Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tradera är bra!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by TequilaLady
    Ja, tycker jag verkligen! Skall skriva till Tradera på en gång ja...
    Jippyey! Då blir jag nog rik!

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
      Jippyey! Då blir jag nog rik!
      Har du lagt bud på jävla många grejer du då?

Comment

Originally posted by turbotrollet
        Jahaaaaa, men då vet jag juh! *misstänkte nästan att det var det jag tänkte från början*

Men ni lägger väl inte maxbud, eller budbetjänt flera dagar/timmar innan auktionens slut??

Som linnet nu, det var uppe i 105 kronor sista minuten, då lade jag 156 kronor, med 1 minut kvar.. det är ju smartare, för om man lägger bara små simpla kronor så kan ju någon LÄTT snuva dig på fjuttiga kronor sista minuten, därför boffar jag på med det maxpris jag tänkt mig under resans gång (läs: sedan jag såg varan första gången).. och säg att den sitigit över mitt maxbud 2 dagar innan den ska gå ut, så raderar jag den från minneslistan.

Nästan som att spela Poker, man måste vara sluuuuug!
        så gör jag ofta när det gäller bokmärken eller dockor eller när jag kan sitta vid datorn exakt den tidpunkten aktionen går ut..och tyvärr gör många sluga tjejer det med ( e juh mest de som samlar på märkena) på just de aktionerna så då e det juh mer vem som kom med högst maxbud den sista minuten...å det e retligt att man satte tex 230 kr sista minuten ,tänker att det e absolut mitt max pris, man förlorade aktionen med en tia eller två..tänker efteråt..varför satte jag inte den på 250 kr
        Men man /jag ska vara glad att jag förlorar aktioner ibland..ett tag så kändes det som om jag bodde inne på ebay & tradera..blev väldigt dyrt för jag hittade alltid något jag ville ha..den ena aktionen hann knappt sluta innan jag hunnigt bjuda på en ny....iallafall min man blir glad när jag förlorar aktionerna..det e juh han som får betala de flesta av dom

Comment

Originally posted by TequilaLady
          Har du lagt bud på jävla många grejer du då?
          Nää, inte nu, men vaddå..får jag provision lär jag nog bjuda som fan!

Comment

Starfriend. haha, känner igen det där "varför lade jag inte en tia till!"

Men oftast, om man förlorar, hittar man ju alltid något annat, och så glömmerm an bort den där grejjen rätt snart.. så känner iaf jag.. även om jag ville ha den så otroligt mycket just då..

JR. Jag lägger ALDRIG bud dagar eller timmar innan, då väcker man ju ev. de björnar som sover.. om du fattar vad jag menar. Sedan så förlorar man ju mer på det (oftast) för då läggs bud hela tiden, och priset blir högre och högre.. sista minuten, då har ni ju bara 1 minut på er, och inte 2 dagar.. om du fattar vad jag menar igen?

En annan grej som är bra med tradera, om man sitter för mycket och köpr något onödigt.. MAN KAN LÄGGA UT SKITEN IGEN!! Har jag gjort en massa gånger, och ibland har jag tom tjänat MER än vad jag lade på grejjen, och ibland, om jag VET att en sak är poppis, då kan jag köpa den på tradera och sälja den på blocket.. gjorde jag med en modetop en gång.. tror jag gav 200 för den på tradera, och fick 400 för den på blocket.
            Med andra ord, folk är mer puckade på blocket. *enligt mig* iaf småtjejerna som vill ha dessa "modekläder".

Och en sak till.. så som mamma retade mig för tradera, när jag satt där JÄMT i början (typ 1½-2 år sedan), ja, se på henne nu!

Comment

Och en sak till.. så som mamma retade mig för tradera, när jag satt där JÄMT i början (typ 1½-2 år sedan), ja, se på henne nu!
              Usch ja, jag satt jämt ett tag jag också i början. Men jag har lugnat ner mig, betydligt.

Comment

Starfriend. haha, känner igen det där "varför lade jag inte en tia till!"

Men oftast, om man förlorar, hittar man ju alltid något annat, och så glömmerm an bort den där grejjen rätt snart.. så känner iaf jag.. även om jag ville ha den så otroligt mycket just då..

JR. Jag lägger ALDRIG bud dagar eller timmar innan, då väcker man ju ev. de björnar som sover.. om du fattar vad jag menar. Sedan så förlorar man ju mer på det (oftast) för då läggs bud hela tiden, och priset blir högre och högre.. sista minuten, då har ni ju bara 1 minut på er, och inte 2 dagar.. om du fattar vad jag menar igen?

En annan grej som är bra med tradera, om man sitter för mycket och köpr något onödigt.. MAN KAN LÄGGA UT SKITEN IGEN!! Har jag gjort en massa gånger, och ibland har jag tom tjänat MER än vad jag lade på grejjen, och ibland, om jag VET att en sak är poppis, då kan jag köpa den på tradera och sälja den på blocket.. gjorde jag med en modetop en gång.. tror jag gav 200 för den på tradera, och fick 400 för den på blocket.
                Med andra ord, folk är mer puckade på blocket. *enligt mig* iaf småtjejerna som vill ha dessa "modekläder".

hehehe..så sant så sant..man glömmer fort & hittar nått nytt att bjuda på
                jag har gjort många bra affärer på tradera...köper kartor på ebay.de ,sedan så säljer jag dem på tradera ..vinsten jag får in går till mitt eget samlande .....Men ibland har jag köpt grejjor ochså som jag sedan tänkt..va f-n e detta..sålt det igen & förlorat nån krona på just den affären...Men att tradera e så himla kul..bara det e ju värt sina kronor

Comment

Fan vilka tricks ni kan! *antecknar för fullt här*

Här finns ju pengar att tjäna alltså *hehehe*

Comment

Mamma. Ja, men som du retades!

Star. Kartor?? Hur mycket tjänar du på det då? *nyfiken i en strut*

Comment

Fan vilka tricks ni kan! *antecknar för fullt här*

Här finns ju pengar att tjäna alltså *hehehe*

Njae, JAG tjänar inte speciellt mycket.. har lagt ned mer pengar på att köpa än sälja.. Och det är väl IBLAND sådär som man tjänar lite pengar.. då blir man extra glad! :-D Men star verkade kunna fler fula knep!

Comment

Njae, JAG tjänar inte speciellt mycket.. har lagt ned mer pengar på att köpa än sälja.. Och det är väl IBLAND sådär som man tjänar lite pengar.. då blir man extra glad! :-D Men star verkade kunna fler fula knep!
                        Ja den tanken har ju aldrig slagit mej, att man kan lägga samma vara till försäljning på en annan sajt. Det ska jag göra nån gång, när jag inte blivit så nöjd som varit hittintills av det jag köpt.

Men visst skulle man kunna sätta det där i system..köpa grejor billigt på en sajt och lägga ut dem igen på en annan sajt och tjäna en slant...

Fast annars är jag som du, köper mer än jag säljer.

Comment

Mamma. Ja, men som du retades!

Star. Kartor?? Hur mycket tjänar du på det då? *nyfiken i en strut*
                          Bokmärkeskartor ..Tyskarna har ett stort utbud när det gäller det ämnet & efterfrågan i sverige e stort..det beror på vem som tryckt kartan & när den e ifrån....så det kan röra sig om 50-600 kr per karta...men brukar ligga på 150-200 kronor i vinst på de kartor från början av 1900 talet ..det e de jag köper& säljer flest

Comment

Ja den tanken har ju aldrig slagit mej, att man kan lägga samma vara till försäljning på en annan sajt. Det ska jag göra nån gång, när jag inte blivit så nöjd som varit hittintills av det jag köpt.

Men visst skulle man kunna sätta det där i system..köpa grejor billigt på en sajt och lägga ut dem igen på en annan sajt och tjäna en slant...

Fast annars är jag som du, köper mer än jag säljer.
                            Jo, sen kan man ju faktiskt lägga ut samma vara på tradera. Man skriver precis som det är, eller ja, nästan "köpte den här på tradera, men den är lite för stor för mig.." eller liknande. Sen kanske man kan utveckla infon ytterligare för vissa skriver ju bara "en snygg topp! passar festen! 20 kronor frak".. då kan man ju lägga till en massa "såg en liknande på Paris Hilton blablablabla".. då kanske man får mer för den!

Comment

Originally posted by starfriend
                              Bokmärkeskartor ..Tyskarna har ett stort utbud när det gäller det ämnet & efterfrågan i sverige e stort..det beror på vem som tryckt kartan & när den e ifrån....så det kan röra sig om 50-600 kr per karta...men brukar ligga på 150-200 kronor i vinst på de kartor från början av 1900 talet ..det e de jag köper& säljer flest

Fan vad coolt!

Comment

Jo, sen kan man ju faktiskt lägga ut samma vara på tradera. Man skriver precis som det är, eller ja, nästan "köpte den här på tradera, men den är lite för stor för mig.." eller liknande. Sen kanske man kan utveckla infon ytterligare för vissa skriver ju bara "en snygg topp! passar festen! 20 kronor frak".. då kan man ju lägga till en massa "såg en liknande på Paris Hilton blablablabla".. då kanske man får mer för den!
                                Ja, jag satt och tänkte på samma sak, jag har sett det massor med gånger på Tradera.

Tänk att köpa exvis en sån topp för 20 spänn + frakt och så lägger man ut den för för lite mer. Ingen som vet hur mycket man gav för den ju. Så kanske den går för 150 spänn, då har man ju gjort en vinst på 130 spänn. Och det får man säkert om man spär på lite

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X