Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flanders Officiella Fanklubb - Flanderworld!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by fillejonkan
    jag har faktiskt lärt mig det det där med fjärs...såhär är det:

20, 30, 40 är ju tyve, tredve, fördi (typ). Sen så är det lite skumt... tre gånger 20 är 60 och därför heter 60 tress. fyra gånger 20 är 80 och därför så heter 80 fjärs. på samma sätt är 5 gånger 20=100 varför 100 kallas fems. Om du tycker det var skumt så kommer nu något ännu skummare. För att komma till 50 från 60 så måste man ta bort 10, dvs en halv gånger 20. därigenom kallas 50 för halvtress. på samma sätt är 70 halvfjärs och 90 halvfems. Ja, det är väldigt ologiskt men om man har detta i huvudet så kan man känna sig hyfsat med på noterna
    Hm..kjekt å vite,så kopierer denne inn i Mine Dokumenter tenker jeg.;-) Mange takk,fillejonkan!!

Comment

• Originally posted by snowflake
      OCH JAG SOM TYCKER JAG SKRIVER SÅ TYDLIGT

Danska skriver ju alldeles grötigt ju, typ: "#¤%&&//(?=)( !
      Joda du skriver tydlig du ;-) Hehe...Danskene skriver nesten som oss og ikke "grøtig"

Comment

OCH JAG SOM TYCKER JAG SKRIVER SÅ TYDLIGT

Danska skriver ju alldeles grötigt ju, typ: "#¤%&&//(?=)( !
        Jeg har litt problemer med å forstå den dansken selv jeg!!;-)

Comment

• Originally posted by Tipita
          Joda du skriver tydlig du ;-) Hehe...Danskene skriver nesten som oss og ikke "grøtig"
          Då sätter vi danskarna på talkurs så dom kan prata som dom skriver

XX: Ska du till Danmark på semester? Säg inte att det är en Harry-tur
          Man må säga vad man vill om ett syndigt leverne, men det är väldigt allmänbildande

Comment

Hehe...Ja vi skulle gjort det.. Jeg kan de tallene, helt til jeg står å skal betale, da husker jeg ikke hva som er hva av tress og fems og alt det der...

Comment

Hehe...Ja vi skulle gjort det.. Jeg kan de tallene, helt til jeg står å skal betale, da husker jeg ikke hva som er hva av tress og fems og alt det der...
              Såg du att Kenneth var inne för 5 min sen, men han skrev inget. Hoppas han inte känner att han blivit otrevligt bemött i sin tråd. Det var ju bara en som var otrevlig emot honom där.

XX: Skriver du fortfarande PM med Kenneth?
              Man må säga vad man vill om ett syndigt leverne, men det är väldigt allmänbildande

Comment

Såg du att Kenneth var inne för 5 min sen, men han skrev inget. Hoppas han inte känner att han blivit otrevligt bemött i sin tråd. Det var ju bara en som var otrevlig emot honom där.

Som du ser så har han svart i tråden nå, så det går nok bra tenker jeg.....;-) xx sa at hun skulle bort en tur, men hun kommer vel tilbake tenker jeg...:smile:

Comment

Som du ser så har han svart i tråden nå, så det går nok bra tenker jeg.....;-) xx sa at hun skulle bort en tur, men hun kommer vel tilbake tenker jeg...:smile:
                  Jo, jag såg att han var inne nu. Puh, det hade varit för tråkigt om han inte velat vara härinne på grund av otrevliga människor.

Skulle vara kul om Flanders tittade in här någon gång efter sin ferie. ;-)

Comment

Jo, jag såg att han var inne nu. Puh, det hade varit för tråkigt om han inte velat vara härinne på grund av otrevliga människor.

Skulle vara kul om Flanders tittade in här någon gång efter sin ferie. ;-)
                    Ja, det hadde vært trist ja...

Flanders stikker vel innom etter ferien sin sikkert...Han er jo så snill og grei, at han gjør alt for å glede sin Snowflake og resten av fansen...;-)

Comment

Ja, det hadde vært trist ja...

Flanders stikker vel innom etter ferien sin sikkert...Han er jo så snill og grei, at han gjør alt for å glede sin Snowflake og resten av fansen...;-)
                      Jo, Flanders är allt snäll, men han har ju också fullt upp med sin hemsida. ;-)
                      Undrar vart Hinden tagit vägen.

Comment

• Jag får väl säga go´natt här också! Natti Natti alla i Sverige och Norge! Sov så gott och ha händerna ovanpå täcket.;-)

Comment

He-he!!Nei,har ikke planer om flere Harry-turer med det første.-Holder leeeenge med denne ene nå i ferien.;-)
                          Blir ferietur bare innenlands nå i sommer,men greit nok dèt også.

Comment

Kjempekos at han har skrevet her igjen.
                            Nei,jeg skriver ikke PM med Kenneth nå nei.;-)

Comment

Jag får väl säga go´natt här också! Natti Natti alla i Sverige och Norge! Sov så gott och ha händerna ovanpå täcket.;-)

Nattinatt,Sweetie Pie!!Og fortsatt god ferie til deg!!

Comment

• Originally posted by xx24-7
                                Nattinatt,Sweetie Pie!!Og fortsatt god ferie til deg!!
                                Tackar tackar! Jo, jag ska ha det riktigt skönt och bara sola, bada, grilla och festa lite he he ;-) Jag trodde du och Tippelura hade somnat för länge sedan, jag har precis nattat Scorpan som ska upp och jobba imorgon.

Om Nova kommer in när jag inte är här så måste ni hälsa henne från mig.

Natti Natti igen!

Comment

Working...
                                X