ändå..på nåt sätt..fast det lider dom ju inte av..och ändå får jag dåligt samvete. Ja du ser, jag är ju hopplös!

<---*skäller lite på mej själv*

Comment

Jag har sagt det förut men säger det igen...

jag MÅSTE lära mig det där med tradera...verkar ju kul

Comment

Originally posted by alice
                      Jag har sagt det förut men säger det igen...

jag MÅSTE lära mig det där med tradera...verkar ju kul
                      Det är inte svårt.. regga dig och så kommer du med frågorna hit sen.

VARNING!! Du kommer att fastna när du väl lärt dig!

Comment

Aaah, jag vet..! Jag är så blödig av mej jämt! Det blir nog aldrig nån affärskvinna av mej..

Fast du har ju rätt...de köper ju en topp tex billigt, och känner sej nöjda..fast lite lurendrejeri är det ju ändå..på nåt sätt..fast det lider dom ju inte av..och ändå får jag dåligt samvete. Ja du ser, jag är ju hopplös!

<---*skäller lite på mej själv*
                        Klart man blir lurad, så mycket pengar som tradera tjänar!

(så, varför inte luras lite själv?) eller ja, som vi skrivit om tidiagre, finns ju knep utan att man behöver luras..

Comment

Det är inte svårt.. regga dig och så kommer du med frågorna hit sen.

VARNING!! Du kommer att fastna när du väl lärt dig!

Jotack jag har förstått att en varning kan vara på sin plats...då får man säga tack och hej och flytta in hos Tradera istället för härinne på Tornevalls oasen

Comment

Originally posted by alice
                            Jotack jag har förstått att en varning kan vara på sin plats...då får man säga tack och hej och flytta in hos Tradera istället för härinne på Tornevalls oasen
                            Näe?

BÅDAAA!

Nu ska jag hoppa i säng..

Godnatt alla!

Comment

Näe?

BÅDAAA!

Nu ska jag hoppa i säng..

Godnatt alla!

Dom babblar cigg nu...dessa rökare jag ska också nanna

Comment

Blev överbjuden inatt på mobilen...faaaan också!

Den är uppe i 260 kronor nu..det är för mycket! Det är den inte värd.

Får gå och leta rätt på en ny att bjuda på då..den här gången ska jag göra som Turbot tipsade om!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X