Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tradera är bra!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by turbotrollet

Japp, det tänkte jag oxå... men hon skrev "jag tror inte du förstår hur stora dessa manchetter ÄR!!" så jag skrev att hon får väl skicka dem i lådan då! (lite sur var jag) *hehe* men när jag väl fick dem, JEEEEZ! De var verkligen stora! Och då hade jag kommit med förslag på att skicka dem i ett A4-kuvert, så de ligger löst i.. men hon trodde de skulle bli förstörda... men jag är nöjd, hon försökte inte lura mig, hon försökte hjälpa mig så mycket hon kunde. Så jag är nöjd nu! De var skitstora och SKITFINA!

Det där med att du har satt in pengar men han säger nej, det är mitt skräckscenario!! Faktiskt... men om den sista utvägen är att ringa banken, så gör det! Det bästa vore om de kunde skicka ett "bevis" på att du satt in dem till honom... det är det som är så dumt med internetbank, man får inget kvitto, det får man ju om man går till kassaservice, tex.

Dubbelkollade du banknret?

Och jag har även problem med en kille som vägrar höra av sig!!

Jag mailade först ett mail, med all info, kontonummer osv. Inget svar. Skrev ett mail till från hotmailen "hör av dig", typ. Sen tänkte jag "mailen kanske hamnar i hans junkmail, och han kanske är så pantad att han aldrig kollar den (borde man ha som vana när det gäller hotmail), så jag skickade ett mail från gmail.
    Han svarade efter 2 dagar då, men han hade "quotat" min hotmail! Där skrev han, I STORA BOKSTÄVER: "GE MIG DITT BANKNUMMER OCH UPPGIFTER" (han var sur) men det har han inte rätt att vara, det ska jag vara... så jag skrev "Vad kul att du svarar, Richard!" *hehe* sen skickade jag all info IGEN!! detta var typ 3-4 dagar sedan, men han har inte satt in några pengar! Så vi får väl se, jag mailade tradera och skrev att de ska vara beredda på att ta bort ett negativt på mig (ev) berättade PRECIS som det låg till, med Richard... jag var så arg då, så jag kontaktade tradera... hoppas att det löser sig!

Jag ringde även Richard på de numren han lämnat, Först MOBILSVAR, och hemnret, ja, då kom jag till en polsk tjej som inte fattade svenska, jag fråga efter en richard på engelska oxå, men då lade hon på... det luktade SKUNK om hela honom! men... vi får väl se!

Har din okontaktbara person lämnat något telenr, PROVA!
    Skönt att det blev bra till sist för dig men manchetterna

Ja, jag har dubbelkollat kontonumret.. jag har fan i mig... femkollat finns det inget som heter nä.. trippelkollat får jag väl köra med då

Jag vet inte om min okontaktbara person lämnat nåt telnr, men ska man verkligen måsta ringa? Jag vill helst hålla mig till mail. Gah!
    (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

• Originally posted by JessicaRabbit
      Herreminje! Vilka människor det finns! *baxnar*

Ang kvitton på insättning kan jag ge ett råd: Skriv ut transaktionen på skrivaren - det gäller som bevis! Sen är det ju bara att scanna in det på datorn så kan man skicka det som bevis till säljaren och Tradera.

Jag hoppas det ordnar sig för er bägge två! Vilka typer det finns alltså!
      Men usch vilken massa strul då. Men jag ska prova det. Ska även be honom att skicka bevis till mig på att han inte fått pengarna.
      (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

• alla kvitton via nätet tar jag bild på med print screen sedan mailar jag bilden till migsjälv.

Comment

• Originally posted by Simsan
          Men usch vilken massa strul då. Men jag ska prova det. Ska även be honom att skicka bevis till mig på att han inte fått pengarna.
          ja gör så..jag brukar ochså alltid ta ut kvitto på skrivaren..man vet aldrig om det skulle bli som det blivigt för dig..Ja om han säger att han fortfarande inte fått in pengarna om nån dag..så begär som du sa ett skriftligt kontobevis ifrån hans konto..visar det sig att han inte fått in pengar..så får man gå via din huvudbank å söka felet..kan vara banken som gjort fel...var så för mig för nått år sedan..kommer ej ihåg vart jag skulle få pengarna i från..men vilket fall som helst så fick jag inte in dem på mitt konto..visade sig att företaget hade satt in pengarna (såg skrift på det)..men nånstans på vägen hade det blivigt fel..sådant fel som inte ska få bli fel..Men det löste sig efter en vecka..de hittade felet..hoppas det ordnar sig för dig

Comment

• Simsan.

Ja, tronics förslag var ju skitbra!

Print Screena din bank, sen kan du ju "kluddra" över de du inte vill att han ska se med Paint eller nåt.

Sen ber du honom göra samma sak från sitt konto! Så att du kan se att de inte finns där!

Var det mycket pengar?

Comment

• Nämen, vad konstigt! Verkligen!

Fick ju min keps såld på tradera, men killen hörde aldrig av sig. Inga pengar fick jag heller. Han är avstängd nu, han fick tre neg. bla av mig! (han kanske har fler nu? vem vet..)

Och nu har jag lagt ut lite nya grejjor. Och det är såååå konstigt! Men högsta budet på en grej är av en person som har 0 omdömen, och som startade sitt traderamedlemsskap bara några få minuter EFTER att jag lagt ut mina auktioner.

Så i min info har jag nu skrivit: "Alla som har färre än 7 omdömen måste kontakta mig innan ni lägger bud" ska även börja med det i alla auktioner.

Har han ett system på att starta tradera-namn och förstöra för andra?

På den andra auktionen, som jag lagt ut igen, var det två bud.. båda hade 0 i omdömen.. på den nya är det två st som lagt bud, med 0 i omdömen (och en seriös tjej, hon har tyv'rr inte det högsta budet dock) och båda med 0 har startat sina medlemskap IDAG! (vid 20-tiden, när jag lade ut mina auktioner)

Ska killen hämnas nu? Hur fan ska jag göra? Kontatka tradera och skriva att jag tror att det är han? men de tror väl att jag är puckad då!

Fan, vad trött jag blir. Det är ju så genomskinligt!!!

Comment

Nämen, vad konstigt! Verkligen!

Fick ju min keps såld på tradera, men killen hörde aldrig av sig. Inga pengar fick jag heller. Han är avstängd nu, han fick tre neg. bla av mig! (han kanske har fler nu? vem vet..)

Fan, vad trött jag blir...
                Är det som du misstänker så är det ju för jävligt.
                Jag tycker absolut att du skall ta kontakt med Tradera om det här.

Iofs så måste man ju lämna personnummer när man reggar sig, så man kan ju bara ha ett konto, även om man blir avstängd.
                Men det finns ju inget som säger att han inte "lånar" personnummer eller har kompisar som reggar sig.

Har du hört av dig till Tradera så kan de ju iaf kolla IP't och litet så.

Comment

• Originally posted by TequilaLady

Iofs så måste man ju lämna personnummer när man reggar sig, så man kan ju bara ha ett konto, även om man blir avstängd.
                  Men det finns ju inget som säger att han inte "lånar" personnummer eller har kompisar som reggar sig.

Man kan hitta personummer på nätet, finns speciella sidor som "rabblar" fram de fyra sista.. så du kan ta tex 670505 tusen gånger, och "rabbla" fram 4 sista som passar.. så det kan gott och väl vara samma.. eller.. det ÄR samma!

Ska maila tradera och be dem kolla IP.

Comment

• Originally posted by TequilaLady

A säger att en en IP adress ändras hela tiden. Även våra, och att det inte är någon idé att maila tradera pga det???

Comment

• Alltså.

Jag har lagt ut ett armband på HM som jag köpte för några veckor sedan, men aldrig använt det, så jag lade ut det där.

Det står i annonsen att jag köpt det på hm. Vet ni hur mycket skiten är uppe i? 205 jävla spänn!!

Folk mailar och frågar hur många karat det är, jag är kass på smycken.. för jag köper ju aldrig dyra smycken med x antal karat och sånt.. det intresserar mig inte.. vill ha roliga, snygga smycken.. inte värdefulla. Och är det köpt på HM är det ju inte direkt äkta guld... men som sagt, det står i annonsen... ÄNDÅ är det uppe i 205 kronor!

Skumt. Hade tänkt mig max 70 spänn eller nåt.. Men... kul för mig.

Comment

Alltså.

Jag har lagt ut ett armband på HM som jag köpte för några veckor sedan, men aldrig använt det, så jag lade ut det där.

Det står i annonsen att jag köpt det på hm. Vet ni hur mycket skiten är uppe i? 205 jävla spänn!!

Folk mailar och frågar hur många karat det är, jag är kass på smycken.. för jag köper ju aldrig dyra smycken med x antal karat och sånt.. det intresserar mig inte.. vill ha roliga, snygga smycken.. inte värdefulla. Och är det köpt på HM är det ju inte direkt äkta guld... men som sagt, det står i annonsen... ÄNDÅ är det uppe i 205 kronor!

Låter helt sjukt..men kul för sig i allafall...

Jag vann ju högsta bud på dom där ljusstakarna jag la bud på ...tjejen hörde av sig och skulle kolla vad det skulle kosta att skicka ..sen försvann hon bara och det är i allafall ca 1½ månad sen....Pucko

Comment

• Originally posted by alice
                          Låter helt sjukt..men kul för sig i allafall...

Jag vann ju högsta bud på dom där ljusstakarna jag la bud på ...tjejen hörde av sig och skulle kolla vad det skulle kosta att skicka ..sen försvann hon bara och det är i allafall ca 1½ månad sen....Pucko
                          Men... fan vad mysko!

Har du haft koll på henne? Kollat på henne omdömen/auktioner så att hon inte har fortsatt handla/köpa grejjor på tradera, för DÅ har du ju garanterat blivit lurad!

Kontaktat tradera? Lämnat negativt omdöme?

Kanske inte så stor risk (eller?) men det kanske har hänt nåt? På riktigt... hon kanske har hamnat på sjukhus eller nå? Kan man aldrig veta.. men jag skulle själv gissa på att hon lurat dig..

Comment

Alltså.

Kul för dig turbo..bara tacka å ta i mot
                            ibland blir man fast å då vill man ha grejen å kvittar vad den kostat innan..så roligt det går åt det håller för dig..tråkigt om du gett 205 kr å bara får 70 spänn för det

Comment

Men... fan vad mysko!

Har du haft koll på henne? Kollat på henne omdömen/auktioner så att hon inte har fortsatt handla/köpa grejjor på tradera, för DÅ har du ju garanterat blivit lurad!

Kontaktat tradera? Lämnat negativt omdöme?

Kanske inte så stor risk (eller?) men det kanske har hänt nåt? På riktigt... hon kanske har hamnat på sjukhus eller nå? Kan man aldrig veta.. men jag skulle själv gissa på att hon lurat dig..

Näe det var ju jag som skull köpa av henne...så lurad är jag inte...det är ju hon som inte fått några pengar...

Comment

• Originally posted by alice
                                Näe det var ju jag som skull köpa av henne...så lurad är jag inte...det är ju hon som inte fått några pengar...
                                Ok, inte lurad kanske.. men tråkigt att man inte får sina grejjor, som man TRODDE man skulle få, och som man ville ha.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X