Announcement

Collapse
No announcement yet.

I'm in Love!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gå först till distriktssköterskan, det är gratis, hon kan snabbt ställa en diagnos och som det låter så har du en mild version av psoriasis och det blir du aldrig av med, förmodligen mildras det av solen därför ska du inte vara rädd för att sol och sommar gör det värre, men en hudläkare bör kontaktas om inte sköterskans råd om salvor,mm, hjälper.....
    Mamsen

Comment

Tycker du ska gå direkt till en hudläkare. Du behöver inte gå via någon distriktsläkare för att få en remiss dit, det är bara att ringa.

På de riktiga hudmottagningarna får du korrekt hjälp. De tar bla en svalgodling och analyserar precis alla bakterier du har i halsen.

Det kan faktiskt vara så att du har en bakterie som du inte märker speciellt mycket av men som förvärrar ditt eksem. Det är det de tester på hud och har du bakterien så får du penicillin och genast blir eksemet bättre.

Torr hud, kan man få av olika saker även utslag.

Det kan röra sig om överkänslighet mot någon mat, torr luft, stress, att du dricker för lite vatten. Tja, massor..

En salva som är jättebra är Canoderm. Ok, den luktar inte så gott men den är super bra..

Men personligen tycker jag du ska vända dig direkt till hud och be om en tid, inte gå via vårdcentrals träsket.

jag tog tre odlingar där en gång, inget visades, men tillslut insisterade jag på att de skulle skicka odlingen till hud och vips så bad de om ursäkt och jag hade tydligen den bakterien som inte är bra för huden..

Nuförtiden vänder jag mig alltid direkt till olika avdelningar istället för piss vårdcentraler med läkare som är stressade och som inte tar folk på allvar..

Comment

Aceton?

Comment

LIder oxå av torr hud speciellt nu under vintern använder Clinique aloa body balm och olivolja

Comment

oki då ska vi bena ut detta. många kommer med råd o alla är välmenta men kanske inte alltid så bra

1. röda utslag som kliar bör du ta till en hudläkare helst. i brist på det kan du köpa mild kortisonsalva utan recept på apoteket. det är bara fråga så hjälper dem dig.

2. fnas. börja med att köpa en pimpstens-borste samt dusch-handskar du kan skrubba med. pimpstenen kan du använda på torr hud o slipa bort fnas..(o hår) o har du mycket gammal hud som sitter kvar kan du tillomed använda den i duschen. men..MEN första gångerna måste du vara försiktig eftersom man lätt tar i för hårt utan att märka...men det är en vanesak. duschhandskar har man baa tvålen på o tvålar in sig som vanligt...lite peelingeffekt.

3. torr hud. olja ska du bara ha om du verkligen blivit av med all gammal torr hud. annars kommer det nog klia o ha sig.

helosan är en bra salva. luktar inte parfym men funkar bra. receptfri finns på konsum o apotek o lite överallt.

essex är en bra mjukgörande kräm. hos en läkare kan du även få recept så de blandar i andra saker som är bra för huden...mot utslag o så.

för riktigt torra ställen rekommenderar jag locoid repair. finns på apoteket receptfritt. intensivbehandla under några dar så kan du säkert övergå till mera \"normala\" krämer.

4. tvålar. en bra mild tvål är flytande laktacyd. finns på apotek o konsum osv. den löddrar inte så bra men är riktigt bra för huden.

personligen tycker jag palmolive funkar bra oxå..bättre än barnängen faktiskt. finns de som de har honung o annat gott i huden trivs med.

annars är ju natusan o barnängen milda o fina.

så..hoppas du får ordning på grejerna.

Comment

Fenuril från Apoteket

Comment

fenuril är bra. men den är ganska salt o kan svida en hel del om man är väldigt fnasig.

Comment

Det där med krämer är ju väldigt individuellt vad som passar....den stora boven till torr hud är ju våra torra, varma lägenheter varvat med kall uteluft samt ett för ihärdigt tvättande.....

Comment

...ett bad med massor av olja....

Comment

Fenuril kan svida lite i böejan, men det blir bättreefter någon vecka om man använder den dagligen och efter varje dusch/bad på hela kroppen!

Comment

Locobase är en bra fet hudkräm/salva för torr hud

Comment

Till rumpetroll =). Har haft samma problem som dig, tills min prins en gång hitta ett mirakel till mig. Det är ingen kräm utan de e mer vattnigt med citrus i, kan säga dig att det är ett mirakel för torr hud. Har provat så mycket annat själv, men har nu bara detta. Du kan köpa de på naturapotek och de heter Jon Won. Lycka till (för jag vet att de ger resultat).

Comment

Olivolja är oxå att rekommendera, men man får gå naken ett tag sen så att den går in ordentligt. Alternativt kombinera Fenuril och Olivolja. Smörj först med Fenuril och sen med Olivolja. Garanterat kanonbra mot torr hud!

Comment

En kompis till mig fick utslag, lite knottror och huden blev torr.

Visade sig vara att hon inte tålde skalen på frukter.

Hon fick skala päron och annat.

Comment

Kanske ska börja med choppers råd innan man skalar bort huden?....*s*

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X