Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tradera är bra!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vad kul, grattis!

Det var ju skitsnyggt

Och jag leder auktionen på mobilen..med 187 spänn. Men så har jag automatisk budgivning och budbetjänten påslagen också mohahaha

Men vi får se imorrn, då går ju auktionen ut..kanske nån slår mej i slutändan iaf..jaja, spännande är det iaf

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
      Vad kul, grattis!

Det var ju skitsnyggt

Och jag leder auktionen på mobilen..med 187 spänn. Men så har jag automatisk budgivning och budbetjänten påslagen också mohahaha

Men vi får se imorrn, då går ju auktionen ut..kanske nån slår mej i slutändan iaf..jaja, spännande är det iaf
      Det var ingen som budade emot mig den sista minuten.. och det var 29 bud innan mitt..

Vad är den där budbetjänten för nåt?

Comment

Originally posted by turbotrollet
        Det var ingen som budade emot mig den sista minuten.. och det var 29 bud innan mitt..

Vad är den där budbetjänten för nåt?
        Budbetjänten går in (tror jag) när du skriver in ett maxbud..så om aktionen är förtillfället på 200kr & du har vinnande budet just nu på de två hundra..folk fortsätter att buda...men du skrivigt ett maxbud på 400..så går budbetjänten in & budar tills ditt maxbud e överbudad ..tror det e budbetjänten men inte riktigt säker

Comment

Originally posted by starfriend
          Budbetjänten går in (tror jag) när du skriver in ett maxbud..så om aktionen är förtillfället på 200kr & du har vinnande budet just nu...men skrivigt ett maxbud på 400..så går budbetjänten in & budar tills ditt maxbud e överbudad..tror det e budbetjänten men inte riktigt säker
          Helt riktigt. Jag blev överbjuden av en person varpå jag då skrev in mitt maxbud på 250 kronor. Så varje gång nån försöker bjuda över mej nu, bjuder den automatiska budbetjänten över automatiskt. Det går väl med typ 5 eller tio kr i taget..kan inte nivåerna iofs. Ända tills vi uppnått mitt maxbud förstås. Och skulle nu auktionen stanna innan det är uppnått betalar jag inte 250 kronor utan det som senast är bjudet.

Skitbra system (fast jag retar mej förstås på det när jag blir överbjuden av en budbetjänt hahaha)

Comment

Helt riktigt. Jag blev överbjuden av en person varpå jag då skrev in mitt maxbud på 250 kronor. Så varje gång nån försöker bjuda över mej nu, bjuder den automatiska budbetjänten över automatiskt. Det går väl med typ 5 eller tio kr i taget..kan inte nivåerna iofs. Ända tills vi uppnått mitt maxbud förstås. Och skulle nu auktionen stanna innan det är uppnått betalar jag inte 250 kronor utan det som senast är bjudet.

Skitbra system (fast jag retar mej förstås på det när jag blir överbjuden av en budbetjänt hahaha)
            Nä jag kan iheller inte nått om nivåernana..men vet att det höjs med fler kronor juh dyrare varan blir...

Ja maxbud använder jag mig ochså av..men kan som du reta mig otroligt mycket när jag verkligen velat ha en vara..tryckt in ett maxbud som e hyffsat över budet som e för stunden..loggar in mig ..tror att jag vunnigt,,men nääääää mitt maxbud var bara en piss i mississippi typ..iofs ligger budet långt över mitt max bud så retar jag inte mig--men ligger det som du säger precis över så blir jag ARG

Comment

Originally posted by starfriend
              Nä jag kan iheller inte nått om nivåernana..men vet att det höjs med fler kronor juh dyrare varan blir...

Ja maxbud använder jag mig ochså av..men kan som du reta mig otroligt mycket när jag verkligen velat ha en vara..tryckt in ett maxbud som e hyffsat över budet som e för stunden..loggar in mig ..tror att jag vunnigt,,men nääääää mitt maxbud var bara en piss i mississippi typ..iofs ligger budet långt över mitt max bud så retar jag inte mig--men ligger det som du säger precis över så blir jag ARG
              Ja det är så tröttsamt när man letat efter en grej och så är det nån idiot som använder sig av automatisk budgivning..då går det ju liksom inte att bjuda..bara att leta vidare. Och har man otur, och så var det när jag letade dvd-apparater..blev jag överbjuden hela jälla tiden..då blev jag trött.

(då åkte jag till teknikmagasinet istället och handlade en hehe)

Fast praktiskt är det ju när man inte vill sitta och bevaka själv hela tiden

Comment

Jahaaaaa, men då vet jag juh! *misstänkte nästan att det var det jag tänkte från början*

Men ni lägger väl inte maxbud, eller budbetjänt flera dagar/timmar innan auktionens slut??

Som linnet nu, det var uppe i 105 kronor sista minuten, då lade jag 156 kronor, med 1 minut kvar.. det är ju smartare, för om man lägger bara små simpla kronor så kan ju någon LÄTT snuva dig på fjuttiga kronor sista minuten, därför boffar jag på med det maxpris jag tänkt mig under resans gång (läs: sedan jag såg varan första gången).. och säg att den sitigit över mitt maxbud 2 dagar innan den ska gå ut, så raderar jag den från minneslistan.

Nästan som att spela Poker, man måste vara sluuuuug!

Comment

Jahaaaaa, men då vet jag juh! *misstänkte nästan att det var det jag tänkte från början*

Men ni lägger väl inte maxbud, eller budbetjänt flera dagar/timmar innan auktionens slut??

Som linnet nu, det var uppe i 105 kronor sista minuten, då lade jag 156 kronor, med 1 minut kvar.. det är ju smartare, för om man lägger bara små simpla kronor så kan ju någon LÄTT snuva dig på fjuttiga kronor sista minuten, därför boffar jag på med det maxpris jag tänkt mig under resans gång (läs: sedan jag såg varan första gången).. och säg att den sitigit över mitt maxbud 2 dagar innan den ska gå ut, så raderar jag den från minneslistan.

Nästan som att spela Poker, man måste vara sluuuuug!
                  Jahaaaa, vad smart! Ja, du..jag är usel i poker, det är allt jag kan säga

Och så är jag för otålig tror jag... Men jag ska försöka med det där nästa gång, det verkar ju skitfiffigt

Comment

Jahaaaa, vad smart! Ja, du..jag är usel i poker, det är allt jag kan säga

Och så är jag för otålig tror jag... Men jag ska försöka med det där nästa gång, det verkar ju skitfiffigt
                    hahaha, så gör jag jäääämt!

Lycka till JR, vem vet, du kanske vinner saker oftare då?

PS. Jag har aldrig spelat "riktig" poker, men jag vet att jag är rätt kass i kortspel!

Comment

hahaha, så gör jag jäääämt!

Lycka till JR, vem vet, du kanske vinner saker oftare då?

PS. Jag har aldrig spelat "riktig" poker, men jag vet att jag är rätt kass i kortspel!
                      Jag förlorar tom i bluff-stopp, så dålig är jag i kortspel För att inte tala om klädpoker..

Det enda kortspel jag vinner ibland, är Plump..eftersom jag fegspelar utav bara helvete och säger "noll spel" hur bra kort jag än har

Ska göra så som du tipsade om på nästa sak jag vill bju på inne på tradera. Få se om det går hem då

Comment

Jag budar bara sista minutrarna. Ingen idé att lägga bud flera dagar i förväg. Gäller ju bara att komma ihåg autionen, och det är inte det lättaste.

Comment

Originally posted by TequilaLady
                          Jag budar bara sista minutrarna. Ingen idé att lägga bud flera dagar i förväg. Gäller ju bara att komma ihåg autionen, och det är inte det lättaste.
                          Nä jag vet. Inte så glömsk som jag är. Och otålig är jag också. När jag hittar nåt jag gillar vill jag bjuda på direkten..fast jag förösöker hitta auktioner som det inte är så lång tid kvar på.

Comment

Nä jag vet. Inte så glömsk som jag är. Och otålig är jag också. När jag hittar nåt jag gillar vill jag bjuda på direkten..fast jag förösöker hitta auktioner som det inte är så lång tid kvar på.
                            Tänk om du triggar igång en auktion då'rå? Kanske inte var en jäkel som tänkte buda innan du började!

Comment

Originally posted by TequilaLady
                              Tänk om du triggar igång en auktion då'rå? Kanske inte var en jäkel som tänkte buda innan du började!
                              Ja, då har jag iaf gjort säljaren en tjänst! Fan, det borde jag ju få provision för egentligen

Comment

Ja, då har jag iaf gjort säljaren en tjänst! Fan, det borde jag ju få provision för egentligen
                                Ja, tycker jag verkligen! Skall skriva till Tradera på en gång ja...

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X