Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tradera är bra!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by alice
    Kom på at dottern är piercad i naveln också

Sen åkte hon ju på en cysta i magen för 2 år sen...så nu har hon två st 2 cm ärr runt ikring därmed....men det är charmigt...
    Coolt!

Jag har två "titthål" efter att min ena äggstock "snurrade in i sig själv", + ett avlångt ärr under naveln. Hade oxå en cysta, tror jag, men ingen farlig..

Comment

• JR. Ja, piercing i naveln är superfint! Vill oxå haaaaa! *måste banta först*

Finns superfina smycken till naveln oxå! *åååh*

Comment

• Originally posted by turbotrollet
        Coolt!

Jag har två "titthål" efter att min ena äggstock "snurrade in i sig själv", + ett avlångt ärr under naveln. Hade oxå en cysta, tror jag, men ingen farlig..
        Ja det här var en cysta som ströp runt äggledaren ...trodde hon skulle dö innan nån läkare behagade titta på henne...vi kom in till södersjukhuset vid 16 tiden dom tittade på henne runt 12 på natten...Jag ångrar att jag inte stämde dom eller nåt ...tänk OM det varit en sprucken blindtarm ...snäsig jävla kärring var det som dök upp i korridoren när jag hela tiden försökte få tag i nån trevlig varelse.

Sköterskan sa när vi kom in på sjukhuset att det märks att du har jätte ont..med din höga puls....

Jag åkte hem kl 5:30 på morgonen..fick gå ut mitt i stan och jaga taxi, hade glömt ta med mobilen

Snacka om Of topic gänget

Comment

• Turbot: Ja och inte är dom så dyra heller, navelsmyckena. Jag bara älskar min navelpiercing, har smycken i alla möjliga färger och former, så jag kan byta allt efter humör Hmmm...låter kanske larvigt med navelsmycken på en 41-åring..

Alice: Oj vilken historia, herregud, vilken panik du måste haft! Tur det ordnades sig iaf.

Vaddå off-topic, vi?

Comment

• Nu håller jag mig till ämnet...

Det står så här....PlusGiro / Bankgiro ....nu är jag lite ovan..men OM jag skulle vinna budet...räcker det inte med att jag går till posten då och sätter in pengarna på personens konto....

Comment

Nu håller jag mig till ämnet...

Det står så här....PlusGiro / Bankgiro ....nu är jag lite ovan..men OM jag skulle vinna budet...räcker det inte med att jag går till posten då och sätter in pengarna på personens konto....
              Jo visst kan du göra det. Vinner du så får du och säljaren kontakta varandra och då får du kontonumret. Du kan välja att sätta in pengarna på ett kontor eller via din internetbank. Sen har ju Tradera Payson också eller vad det heter. Skitbra, regga dig på det, det rekommenderar jag, har säljaren det också kan ni använda er av det.

Comment

• Originally posted by JessicaRabbit
                Jo visst kan du göra det. Vinner du så får du och säljaren kontakta varandra och då får du kontonumret. Du kan välja att sätta in pengarna på ett kontor eller via din internetbank. Sen har ju Tradera Paypal också eller vad det heter. Skitbra, regga dig på det, det rekommenderar jag, har säljaren det också kan ni använda er av det.
                Nu har jag själv bara ett Nordea kort Visa Elektron..tycker aldrig det duger till nåt när man ska göra vissa saker

Comment

Nu har jag själv bara ett Nordea kort Visa Elektron..tycker aldrig det duger till nåt när man ska göra vissa saker
                  Betalar du inte dina räkningar via internet? För har du internetbank så är det ju enkelt att överföra till nån annans konto. Annars får du ju knalla in på närmaste postkontor men då tar dom ju en avgift på det, det blir ju mycket dyrare då..

Har själv gjort så en gång, kassaservice tog ju typ 45 spänn i avgift när jag satte in pengar på säljarens konto. Ocker!!

Comment

• Originally posted by JessicaRabbit
                    Betalar du inte dina räkningar via internet? För har du internetbank så är det ju enkelt att överföra till nån annans konto. Annars får du ju knalla in på närmaste postkontor men då tar dom ju en avgift på det, det blir ju mycket dyrare då..

Har själv gjort så en gång, kassaservice tog ju typ 45 spänn i avgift när jag satte in pengar på säljarens konto. Ocker!!
                    Göbben betalar dom

Men traderaräkningar kan jag ju inte ge till honom...men jag kan fylla i det, att jag vill kunna betala också via internet...för jag kan ju gå in och kolla saldon och så på internet.

Comment

• Dom har genomskådat Turbot...så här stod det inne på råd om betalning m.m

Tips! - Använd budbetjänten
                      Ofta kommer budgivningen igång på allvar de allra sista minuterna i en auktion. Om du använder dig av din budbetjänt behöver du aldrig missa en budgivning och inte heller betala mer än vad som krävs för att bli vinnare, upp till ditt angivna maxbud.

Comment

Göbben betalar dom

Men traderaräkningar kan jag ju inte ge till honom...men jag kan fylla i det, att jag vill kunna betala också via internet...för jag kan ju gå in och kolla saldon och så på internet.
                        Du har det bra du! Så vill jag också ha det! En göbbe som betalar åt mej!

Ja det tycker jag du ska fylla i, det blir enklast på det viset ju Du får väl uppge gubbens kontonummer då när du ska betala en vara så fixar det sig. Ja, och om du reggar dig på Payson får du ju ta hans kontonummer förstås.

Comment

Ja det här var en cysta som ströp runt äggledaren ...trodde hon skulle dö innan nån läkare behagade titta på henne...vi kom in till södersjukhuset vid 16 tiden dom tittade på henne runt 12 på natten...Jag ångrar att jag inte stämde dom eller nåt ...tänk OM det varit en sprucken blindtarm ...snäsig jävla kärring var det som dök upp i korridoren när jag hela tiden försökte få tag i nån trevlig varelse.

Sköterskan sa när vi kom in på sjukhuset att det märks att du har jätte ont..med din höga puls....

Jag åkte hem kl 5:30 på morgonen..fick gå ut mitt i stan och jaga taxi, hade glömt ta med mobilen

Snacka om Of topic gänget
                          Känner igen det där. Sov över hos en kompis, på morgonen kände jag att jag hade jätteont på högersida, typ vid blindtarmen (eller om det vänster? det var 2002) nåja, så jag kunde inte knäppa mina byxor, men det var inte mer än så.. vi skulle äta frukost, då kunde jag inte sitta ned, det gjorde mer och mer ont.. sen var jag tvungen att lägga mig på deras soffa, sen gjorde det helvetiskt ont, låg och grät. Kompisens pappa körde hem mig till mamma, de stannade kvar (pappan och kompisen), mamma ringde sjukhuset/doktorn.. sen åkte vi in till Norrtälje-akut. De lade in mig i ett rum eftersom jag typ skrek och grät, där fick jag sprutor (?) som skulle lugna ned mig.. mamma snacka om att vi skulle ta taxi hem och beställa pizza när allt var klart.. åååh, jag var så hungrig!
                          Sen så skulle jag stanna över natten, för de visste in vad som hänt..
                          En natt blev typ en vecka, på typ 5.e dagen opererade de mig.. en cysta och någonting om att min ena äggstock snurrat in i sig själv.. jag har bara 1½ äggstock nu. Iaf.. jag älskade att ligga på sjukhus. Morfinsprutorna var fullkomligt LJUVLIGA! Personalen var snäll osv... När jag legat i flera dar, och skulle upp och gå en dag, det tog en evighet att komma till "kafeterian" (typ 100 m) gick och kände mig som en gammal kärring.. :-D
                          Sen fick jag komma hem. 7 kg lättare, slapp skolan första dagarna.. MEN, det var skitjobbigt när jag skulle sova... svettades som en gnu, och sen blev det ju iskallt eftersom allt vart så blött (nedsvettat).. hade morfintabletter hemma de första dagarna..

Ja, hallegullan..

Just det, doktorn jag hade, hade bara haft 1 sådan fall (som jag var) innan mig. Och han hade varit doktor/läkare i mååååånga år!

Comment

Dom har genomskådat Turbot...så här stod det inne på råd om betalning m.m

Ofta kommer budgivningen igång på allvar de allra sista minuterna i en auktion. Om du använder dig av din budbetjänt behöver du aldrig missa en budgivning och inte heller betala mer än vad som krävs för att bli vinnare, upp till ditt angivna maxbud.
                            Genomskådat mig? Förstår inte riktigt?

Comment

Dom har genomskådat Turbot...så här stod det inne på råd om betalning m.m

Comment

• Originally posted by turbotrollet
                                Känner igen det där. Sov över hos en kompis, på morgonen kände jag att jag hade jätteont på högersida, typ vid blindtarmen (eller om det vänster? det var 2002) nåja, så jag kunde inte knäppa mina byxor, men det var inte mer än så..
                                Ja fy fan, det var det värsta jag har varit med om! Turbot hade så jävla ont, bara skrek, rätt ut! Hua.

Det var en cysta som hade växt (vi har ju cystor hela tiden i/runt/på (?) äggstockarna, de brister när vi har ägglossning men det gjorde inte den här) så när den här jäkla cystan växte så snurrade den på äggstocken!?

Läkaren var en äldre herre, han hade jobbat som gynekolog i 27 år tror jag det var, han hade aldrig sett något liknande.
                                Nu efteråt har jag hört om en till som har råkat ut för samma sak, kanske var det någon här på forumet? Har för mig det. Någons dotter var det i alla fall.

Turbot var ett ynkligt turbo dessa dagar.
                                Att se ungarna lida och inte kunna göra ett skit är nog det bland det värsta man kan vara med om.
                                Jag hade bytt på direkten om det hade gått.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X